سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دانشجو یار

پروژه دانشجویی بررسی مبحث مدیریت و سرپرستی با pdf

علی م دیدگاه

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 پروژه دانشجویی بررسی مبحث مدیریت و سرپرستی با pdf دارای 64 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد پروژه دانشجویی بررسی مبحث مدیریت و سرپرستی با pdf   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

 

مقدمه

همه کارکنان سازمان به سرپرستی نیازمندند و انتظار دارند که در انجام وظایف خود هدایت شوند. روابط مدیر با زیردستان در جریان سرپرستی شکل می‌گیرد یعنی راهنمایی‌های او پذیرفته یا رد می‌شود. در طی سرپرستی است که رفتار مدیر تاثیر خود را از لحاظ سوق دادن زیردستان در جهت اهداف سازمان به مرور آشکار می‌سازد.
و مدیر بر مسائل و مشکلات زیردستان آگاهی یافته در صدد حل یا رفع آنها بر می‌آید. سرپرستی ممکن است توام با سخت‌گیری و شدت عمل یا ملایم باشد. ماهیت وظایف ما شیوه سرپرستی را مشخص می‌کند. بعضی وظایف باید به طور مستمر سرپرستی شوند وظایف دیگر حدود و چهارچوب مشخصی دارند و حداقل سرپرستی را ایجاب می‌کنند.
در اینجا لازم است به یک نکته مهم اشاره کنیم در مدت مدیریت، غالباً میان مدیران و سرپرستان تفاوت قائل می‌شوند. سرپرستی همیشه اشاره می‌کند به هدایت فعالیتهای زیردستان بلافص. یعنی میان سرپرست و زیردستان فاصله‌ای نیست و فعالیتها او مستقیماً به زیردستان مربوط می‌شود. اگر سرپرستی به این معنا باشد پس در همه سطوح سازمانی صورت می‌گیرد با وجود این اگر در سلسله مراتب سازمان مدیریت سطح عملیاتی را رده اول به حساب آوریم، سرپرستان، مدیران رده اول سازمان تلقی می‌شوند. پس سرپرستان مدیران هستند که مسئولیت هدایت کار و فعالیت کارکنان عملیاتی را بر عهده دارند. مدیران سطوح بالاتر غالباً با کارکنان اداری، مثل مدیران دوایر، اعضای ستادی، منشی‌ها و غیره سروکار دارند.
انگیزش
و بالاخره لازم است در اینجا به وظیفه بسیار مهم و حساس مدیران و سرپرستان در زمینه ایجاد انگیزه کار و فعالیت تاکید کنیم. وظایف سازمانی هر اندازه هم که دقیق و حساب شده باشند تا زمانی که کارکنان انگیزه کار فعالیت نداشته بشاند بطور موثر به مرحله عمل در خواهند آمد. انگیزه با محرک کارکنان ممکن است کاملاً درونی باشد ولی غالباً لازم است که مدیر از محرکات بیرونی برای انگیزش آنان استفاده کند.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی:

پروژه دانشجویی مقاله کاربرد دورسنجی و GIS برای شناسائی مناطق ام

علی م دیدگاه

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 پروژه دانشجویی مقاله کاربرد دورسنجی و GIS برای شناسائی مناطق امید بخش معدنی استان قزوین با pdf دارای 9 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد پروژه دانشجویی مقاله کاربرد دورسنجی و GIS برای شناسائی مناطق امید بخش معدنی استان قزوین با pdf   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی پروژه دانشجویی مقاله کاربرد دورسنجی و GIS برای شناسائی مناطق امید بخش معدنی استان قزوین با pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پروژه دانشجویی مقاله کاربرد دورسنجی و GIS برای شناسائی مناطق امید بخش معدنی استان قزوین با pdf :

مقدمه

دورســـنجی یـــا ســـنجش از دور (Remote sensing) تکنیکـــی اســـت کـــه ثبـــت انـــرژی الکترومغناطیس را در طول موجهای مختلف امکان پذیر می سازد. در این روش، شناسائی یک محدوده وسیع با دقت و سرعت بالا با هزینه کم امکان پذیر می باشد. بعبارت دیگر، دورسنجی دانشی است که در آن با مشاهده و اندازه گیری یک شیء یا پدیده زمینی از فاصله دور، بدون تماس فیزیکی مـی تـوان داده های ارزنده ای در مورد آن بدست آورد. درمرحله بعد با تجزیه و تحلیل ایـن داده هـا، مـی تـوان اطلاعات مفیدی تولید کرد که تلفیق سیستماتیک آنها با اطلاعات دیگر می تواند دانش ما را بـرای پـی جویی اهداف مورد نظر در روی زمین افزایش دهد. امروزه از تکنیکهای دور سنجی در جهـان اسـتفاده های فراوانی می شود که یکی از کاربرد های مهم آن اکتشاف ذخایر معدنی می باشد.

ماهواره لندست (Landsat) یکی از ماهواره هائی است که جهت مطالعه منـابع زمینـی در چنـد سـال

اخیر بیش از سایر ماهواره ها مورد استفاده قرار گرفته است . سنجنده تعبیه شده در ماهواره لندست از
نوع اسکن کننده نوری–مکانیکی است که به (Thematic Mapper) TM معروف است. این سنجنده
دارای قابلیت تفکیک 30 متر بر روی زمین بوده و در هفت باند طول موجی (شش باند بازتـابی و یـک باند حرارتی) تصویر برداری می کند. اخیرا بجای سـنجنده TM، سـنجنده نـوع Enhanced ) ETM (Thematic Mapper در ماهواره لندست هفت تعبیه شده است که با هفت باند بازتـابی و یـک بانـد حرارتی مورد استفاده قرار میگیرد. باند هشتم ETM (باند پانکروماتیک) دارای قابلیـت تفکیـک زمینـی

15 متر می باشد. در این تحقیق از داده های ETM شمال استان قزوین برای معرفی مناطق امیـد بخـش ذخائر معدنی در منطقه استفاده شده است.

محدوده مورد مطالعه

محدوده مطالعاتی نواحی شمالی استان قزوین حدود 15000 کیلومتر مربع را پوشش میدهد. ورقه هـای

000،1:100 زمین شناسی در این محدوده شامل ورقه قزوین، بخشهای غربی ورقه شـکران و بخشـهای جنوبی ورقه رودبار میباشد. ورقه تاکستان و بحشهای غربی ورقه ابهر که هنوز نقشـه آنهـا تهیـه نشـده است نیز در محدوده مطالعاتی این تحقیق قرار دارند. بطور کلی در این محدوده دو روند شمال غـرب-

442

مجموعه مقالات نهمین همایش انجمن زمین شناسی ایران، دانشگاه تربیت معلم تهران، 1384

جنوب شرق (کوههای طارم) و شمال غرب-جنوب شرق و شرقی-غربی (روند البرز مرکـزی) وجـود دارد. ورقه های یکصد هزار قزوین و شکران در کوههای البرز قرار گرفته و نواحی شمال شـرق اسـتان قزوین را پوشش میدهند. جنوب ورقه یکصد هزار رودبار و ورقه های یکصد هـزار تاکسـتان و غـرب ورقه یکصد هزار ابهر بخش شمال غرب محدوده مطالعاتی (بخـش شـمال غـرب قـزوین) را پوشـش میدهند.

با توجه به خصوصیات شدت میدان مغناطیس هـوایی (Aeromagnetic signature) بـه نظـر میرسـد روند کوههای طارم بخشی از کمربند ولکانیکی اورومیه-دختر باشد، در حالی که بخشهای شمال شـرق استان قزوین با روند شمال غرب-جنوب شرق و شرقی-غربی جزء کمربند البرز محسوب می شـوند.

بر خلاف نظر بسیاری از زمین شناسان، دکتر قربا نی 1381، (1) ضمن مقایسه کوههای طارم بـا البـرز تفاوتهای بسیار زیادی بین آنها قائل می شود. با توجه بـه مقدمـه فـوق و خصوصـیات زمـین شناسـی، ژئودینامیکی و کانی سازی در کوههای طارم (بخشی از زون اورومیه –دختر) و بخشهای شـمال شـرق استان قزوین (بخشی از کمربند کوه زائی البرز) محدوده مطالعاتی به دو بخش عمده تقسیم شد:

-1 شمال شرق استان قزوین (ورقه 1:100000 قزوین و بخشی از ورقه شکران) -2 شمال غرب استان قزوین (ورقه 1:100000 تاکستان و رودبار)

برای بالا بردن دقت کار (با توجه به مفاهیم زمین شناسی و کانی سـازی) و رسـیدن بـه هـدف اصـلی، یعنی تشخیص زونهای دارای پتانسیل بالای کـانی سـازی، مطالعـات دورسـنجی در هـر بخـش بطـور جداگانه انجام شد و در نهایت بخشهای 1 و 2 با هم تلفیق شدند. بنابر این تجزیـه و تحلیـل دقیـق بـا هدف تهیه نقشه های مناطق امید بخش ذخائر معدنی، با استفاده از مدلهای مفهـومی (زمـین شناسـی و کانی سازی)، مشاهدات صحرائی، داده های ماهواره ای ETM و مغناطیس هوائی و نیز مدلهای تلفیقـی (مدل (Fuzzy Logic در محیط GIS در بخشهای شمال شـرق و شـمال غـرب اسـتان قـزوین بطـور جداگانه انجام شد.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی:

پروژه دانشجویی تحقیق سبک معماری در مجموعه سرای گلشن و تیمچه پوست

علی م دیدگاه

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 پروژه دانشجویی تحقیق سبک معماری در مجموعه سرای گلشن و تیمچه پوستی با pdf دارای 28 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد پروژه دانشجویی تحقیق سبک معماری در مجموعه سرای گلشن و تیمچه پوستی با pdf   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی پروژه دانشجویی تحقیق سبک معماری در مجموعه سرای گلشن و تیمچه پوستی با pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پروژه دانشجویی تحقیق سبک معماری در مجموعه سرای گلشن و تیمچه پوستی با pdf :

مصرفی واژه ها:
قبل از اینکه به مصرفی و بررسی بناهای مورد بحث بپردازیم، لازم است که تعدادی از کلمات به کار رفته در متن را مصرفی و معانی و مفاهیم و مورد امتهایی که از نظر ما به یا کلمات تعلق می گیرد را بیان کنیم.
سرا: به بنایی گفته می شود که حیاط در میانه دارد و دور تا دور حیاط را حجره هایی در یک یا دو طبقه فرا گرفته اند.
تیمچه: این فضا به عوض حیاط، فضایی مسقف دارد که دور تا دور آن حجره ها در یک یا دو طبقه قرار دارند. سقف اغلب تیچه ها پر کار است و نورگیرهایی دارد.
بازانداز: محلی که در آن اجناس تخلیه و بارگیری می شوند.
دالان: فضای ممتد مسقف که ارتباط بین بناهایی مثل سرا و تیمچه را با راسته بازار یا بقیه قسمتها فراهم می سازد.
بازشوی چوبی : در و پنجره ای که با چوب ساخته و تزئین شده است و می تواند با لولا جابه جا شود یا به کل برداشته شده، کنار گذاشته شود.
در بررسی موارد خاص هر جا معانی و مفاهیم جدا از بحثهای معمارانه دریافت کردیم از علامت (*) در مصرفی آن استفاده کردیم، اغلب این دریافتها درونی بوده و بحثی درباره آن صورت نگرفته و فقط در جهت بیان تأثیرات فضایی بر روح و روانمان بازگو شده است.

ترکیب بندی کلی فضاها:
به طور کلی می توان گفت سرا، با مطرح ترین واحد تشکیل دهنده و خود یعنی حیاط، هیت گرفته و در اطراف حیاط، واحدهای تجاری شروع به شکل گیری و فعالیت کرده اند. این واحدها از کوچکترین خود، یعنی حجره گرفته تا حیاطهای کوچکی که مصرفی شدند همه رو به مرکز مجموعه یعنی حیاط دارند.
این ارتباطیا کاملاً مستقیم است با مثل حجره های داخل حیا.
و یا غیر مستقیم؛ مثل حجره های دالانها و حیاط های کوچک که توسط دالانها به سم حیاط کشیده شده اند.
در هر صورت ترکیب بندی کل فضا به وحدت و یکپارچگی و از همه مهمتر ارتباط در مرکز سرا یعنی حیاط می انجامد.
با وجود این همه در ارتباط تیمچه پوستی گلشن استقلال هر کدام از واحدها، خصوصاً تیمچه به خوبی حفظ شده است. این ارتباط شدید در بطن هنجارهای بازار و تعاریف تیمچه و سرا نهفته باشد. اما آنچه از ظاهر پیداست دو واحد تجاری مستقل است که حتی در نگاه اول نمی توان فهمید تا چه حد از حیث معماری درهم فرو رفته اند.
در ترکیب کلی تر، یعنی اتصال و ارتباط تیمچه و سرا با راسته اصلی بازار هم این دو واحد مانند شاخ و برگ درخت به تنه اصلی متصل هستند و از سژیان و جنبش راسته بازار تغذیه می کنند.
بنابراین سراها و تیمچه ها در کنار رشد ارگانیک راسته بازار، در هر فضا و مساحت مناسبی به این شاهرگ چسبیده اند، اما پس از این تولد با نظم و ترتیب خاص معماری خویش بزرگ شود شخصیت یافته اند.
آنچه که مسلم است با واحدهای نزدیکتر به تنه اصلی در این جنبش و تغذیه سهیم تر هستند. دالانهای قسمت غربی حجره های فعالتری نسبت به دو دالان دیگر سرا دارند. در خود این دالانها هم حجره های نزدیک به در ورودی فعالتر هستند. البته تغییر کاربری اغلب حجره های سرا از عمده فروشی به خرده فروشی مانند حجره های راسته بازار در این ارتباط موثر است.
با وجود اینکه از گذشته کارکرد این فضاها تصویر دقیقی نداریم، ولی به خوبی حس می شود که حجره های قسمت شرقی که از راسته بازار دورتر هستند، استعداد بیشتری برای تبدیل شدن به انبار را دارا می باشند. به طور کلی قسمت شرقی از سکون و یکنواختی بیشتری برخوردار است.
در بحث دالانها به این نکته اشاره می شود که دالانهای غربی به علت دارا بودن امتیاز ذکر شود از تزئینات بیشتری برخوردار هستند و کلاً با دو دالان شرقی متفاوت هستند. خوب بود این مطالب با تصویر همراه می شد.
مصرفی کلی مجموعه سرای گلشن و تیمچه پوستی:
مجموعه سرای گلشن از بناهای بزرگ و به گفته بازاریها، مهم بازار اصفهان است که توسط ط حاجی آقا محمد زمانی » در زمان کریم خان زند نماینده والی محلی اصفهان تأسیس شده است. سرای گلشن طبق وقفنامه، وقف روشنایی حرم مطهر امام علی (ع) می باشد. تاریخ تأسیس حدوداً 1782م. می باشد.( )
تیمچه پوستی یا همزمان با سرا ساخته شده، چون به حد برای سرا چسبیده است و یا یک بنای قاجاری است.(2)
این مجموعه تقریباً وسط بازار اصفهان قرار دارد. دو ورودی غربی سرا و تنها ورودی تیمچه پوستی در راسته معروف به گلشن قرار دارند. فعالیت عمده این راسته، سرای گلشن و تیمچه پوستی پارچه فروشی می باشد.
جنوب سرای گلشن محوطه بازی وجود دارد که محلیان به آن بارانداز می گویند. اجناس تجار و حجره در آن تخلیه می شود. ورودی سوم سرا به این بارانداز گشوده می‌شود. بارانداز گلشن در قدیم بنایی فعال بوده که از قسمتهای مختلفی تشکیل می شده است. ولی متأسفانه این بنا حدود 30 سال پیش تخریب شده است.
در پلانی که از کتاب Der Bazar von Istahan در باده سرای گلشن اخذ شده است، پلان وضعیت قبلی بارانداز مشخص است.
بنای سرای گلشن تشکیل شده از یک حیاط در میانه با حوض و باغچه و یک طبقه حجره در اطراف. در امتداد ورودیهای سرا دالانهایی قرار دارند که به چهار گوشه حیط منتهی می شود. دالان سمت شمال شرقی به حیاط بسته کوچکی می رسد که تعدادی حجره دارد و هم اکنون انبار می باشند. این حیاط بازسازی شده است.

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی:

پروژه دانشجویی تحقیق کاربرد معادلات پیوستگیدر مدلی برای احتراق س

علی م دیدگاه

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 پروژه دانشجویی تحقیق کاربرد معادلات پیوستگیدر مدلی برای احتراق سوختهای دوپایه با pdf دارای 12 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد پروژه دانشجویی تحقیق کاربرد معادلات پیوستگیدر مدلی برای احتراق سوختهای دوپایه با pdf   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی پروژه دانشجویی تحقیق کاربرد معادلات پیوستگیدر مدلی برای احتراق سوختهای دوپایه با pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پروژه دانشجویی تحقیق کاربرد معادلات پیوستگیدر مدلی برای احتراق سوختهای دوپایه با pdf :


مدلی برای احتراق سوختهای دوپایه
چکیده:
سوختهای دوپایه مواد همگنی هستند که از اختلاط نیتروسلولز و نیتروگلیسیرین (باجایگیری مولکول های نیتروگلیسرین روی زنجیره های مولکولی نیتروسلولز ) و اندکی افزودنی های دیگر بدست می آیند و یک مخلوط همگن را شکل می دهند. هر دو جزء اصلی سوختهای دوپایه قابل انفجار می باشند. در این نوع سوختهای جامد توزیع سوخت و اکسیدان کاملا" همگن و یکنواخت است، یعنی درکنار هر واحد ساختمانی از سوخت یک مولکول از اکسیدان می باشد تا فرآیند احتراق انجام گیرد. شرایط حاکم بر احتراق در ارتباط مستقیم با پارامترهایی مانند سرعت سوزش، انرژی سوخت و دمای نواحی احتراق می باشد. در این مقاله مدلی برای احتراق سوختهای دوپایه بررسی می گردد تا ارتباط سرعت سوزش با فشار محفظه، دمای ناحیه FIZZ ZONE و مقدار انرژی سوخت مشخص گردد.
1- مقدمه
احتراق واکنش بین دو جزء سوخت و اکسید کننده است که با آزاد سازی انرژی همراه می باشد. در فرآیند احتراق، ناحیه ای از سوخت که در آن واکنش های شیمیایی رخ می دهد و با مصرف شدن مولکول های سوخت ( Reactant) مولکول های محصولات ناشی از احتراق ( Product ) تولید می شوند، ناحیه شعله (جبهه شعله یا موج احتراقی Flame front) نام دارد. در این ناحیه واکنش های سریع شیمیایی موجب آزاد شدن نور و حرارت می گردد.

فرآیند احتراق بر اساس نحوه شکل گیری شعله آن، شامل دو نوع کلی زیر است :
· شعله Premixed: در این شعله، مواد سوخت و اکسید کننده قبل از رسیدن به جبهه احتراق بطور کامل با یکدیگر مخلوط (حالت پیش مخلوط )می شوند.
· شعله Diffusion: دراین شعله اجزاء در حین عبور از ناحیه شعله در یکدیگر منتشر و مخلوط می شوند.
سوختهای دوپایه از اجزاء نیتروسلولز و نیتروگلیسیرین تشکیل شده اند که به دلیل هموژن بودن آنها شعله Premixed را ایجاد می کنند. کاربرد این سوختها از دهه 1940 میلادی توسعه یافته و تاکنون ادامه دارد.
از احتراق سوختهای دوپایه چند ناحیه احتراقی تشکیل می گردد که در شکل (1) نواحی مختلف حاصل از سوزش سوخت های دوپایه نشان داده شده است. در احتراق این نوع از سوختها پنج ناحیه جداگانه تشکیل می شود. که دوناحیه در فاز جامد وسه ناحیه آن در فاز گاز قرار دارد. نواحی فاز جامد عبارتند از ناحیه پیش گرم (Preheated Zone) و ناحیه خمیری




شکل1- نواحی احتراق در یک سوخت جامد دوپایه

(Foam Zone). ناحیه پیش گرم در واقع همان ناحیه ای از فاز جامد ( سوخت) است که درمعرض غیر مستقیم حرارت ناشی از جبهه احتراق (‌شعله) قراردارد، ولی هنوز جبهه شعله به آن نرسیده است، بنابراین این سطح هنوز هیچگونه فعل و انفعالی ندارد. ناحیه خمیری مرز بین فاز گاز وجامد است. جبهه شعله با پیشروی در این ناحیه سطح جامد را خمیری می کند، از مشخصات این ناحیه تجزیه سوخت وافزایش ناگهانی درجه حرارت آن است. تجزیه سوخت در این ناحیه با هم گسیختگی انرژی زای باند CO-NO2 شروع می شود و همزمان با این اتفاق تجزیه دیگر اجزاء نیز شروع شده و ترکیباتی از NO2 و NO از سطح درحال سوزش پدید می آید فرآیند تجزیه فوق غالباً - درناحیه احتراق – یک فرآیند گرماز است.نواحی فاز گازی عبارتند از سه منطقه : ناحیه فیــز( Fizz zone )، ناحیه سیاه (Dark zone) و ناحیه لومینوس (Luminous zone). مهمترین ناحیه FIZZ ZONE می باشد که تغییر در آن معمولاً بیشترین تأثیر را بر خواص بالستیکی سوخت و انرژی آن دارد در این مقاله مدلی برای احتراق سوختهای دوپایه پیشنهاد و ارتباط سرعت سوزش با فشار محفظه، دمای FIZZ ZONE و مقدار انرژی سوخت مشخص می گردد و انطباق آن با نتایج تجربی بررسی می شود. ]1[، ]2[، ]3[، ]7[
2- تحلیل تئوری احتراق سوختهای جامد
تحقیقات انجام شده روی احتراق سوختهای جامد باعث درک اتفاقاتی شده است که درفاز گاز و فازجامد روی سطح سوزش سوخت جامد انجام می گیرد.بر این اساس دو دیدگاه کلی در مورد سوختهای مرکب وجود دارد:
در دیدگاه اول از اثر فاز جامد روی احتراق سوخت جامد صرفنظر می گردد.
در دیدگاه دوم اثر فاز جامد به صورت جدی وارد مدلهای ریاضی شده است.
در دیدگاه اول فقط فاز گاز مد نظراست و صرفا" معادلات انرژی و بقای جرم حل می گردد ولی در دیدگاه دوم هم فاز جامد وهم فاز گاز مدل شده است و معادلات بقاء برای احتراق فاز جامد و گاز ابتدا خطی شده وسپس با اعمال شرایط مرزی مناسب حل می گردد. لازم به ذکر است که در تمام این معادلات برای «نرخ پسروی سطح سوزش » از« قانون آرهنیوس» استفاده می گردد، مدلهای فاز گازی می توانند روند سوزش و پارامترهای وابسته به آن را پیش بینی کنند ولی نمی توانند اثرات پارامترهائی چون «اثر ذرات ریز فلزی و توزیع آنها »را توجیه کنند، همچنین مدلهای فاز گازی نمی توانند اثرات پارامترهای زیر را پیش بینی کنند:
الف) اثر تغییر بایندر روی نرخ پسروی سطح درحال سوزش ( Changing the binder )
ب) دمای سطح در حال سوزش ( The surface temperature )
ج) آزاد سازی انرژی فاز جامد ( Condensed phase heat release )
د) حساسیت نرخ سوزش به تغییرات دما ( Temperature sensitivity )
ه) اثر کاتالیست ها( The effects of catalysts )
و) تغییرات n بافشار (r : سرعت سوزش (نرخ پیشروی جبهه احتراق )که بصورت است )
از سوی دیگر مدلهائی نیز که براساس فازجامد بنا شده است، قابلیت مدل سازی انرژی آزاد شده از فاز جامد و نیز حساسیت نرخ سوزش نسبت به دما و اثرات کاتالیست ها را دارند ولی نمی توانند بستگی سرعت پسروی سطح سوخت به فشار را توجیه کنند. Summerfield و همکارانش در سال1960 مدلی بنام GRANULAR DIFFUSION FLAME ارائه کردند. در این مدل فرض بر آنست که حرارت لازم برای ادامه احتراق سطح درحال سوزش از شعله نفوذی (DIFFASION FLAME) روی مرز که از بخارات سوخت و اکسیدان ایجاد شده است به وجود می آید. سرعت احتراق با مکانیزم نفوذ درحین اختلاط بخارات سوخت و اکسیدکننده و واکنش همگن در فاز گاز مرتبط است. دراین مکان سطح سوزش خشک فرض می گردد. رابطه ای که مطابق با این مدل برای نرخ سوزش استخراج می گردد عبارتست از : که ثابت های نیمه تجربی a و b به « واکنش همگن درفاز گاز» و «نرخ نفوذ» مربوط است. این تئوری در مقادیر زیر 100 bar نتایج خوبی نشان می دهد.
3- معادلات حاکم بر احتراق سوخت های جامد
در این بخش سعی برآنست تا معادلات حاکم برمدل احتراق سوختهای جامد ارائه گردد به این منظور ابتدا یکسری فرضیات جهت ساده سازی ومدلسازی ریاضی انجام می گیرد که در زیربه آنها اشاره می شود:
الف) مسئله به صورت یک بعدی بررسی می گردد، احتراق فاز گاز به صورت آرام (LAMINAR ) فرض می شود، عمود برمقطع میدان جریان خواص ثابت فرض می شود، چون بررسی حالت گذرا که میدان جریان از آرام به متلاطم (TURBULENT) انتقال می یابد بسیار مشکل است .
ب) انتقال از فاز جامد به فاز گاز در یک صفحه انجام می شود.شکل (2)

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی:

پروژه دانشجویی تحقیق تغذیه و ورزش با pdf

علی م دیدگاه

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 پروژه دانشجویی تحقیق تغذیه و ورزش با pdf دارای 58 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد پروژه دانشجویی تحقیق تغذیه و ورزش با pdf   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی پروژه دانشجویی تحقیق تغذیه و ورزش با pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پروژه دانشجویی تحقیق تغذیه و ورزش با pdf :

بخشی از فهرست پروژه دانشجویی تحقیق تغذیه و ورزش با pdf

- مرور اصطلاحات ، مفاهیم و تعاریف تغذیه .
- آشنایی با دستگاه گوارش ، اعمال ،‌ ترشحات و حرکات آن .
- بررسی رابطه‌ی کربوهیدراتها ، چربی‌ها و پروتئین‌ها با فعالیت‌های مختلف ورزشی
- بررسی رابطه مصرف آب و الکترولیت‌ها با فعالیت‌های ورزشی
- بررسی رابطه مواد معدنی و ویتامین‌ها با فعالیت‌های ورزشی
- بررسی رابطه تغذیه با نوع و مدت با فعالیت‌های ورزشی
- بررسی رابطه میزان مصرف غذا و تأمین کالری با نوع و مدت فعالیت‌های ورزشی
- آشنایی با برنامه‌های غذایی ورزشکاران در رشته‌های مختلف ورزشی
- بررسی نظریه‌ها و یافته‌های مربوط به تغذیه‌ی ورزشکاران

اصطلاحات ، تعاریف و مفاهیم:‌
1- کالری و کیلوکالری:‌مقدار انرژی حرارتی که یک گرم آب را یک درجه سانتی‌گراد بالا برد .
مقدار حرارتی که یک کیلوگرم آب را یک درجه سانتی‌گراد افزایش دهد.
2- متابولیسم: سوخت و ساز
3- متالولیسم پایه:‌ حداقل انرژی برای زنده بودن که صرف اعمال حیاتی فرد می‌شود . مثل :‌ قلب ،‌ اعصاب و معده
4- نسبت تعادل تنفسی:
5- هیدرولیز:‌ واکنشی که در آن یک ماده توسط آب شکسته و به مولکول ساده‌تری تبدیل ‌گردد .
6- PH: غلظت یون هیدروژن در مایعات بدن PH بالای 7 قلیایی ، پایین 7 اسیدی و 7 خنثی .
7- تامپون (بافر): هر ماده‌ای که از تغییرات سریع یون هیدروژن (PH ) جلوگیری کند .
8- الکترولیت‌ها: یون‌های با بارهای مثبت و منفی که در بدن ایجاد فشار اسمزی کنند و یا پیام‌های عصبی را ارسال کنند .
9- یونیزه: تبدیل یک ماده به مواد تشکیل دهنده خودش .
10- انتشار ماده: جابجایی مواد بدون صرف انرژی
11- انتقال فعال:
12- انتشار تسهیل‌شده: همان انتشار ساده است ولی یک ماده کمکی دارد . مثل انسولین که به قند کمک می‌کند به داخل سلول انتقال یابد .
13- اسمز و فشار اسمزی:
14- واکنش‌های آنابولیکی:‌
15- واکنش‌های کاتابولیکی:
16- تعریف علم تغذیه(Nutrition): علمی که کمک می‌کند مواد غذایی را بهتر بشناسیم ،‌ نیازها را بهتر برآورده کنیم تا به حد اعلای سلامتی برسیم .
17- غذا(Food) و ماده غذایی(Nutrient): آب غذا و ماده غذایی‌اش یک شکل دارد .
18- جیره غذایی: به آنچه که فرد ظرف 24 ساعت مصرف می‌کند که به شغل ، میزان فعالیت ، جثه ، وضعیت و محیط فرد بستگی دارد .
20- مواد غذایی ضروری:
- کربوهیدراتها :‌ گلوکز
- چربیها : اسید لینولئیک ،‌ اسید لینولنیک
- پروتئین‌ها:‌ اسید آمینه‌های لوسین ،‌ ایزولوسین ، لیزین ،‌ والین ،‌ متیونین ، فنیل آنالین ،‌ تره اونین ،‌ تریپتوفان و (میستیدین و آرژینین فقط برای نوزادان)‌
- مواد معدنی : کلسیم ، فسفر ،‌ سدیم ،‌ پتاسیم ، گوگرد ، کلر ، میزیم ،‌ منگنز ، آهن ، مس ، روی ،‌ ید ، کبالت ، مولیبدنیم ، سلنیوم ،‌ فلور و کرم
- ویتامین‌ها: C , K , E , D , A , B1 ( تیامین) ، B6 (پریدوکسین) ، B2 (ریبوفلاوین) ، بیوتید ،‌ B12 (کوبالامین) ،‌ نیکوتین آمید ،‌ اسید فولیک و اسید نپتونیک .
- مایعات: آب
21- انواع غذاها از سه منشأ: گیاهی ، حیوانی و معدنی
- غذاهایی که پروتئین بیشتری دارند . مانند : گوشت‌ها ، تخم پرندگان ، حبوبات و ...
- غذاهایی که چربی بیشتری دارند . مانند : روغن‌های گیاهی و حیوانی ، گوشت‌ها ، تنقلات و ...
- غذاهایی که کربوهیدرات بیشتری دارند . مانند : غلات ، برنج ، ذرت ، سیب‌زمینی ، ماکارونی و خوردنی های شیرین و ...
- غذاهایی که مواد معدنی بیشتری دارند . مانند : شیر و فرآورده‌های آن .
- غذاهایی که ویتامین‌های محلول در آب و سلولز بیشتری دارند . مانند : میوه‌ها و سبزیجات و ...
- غذاهایی که آب بیشتری دارند . مانند : چای ، قهوه ، آب‌میوه‌ها ، نوشابه‌ها و ...
22- میزان انرژی زایی مواد غذایی:
کربوهیدرات‌ها 4 کیلوکالری به ازای هر گرم
پروتئین‌ها 4 کیلوکالری به ازای هر گرم
چربی‌ها 9 کیلوکالری به ازای هر گرم
دستگاه گوارش(Digestive system)
- گوارش: تغییر شکل غذا به طوری که قابل جذب شدن به خون شود .
- هدف و عمل اصلی دستگاه گوارش:‌ هضم ، جذب مواد غذایی ، تأمین آب و الکترولیت‌ها و حرکت دادن غذا با سرعت مناسب
- اجزای دستگاه گوارش: دهان (دندان‌ها و غدد بزاقی) مری ، معدی ، لوزالمعده ، کبد (کیسه‌ی صفرا) روده‌ی باریک (دودنوم ،‌ ژژونوم و ایلئوم) و روده‌ی بزرگ (کولون صعودی ،‌ افقی ، نزولی و قوسی شکل)
ترشحات دستگاه گوارش:
1- ترشح بزاق: سه جفت غده‌ی زیر زبانی ، زیرفکی و بناگوشی
نقش بزاق:
- آماده سازی لقمه برای بلع و هضم
- کمک به حس مزه و طعم غذا
- کمک به هضم نشاسته
- کمک به بهداشت دهان و دندان‌ها
- شستن مواد بدمزه از محیط دهان
ترشح روزانه بزاق: 1000 تا 1500 میلی‌لیتر
محرک‌های ترشح بزاق: بینایی ، بویایی ، چشایی ، تفکر درباره غذا ،‌ مزه‌ها ، حالت تهوع
* تنظیم ترشح بزاق عمدتا از طریق اعصاب خودمختار صورت می‌گیرد :
افزایش‌دهنده‌ها: سمپاتیک بتا ، استیل کولین ، آلدوسترون VIP و محرک‌های بویایی ، بینایی ، چشایی و ..
کاهش دهنده‌ها: سمپا آلفا ، مهار پمپ سدیم ، پتاسیم .
مری: تنها مایع لغزنده‌ساز برای حرکت غذا و جلوگیری از آسیب و زخم‌شدن دیواره آن ترشح می‌کند .
ترشحات معده: غذا در معده با ترشحات آن آمیخته و با سرعت مناسب وارد دوازدهه می‌شود . پپسین= گاسترین .
مهمترین عمل زیستی معده فاکتور داخلی برای جذب B12 است. غلظت بالای یون H باعث مرگ باکتری‌های غذایی می‌شود .
ترشح اسید معده دارای دو مرحله است :
1- پایه‌ای 15% صبح‌ها کاهش عصرها افزایش . هیستامینی افزایش
2- گوارشی:
عصبی(مغزی)= محرک‌های بویایی ، چشایی ، بینایی و تفکر درباره غذا باعث افزایش ترشح می‌شوند
معده‌ای = با ورود غذا و اتساع معده ترشحات افزایش می‌یابد .
روده‌ای= احتمالا پپتید بومبیزین روده ترشح معده را افزایش می‌دهد .
افزایش دهنده‌های اسید معده : میتامین ، گاسترین و استیل کولین
مهارکننده‌های ترشح اسید معده: خود اسید معده ، گلوکاگن ، کولی سیستوکینین ، سوماتو استاتین و پلی پپتیدهای معدی – روده‌ای
ترشحات موکوپروتئینی معده وظیفه‌ی حفاظت از دیواره‌ی داخلی معده را در برابر PH اسیدی آن به عهده دارد .
ترشحات لوزالمعده: از مهمترین عدد ترشحی بدن در رابطه با متابولیسم مواد غذایی است که ترشحات خود را به ابتدای روده باریک می‌ریزد .
* لوزالمعده علاوه بر ترشح هورمون‌های انسولینی و گلوکاگن ،‌ یون بی‌کربنات برای خنثی‌سازی PH اسیدی معده و هشت آنزیم مهم برای تجزیه مواد غذایی ترشح می‌کند:

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی:

<   <<   11   12   13   14   15   >>   >

ساخته شده توسط Rodrigo ترجمه شده به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ.

سرویس وبلاگ نویسی پارسی بلاگ