سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دانشجو یار

پروژه دانشجویی مقاله در مورد هنجارها و ناهنجار های موجود در جامع

علی م دیدگاه

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 پروژه دانشجویی مقاله در مورد هنجارها و ناهنجار های موجود در جامعه و نقش آن برزندگی جوانان با pdf دارای 51 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد پروژه دانشجویی مقاله در مورد هنجارها و ناهنجار های موجود در جامعه و نقش آن برزندگی جوانان با pdf   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی پروژه دانشجویی مقاله در مورد هنجارها و ناهنجار های موجود در جامعه و نقش آن برزندگی جوانان با pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پروژه دانشجویی مقاله در مورد هنجارها و ناهنجار های موجود در جامعه و نقش آن برزندگی جوانان با pdf :

نوجوانان دلی پاک و روحی پرشور دارند . آنان در حساسترین و بحرانی ترین دوران زندگی خود به سر می‌برند و نیازمند هدایت حکایت و همدلی اند نوجوانان نهال نو رسیده ای هستند که برای رشد و بالندگی به باغبانی دلسوز روشن بین نیاز دارند تا آنها را از آفتها و حادثه در امان دارد .

بها دادن به نوجوانان در تربیت و ارشاد آنان کوشیدن بی گمان یکی از نشانه های آشکار رشد فرهنگی یک جامعه است بر خلاف گمان برخی مردم تربیت و هدایت نوجوانان دارای پیچیدگیها و نکته های ظریف بسیاری است شاید گفته‌ی حکیمانه‌ی کانت ، متفکر و فیلسوف نامی آلمانی حق مططلب را در این زمینه ادا کرده باشد آنجا که می گویند : دو کار هست که در دشواری هیچ کار دیگری به پای آن نمی رسد : مملکت داری و تربیت .
برتراند راسل ، فیلسوف انگلیسی ، که خود در باره‌ی ( تربیت )
کتابهای نگاشته است اعتراف می کند که گفتار من در این زمینه بهتر از کردارم بود .
هیچ یک از نهادهای اجتماعی نقشی را که خانواده در ساختار فکری ، روحی و اخلاقی انسان دارد ، نمی توانند ایفا کننده نابسمانی های اجتماعی در بسیاری موارد ناشی از نابسامانی در خانواده هاست و سعادت یک اجتماعی بستگی کامل به وجود خانو اده های سالم و سعادتمند دارد.
اگر خانواده ها نقش خود را به درستی ایفا نکنند نهادهای اجتماعی دیگر ( از قبیل مدرسه ، رسانه های گروهی و غیره ) این خلاء را نمی توانند پر کنند .
بسیاری از مشکلات اخلاقی و رفتاری نوجوانان ریشه در بر خوردهای نامناسب پدران و ماردان مربیان دارد تجربه نشان می دهد در بیشتر موارد که نوجوانان به خانواده ای آگاه و مربی شایسته در دسترسی دارنده از زندگی سالم و موفقی بر خور دارند ، این نشان می دهد که نوجوانان به خوبی تربیت پذیر هستند و اگر نابسامانی هایی در اخلاق و رفتار برخی از آنان مشاهده می شود ،
ناشی از نبود تربیت صحیح است . پیامبر اسلام (ص ) می فرماید : در به شما در باره ی نوجوانان و جوانان سفارش می کنم زیرا آنها دارای قلبی رقیقتر و فضیلت پذیرتر می باشند .
و امام علی (ع ) می فرماید : دل نوجوان مانند زمین خالی از گیاه و درخت است که هر بذری در آن افشانده شود ، می پذیرد و در خود می پرورد پس فرزند عزیزم من در آغاز جوانی ات به ادب و تربیت تو پرداختم قبل از آن که دلت سخت گردد و از پذیرش چیزهای خوب سر بازند .

هدف گروه ما از انتخاب این مهم این است که موضوع بهنجار بارزترین موضوع در جامعه‌ی ما هست و خواستیم مشکلات جوانان را با استفاده از این تحقیق مورد مطالعه و بررسی قرار دهیم و در حدتوانان خود را حل های خوبی پیش پای جوانان و نوجوانان بنهیم .

فصل اول هنجارهای اجتماعی و انواع مختلف آن

( هنجارها ارزش ها و کنترل اجتماعی )
( الف – هنجارهای اجتماعی )
هنجارهای اجتماعی رفتارهای معینی هستند که بر اساس ارزش های اجتماعی قرار دارند ارزشهای اجتماعی به تدریج بصورت هنجارهای اجتماعی در می آیند و با رعایت کردن آنها جامعه انتظام پیدا می کند هنجارهای اجتماعی شیوه های رفتار ی معینی است که در گروه یا جامعه متداول است و فرد در جریان زندگی خود آن را می آموزد به کار می بندد و نیز انتظار دارد که دیگر افراد گروه یا جامعه آنرا انجام دهنده مثلا شیوه حرف زدن با افراد سلام کردن احترام کردن دست

دادن جزئی از قواعد و آدابی است که افراد از طریق تعلیم و تربیت فرا می گیرند و به کار می برند و افراد دیگر را هم در اجرای این هنجارها تحت کنترل قرار می دهند اگر کسی هنجار جامعه یا گروه را رعایت نکند مورد سرزنش و حتی مجازات قرار می گیرد مثلاً تعارف کردن یکی از هنجارهای جامعه ماست همه وقتی می خواهیم از در کلاس خارج شویم یا اینکه به سالن غذا خوری بروین به هم تعارف می کنیم و در خروج از کلاس یا رفتن به سالن غذا خوری حق تقدم با بزرگتر است اجرای این رسم اخلاقی رضایت ما را جلب می کند رعایت کردن هنجار جامعه تنها ناشی از وجود پاداش

یا مجازات نیست . ما در اجرای این هنجارها و قواعد نیاز به تذکر دیگران نداریم این قواعد نزاکت جزئی از وجو ماست و به نحوی با آن آشنا هستیم و خود را موظف به اجرای آن می دانیم که به کار نبستن آنها در مواردی ما را دچار احساس گناه می کند به عبارت دیگر افراد در صورت تخلف از هنجارهای گجروهی خود را مجازات می کنند راعایت کردن هنجار اجتماعی یا سازگاری همنوائی با جامعه است در بسیاری از موارد همنوائی بر اساس تمایل و خواست و دلبستگی فرد است و گاه بر اساس اجبار اجتماعی صورت می گیرد افراد از همان آغاز کودکی و تشکیل شخصیت از طریق خانواده پدر و مادر خواهران برادران بزرگتر دوستان و خویشاوندان خود بتدریج هنجارهای اجتماعی را فرا می گیرند و آنرا جزئی از شخصیت خود می سازند و می آموزند آنچه را که هنجار اجتماعی است به کار بندند و آنچه را که خلاف هنجار اجتماعی است به کار نبندند .
پذیرش هنجارهای اجتماعی دو صورت دارد یکی اینکه جامعه یا گروه مانند خانواده کودکستان ، مدرسه عمداً به جامعه پذیر کردن فرد می پردازد و از طریق آموزش ، افراد را با هنجارهای اجتماعی گروه آشنا می سازد و او را ملزم به انجام آن می کند دیگر اینکه فرد خود با مشاهده رفتارهای اعضای گروه یا جامعه با هنجارهای اجتماعی آشنا می شود و آنها را اجرا می کند .

در هر جامعه ای برای رعایت کردن و ارجای هنجارهای اجتماعی ، قواعد عرفی و مدون وجود دارد قواعد از طریق نظارت و کنترل اجتماعی صورت می گیرد همه کس همگان را در اجرای هنجار گروه یا جامعه خود تحت کنترل قرار می دهند . در اجتماعات کوچک و محدود از نوع روستا ، عشیره یا طایفه که روابطه افراد رویا روی چهره به چهره و مبتنی در بر شناخت متقابل است ، کنترل اجتماعی اهمیت زیادی دارد و افراد را تحت فشار قرار می دهد و ملزم به اجرای هنجار اجتماعی می کند در اجتماعات بزرگتر در شهرها خصوصا ً شهرهای بزرگ که مردم نسبت به هم بیگانه اند

هنگامی که چراغ راهنمائی قرمز باشد ممنوع و امری نابهنجار است و جریمه دارد هنجار این است که اتومبیل ها یا افراد صبر کنند تا چراغ سبز شود و آنگاه از چهار راه یا خیابان بگذرند . اگر فردی هم به هنگام قرمز بودن چراغ راهنمائی از خیابان یا چهار راه عبور کند با نگاه سرزنش آمیز و تند و تیز عابرین که در انتظار سبز شدن چراغ ایستاده اند روبرو و مجازات می شود . وقتی عده‌ای

 

مسافر در ترمینال منتظر اتوبوس هستند و چند نفر از آنها دارند سیگار می کشند و یک نفر می آید و به آنها می گوید : آقایان چرا سیگار می کشید ؟ منظورش این نیست که در اینجا سیگار کشیدن ممنوع و خلاف هنجار اجتماعی جامعه است بلکه منظورش این است که سیگار نکشید البته این یک امر اخلاقی است و توصیه ای که به آنها می کند آنها را اندرز می دهد این امر با وقتی که شخصسیگاری که به لب دارد داخل اتوبوس می شود فرق دارد سیگار کشیدن در اتوبوس بر خلاف انجار اجتماعی است و فرد هنجار شکن ممکن است با اعتراض و سر زنش مردم مواجه شود و از عمل خلاف هنجار دست بکشد بدین ترتیب همه اعضای جامعه همدیگر را در اجرای هنجار جامعه به منظور انتام امور جامعه بر قراری و حفظ وحدت و یگانگی تحت کنترل قرار می دهند وقتی همه

اعضای جامعه هنجارهای اجتماعی جامعه را به کار بندند سازگاری و امنیت اجتماعی بر قرار خواهد شد در صورتی که هنجارها را رعایت نکنند و یا اینکه جامعه دارای هنجارهای متضادی باشد ناسازگاری و نا ایمنی در جامعه پدید خواهد آمد و نظام جامعه دستخوش تزلزل قرار خواهد گرفت .
هنجارهای جامعه انواع مختلف دارد پاره ای از مهمترین هنجارهای جامعه عبارتند از ،
1 – رسم اجتماعی : رسم های اجتماعی رفتارهای هستند که در آغاز برای رفع نیازهای اجتماعی انسان بوجود می آیند و بر اثر تکرار در طول زمان به تدریج به صورت ثابت در می آیند مانند رسم میهمان نوازی در اجتماعات روستائی و عشایری در روستاها و مناطق عشایری به علت نبودن

مسافر خانه یا محلی برای گذراندن در شب ، مسافران غالباً به خانه های روستائیان و عشایر مراجعه می کنند این پدیده به تدریج در اثر تکرار بوصرت یکی از رسم های پسندیده در آمده است و بوسیله مردم روستائی و عشایری و همچنین در جامعه شهری که در گذشته دور یا نزدیک خاستگاه روستائی یا عشایری داشته اند ، اجرا می شود .
2 – میثاق اجتماعی رسمی است که بر اثر وضعیت خاصی بوسیله بخشی از افراد جامعه بر قرار می شود و با هم عهد و پیمان میبندند که در امر خاصی بطور متحد اقدام کنند . در زمان بزرگ مالکی در یکی از روستاهای جنوب که مالک ده بهره مالکانه را از صورت جنسی که معادل محصول بود بصورت نقدی تبدیل کرد ، زارعان در مسجد اجتماع کردند و هم قسم شدند که تا وقتی ارباب ده بهره مالکانه نقدی را لغو نکند در زمین او زراعت نکنند بر اثر این وضعیت مالک از روستاها دیگر عده ای از زارعان را بکار زراعت به شیوه دلخواه خود مشغول کرد و در آن سال زارعان ده زمین مالک را کشت نکردند.

3 – تشریفات اجتماعی مانند آداب پذیرایی از میهمان در جشن های بزرگ .
4 – شعائیر اجتمماعی : تشریفات اجتماعی خاصی که دارای قدمت و اهمیت زیادی است مانند عید قربان یا عید غدیر و اعیاد دینی دیگر شعائر اجتماعی خوانده خوانده می شود .
5 – آداب اجتماعی : مانند آداب غذا خوردن ، آداب لباس پوشیدن که به منظور خوشایند دیگران انجام می گیرد .
6 – شیوه های قومی : رسمی که در میان گروه خاصی از مردم که دارای فرهنگ یا خرده فرهنگ مشترکی هستند وجود دارد مانند سحر خیزی نزد دهقانان و یا رسم پتلاچ در میان بومیان کناره های شمالی اقیانوس آرام که بر اساس آن هدایائی میان دو خانواده رد و بدل می شود این رسم در پاره ای مناطق دیگر به شیوه مشابهی وجود دارد .
7 – قوانین اجتماعی : قوانینی هستند که بر اساس آگاهی قبلی در مجلس قانون گذاری وضع می شوند و برای نقض آنها نیز مجازاتهائی پیش بینی شده است .

8– اخلاق اجتماعی : رسم اجتماعی که دارای اهمیت زیادی است و جامعه نقض آنرا زشت و ناپسند می داند ، اخلاق اجتماعی نامیده می شود مانند احترام گذاشتن به پیران که یک رسم اخلاقی است .
9 – مقررات اجتماعی : قوانی خاصی است که جامعه با آگاهی قبلی وضع می کند . این قوانین کلیت ندارد و به گروه خاصی مربوط می باشد مانند قوانین راهنمایی و رانندگی .
مجموعه ای از هنجارهای اجتماعی بصورت یک نهاد اجتماعی در می آید مانند نهاد اجتماعی

خانواده ، پدر و مادر از فرزندان رفتار خاصی انتظار دارند فرزندان به پدر و مادر احترام می گذارند و از آنها حرف شنوی دارند همچنین پدر و مادر برای فرزندان خود خوراک و پوشاک فراهم می کنند و به آنها محبت می کنند زن و شوهر و برادران و خواهران نسبت به هم رفتار معینی دارند . بنابر این در خانواده ، نظامی از هنجارها پدید می آید که آنرا بصورت یک نهاد اجتماعی در می آورد خانواده دارای دو نوع هنجار است بعضی از هنجارها خصوصی اند و بعضی عمومی ترند هر زن و مرد ممکن است برای خود در خانواده هنجار خاصی داشته باشند .

فصل دوم
ارزش های اجتماعی و نقش نهادهای مختلف در پروش ارزش ها

(ارزش های اجتماعی و نقش نهادهای مختلف در پرورش ارزش ها )
ارزش نوعی معیار و ملاک بریا تشخیص برای مادی یا معنوی اشیاء است و آدمی بر اساس آن تحریک به کرا و تلاش می شود و سعی در به دست آوردن آن می کند .
ما در زمینه تهیه لباس ، غذا ، مسکن ، انتخاب رشته تحصیلی ، انتخاب همسر ، عبادت ، خدمت ، جنگ ، صلح و ……. به مسئله ارزشها توجه داریم . .
منشاء ارزشها ممکن است یکی از مواردذیل باشند 1 – ذهن و فکر خود انسان 2 – فلسفه های اجتماعی سیاسی 3 – مذهب و وحی
در عین حال منابع در چه دومی نیز وجود دارد مانند شرایط اجتماعی – زمینه های روانی – ارتباط و تداعی انفکار – زمینه های منطقی آداب و رسوم – قانون گذاری پارلمان ما – اظهار نظر مرتاضان و ….. که از نظر ما هیچکدام از آنها اصیل نیستند و البته در آنجا که اصطکاک با مذهب پدید نیاورند می توانند برای ما قابل اخذ باشند .

شک نیست که تربیت صحیح می تواند ارزشهای مطلوب را به جای ارزشهای نامطلوب بگذارد و آنچه را که پسندیده است به نسل بعدی منتقل سازد ، مفاسد و معایب هر جامعه را تشخیص دهد به فرزندان میهن تفهیم کند که چه چیزی خوب پسندیده و چه چیز ناپسند است .
ما از طریق ارزش می توانیم به افراد بیاموزیم که چرا مسئولیت بپذیرد چرا باید در رعایت آن وفادار باشد یا چرا باید کار کند ، دانش بیاموزد مودب باشد و … و به جراًت می توان ادعا نمود هر گاه ارزش در جامعه ای سقوط کرد در ان جامعه به قهقرا سقوط می کند هرج و مرج وبی ثباتی در آن پدید می آید ، مفاهیم معروفو منکر در آن جابجا می شود البته باید در نظر گرفت که بسیاری از ارزشها در جوامع غیر مذهبی در حال تغییر و در گرگونی هستند و این به علت دگرگونی شرایط

اقتصادی ، سیاسی ، اجتماعی و فرهنی در جامعه است البته ارزشها مطلق مانند دوستی ، زیبایی – اخلاق – مذهب – علم عدالت و ثابت هستند به عنوان مثال انتقال از فقر به ثروتمندی – یا مهاجرت از کشوری به کشور دیگر و همچنین شرایطی چون جنگ صلح و اکتشافات نوین و پیشرفتها ، انتقال از کشاورزی سنتی به صنعتی ، پدید آمدن تحولات تاریخی در جامعه تجارب و معلومات جدید در این امر موثر است و در امر تربیت این مراقبت ضروری است که از ورود چه ارزشهای جدید ی در جامعه جلوگیری به عمل آید و یا چه ارزشهایی ضبط و جذب گردند .

ارزشها تحت تاثیر عواملی چون سن – رشد – وضع اقتصادی – وضع فرهنگی – وضع سیاسی – فلسفه جات – نیاز ها و لرزشهای مورد قبول ) – تحولات هستند لذا باید خانواده ها و در بیان به این مسائل توجه کافی داشته باشند . و غفلت خانواده ها و مربیان موجب گرایش آن به ناهنجاریهای مختلف می شود .
نوجوانان ارزشها را از خانواده – مدرسه – جامعه کسب می کنند .
خانواده : خانواده ها در آن ها والدین ، لاابالی و بی عقیده باشند و با ارزشهای مخالف و متضاد در آن وجود داشته باشد کودکان حالت سر گردانی و سردرگمی دارند .
مدرسه : برای فرزندان که به سنین مدرسه رفتن رسیده اند مسئله معلم و مدیر و ناظم و مستخدم مطرح است اگر برنامه مدرسه در حقیقت ادامه راه تربیت در خاه باشد مسئله ای پیش نمی آید ولی اگر متضاد و مخالفتی در کار باشد حاصل آن سرگردانی مجدد است .
نحوه رفتار معلم ، روش تدریس او – طرق اصلاح و سازندگی که معلم به کار می برد امر و ن

هی های مدیر و ناظم و نوع بر خورد معاشران با کودکان و نوجوانان ، محتوای درس و برنامه اهداف تربیت و در کل سیستم و نظام حاکم بر او خود ناقل ارزشهای خاص به کودک است که در جمع ممکن است عامل سازندگی با مدیران بنای شخصیت او باشد .
تسلط و نفوذ هر کدام از خانواده و مدرسه که بیشتر باشد نفوذ ارزش ها از آن سو زیادتر خواهد بود .
جامعه : منظور از آن فرهنگی است که بر مردم اجتماع حاکم است و در آن مسئله هنر – ادبیات – آداب و رسوم – علم – فکر سن و شعائر مطرح است .
این زمینه ها از سوی افراد جامعه و بخصوص گروه دوستان به نوجوانان منتقل می شود و باید تحت ضابطه ای در آید کودکان از وقتی به سن تشخیص رسیدند تحت تاثیر وسایل و ابزار و فکر و القاآت دیگران قرار می گیرند . وسایل ارتباط جمعی از روزنامه ها مجلات کمیت – محتوای برنامه رادیو – تلویزیون – سینما – ویدئو – ماهواره و در آن ها اثر گذارند . ارزش هایی که توسط این وسایل ابزار به فرد منتقل می شوند اهمیتی کمتر از تاثیر خانواده ندارند  
نتیجه گیری
والدین و مربیان باید با کمک تربیت ارزشها و هنجارها را در کودکان و نوجوانان نهادینه کنند برای این کا باید نکات مهمی را در نظر گرفت .
1 – شناخت ارزشها که ارزشهای حاکم هر جامعه کدام صحیح کدام نا صحیح هستند یا کدام شخصی کدام غیر شخصی و … 2 – شناخت طرز فکرها که طرز فکر کودک یا نوجوان در باره ارزشهایی پذیرفته چگونه است برخی به دنبال ارزشهای بعضی به دنبال ارزش های مشروط ثابت یا متغیر و … طرز فکرها شناخته نشوند القای ارزش و کیفیت انتقال آن به نسل کودک و نوجوان و جوان و بزرگسال امکان پذیر نیست .

3 – شناخت تمایلات و عواطف که بر اساس جنس دختر و پسر و همچنین بر اساس سن متفاوت است شناخت تمایلات در سنین کودکی – نوجوانی – جوانی و بزرگسالی متفاوت است .
4 – شناخت مملکیت مورد قبول تربیت بر اساس ملکیت و مذهب مورد قبول انجام می شود
که معتقدیم خداوند شناخت جامع نسبت به انسان دارند لذا از ملکیت خود شناخت داشته باشیم تا بتوانیم براساس آن فرزندان خود را تربیت کنیم .

در آخر اینکه ارزشها از طریق
1 – احیای فطرات
2 – آموزش مستقیم
3 – آموزش غیر مستقیم
4 – ارائه الگو به نسل دیگر منتقل کرد .
و در این راه باید والدین و مربیان خود الگوهای نمونه در این زمینه باشند .

فصل سوم
کنترل اجتماعی
کنترل اجتماعی از وسایلی است که بر رفتار افراد اثر می گذارد و آنان را به پیروی از هنجارهای و ارزش ها وادار می کند در صورتی که فردی از هنجارهای اجتماعی سر پیچی کند و رفتارش مخالف هنجارها و ارزشهای اجتماعی باشد ، از طرف گروه یا جامعه مورد سرزنش و مجازات قرار می گیرید واژه کنترل اجتماعی باشد از طرف گروه یا جامعه مورد سرزنش و مجازات قرار می گیرد واژه کنترل

اجتماعی در زبان انگلیسی به معانی قدرت ، توانائی ، تسلط و اقتدار آمده است این واژه در زبان فرانسه با مفهوم اخبار اجتماعی منطبق است و این همان معنائی است می توان آن تحت عنوان (( قدرت معنوی )) معرفی کرد . از نظر اگوست کنت ویژگی اصلی ( قدرت معنوی ) آن است که هدایت عالی تعلیم و تربیت خصوصی و عمومی را بر عهده دارد قدرت معنوی عبارت از مجموعه افکار و عاداتی است که افراد را برای پذیرش نظم جامعه ای که در آن زندگی می کنند و وظیفه ای که

انجام می دهند آماده می سازد تعلیم و تربیت تنها به نسل جوان اختصاص ندارد بلکه نسل بالغ و نیز شامل می شود .

 

بنابر این همه وظایف اجتماعی را در بر خواهد داشت . هدف این وظایف معنوی آن است که اصولی که در افراد نفوذ پیدا کرده است ، یعنی ارزشها هنجارها و رسوم و غیره را به آنان نشان دهد و با استفاده از حد اعلای تائید وسایل اخلاقی هر بار که افراد از این اصول دور می شوند به آنان یاد آور شود و آنان را به اجرای این وظایف بر انگیزد در واقع کنترل اجتماعی بر اساس ضرورتی است که از

طرف جامعه بر انگیخته می شود و افراد را به منظور حفظ انتظام جامعه به قبول ارزشهای اجتماعی و رعایت هنجارهای اجتماعی وادار می کند و اجرای این امور ، جامعه نظام های پاداش و مجازات ویژه ای دارد . بدین سان افرادی را که خلاف ارزشها و هنجارهای اجتماعی رفتار می کنند سرزنش و مجازات می کند و آنهایی را که رفتاری متناسب با هنجارها و ارزشهای جامعه دارند تشویق می کند و پاداش می دهد .
هنجارهای اجتماعی ، شیوه سازمان یابی و عمل بیشتر گروه های جامعه را تعین می کنند . این هنجارها فرد را به زاهنماهای رفتاری فراتر از هنجارهای گروه های خاصی که فرد بر آنها وابستگی دارد مجهز می نماید .

بطور کلی زندگی اجتماعی بدون وجود هنجارهای مشترک مورد پذیرش اکثریت افراد ، غیر قابل پیش بینی می گردد همانطور که قبلاً نیز اشاره گردید برخی از گروه های و نهادهای اجتماعی باید به خاطر نقش ویژه ای که در فرآیند جامعه پذیری بازی می کنند ، مورد توجه بیشتری قرار می گیرند آژانسهای اصلی جامعه پذیری نظیر خانواده و مدرسه از طرف جامعه قیومت دارند تا به اعضای جدید (( آموزش )) دهند یعنی میراث فرهنگی گذشته و شیوه های قابل قبول عمل اند احساس را بیاموزد بر عکس آژانسهای نظیر گروه هماسالان و ارتباط جمعی بیشتر آموزشهای خود را نداشته یا تصادفی انجام می دهند و بر ادارک و پاسخ های فرد تاثیر می گذارد آژانسهای تخصصصی تر جامعه پذیری گروه های رسمی دیگری هستند که فرد به آنها می پیوندد هر یک از این گروه ها در فرآیند پرورش اعضای موثر برای خود ، کم و بیش گریشها باور داشته ها و انگیزه هایی را مجدداً در فرد شکل می دهند . بیشتر نظریات موجود در باره تکوین شخصیت ، جامعه پذیری و پرورش کودک که در علوم رفتاری صورت بندی شده اند تاکید اصلی آموزش کودکان در مورد اساس نظم اجتماعی و فرهنگ جهت توسعه شخصیت آنها را به عهده داشته است ذیلاً او دیدگاه در مورد سازمان اجتماعی خانواده به اجمال بررسی می گردند امروزه وسایل ارتباط جمعی و به ویژه رادیو و تلویزیون مورد استفاده روز افزون قرار می گیرند این وسایل چه نقشی در جامعه پذیری دارند ؟
1 ) وسایل ارتباط جمعی در هنجارهای فرهنگی
2 ) نوع یاد گیری تصادفی که در نتیجه استفاده از وسایل مذکور ایجاد می گردد

3 – موثر بودن کوششهای سنجیده برای در خدمت گرفتن وسایل ارتباط جمعی و به ویژه تلویزیون برای ایجاد یاد گیری و تغییر اجتماعی تاکید داشته اند کودکان از طریق تلویزیون و سینما در معرض زندگی بزرگسالی قرار می گیرد که هنوز آنرا تجربه نکرده اند ولی آرزوی دستیابی به آن را داردند کودکان از این طریق تصوراتی در مورد ارزشها ، هنجارها ، نقشهای اجتماعی و دانش اجتماعی لازم برای زندگی آینده را بدست می آوردند این پدیده نتیجه یاد گیری تصادفی بوده و فرآورده سر گرمی برنامه ریزی نشده است .

انواع نا هنجاری ها و کجروی های
موجود در جامعه
فصل چهارم
کجروی
کجروی : در زمان ها فرهنگهای متفاوت ، رفتارهای زیادی به عنوان کجروی یا همنوایی تلقی شده اند گاهی یک عمل واحد در یک گروه به مثابه کجروی تعریف می گردد ولی در گروه دیگر به عنوان همنوایی در نظر گرفته می شود به عنوان مثال بی حجابی (( بعضی جوامع یک رفتار همنوا تلقی می گردد در حالی که در یک جامعه اسلامی این رفتارها با واکنش نسبتا ً شدیدی روبرو می شود . همچنین از لحاظ می توان این پدیده را مورد بررسی قرار داد – یعنی : در یک جامعه زمانی بی حجابی به عنوان هنجار در آمده است و در زمانی دیگر این پدیده نوعی ناهنجاری به حساب می آید در این ارتباط می توان از ایران قبل و بعد از انقلاب نام برد .

بنابر این ، محیطی اجتماعی – فرهنگی که عمل کجروی در آن می گیرد باید با دقت مورد ملاحظه واقع گردد .

فصل پنجم
بزهکاری جوانان و…
نوجوانان
– تعریف بزه و بزهکاری
– علل و عوامل بزهکاری نوجوانان
– زمینه ها و علل پیدایش بزه و بزهکاری
– چگونگی پیشگیری از بزهکاری نوجوانان ( پیشنهادات عملی )

معنی و مفهوم ( بزه ) در تمام جوامع بشری یعنی انجام برخی اعمال علیه قانون که این اعمال
می‌تواند دارای ماهیت های گوناگون باشند مانند
آسیب به اموال – صدمه به افراد – لطمه به نظم عمومی یا ارزشها حاکم و …
بزهکاری به اعمالی اشاره می کند که منع قانونی دارد و در رده سنی زیر 18 سال انجام می شود .
بزهکاری نوجوانان و جوانان
انتقال :نوجوانی دوره ی جالبی است زیرا برای هر عبارت که درباره ی نوجوانان بکار می رود مفهوم مقابل و ضد آن نیز می تواند مورد استفاده قرار می گیرد . مثلاً نوجوانان با والدین خود سازگاری دارند و با نوجوانان علیه والدین خویش شورش و طغیان می کند به نظر می رسد که اختلا‏ عمده‌ی نوجوانان با والدین و دیگر بزرگسالان در زمیه ی کسب آزادی به منظور آزمودن انواع نقش ها و فرصت

هاست تا بتوانند الگوهای جدید احساس افکار و اعمال را فرا گیرند با این حال عده ای از نوجوانان بیشتر از بقیه از آزادی بهره مند و بیشتر از سایرین از آن استفاده می کنند خوشبختانه اکثریت نوجوانان از معیارها و شیوه های رفتاری والدین خود چندان دور نمی مانند و دره ی نواجوانی به بزرگسالی راه موفقیت و حداقل مشکل می گذرانند در حالی که عده ای از این نظم اجتماعی به سوی فرهنگ بزهکاری انحراف پیدا می کنند .

از نظر تکنیکی نوجوان بزهکار کسی است که متهم به ارتکاب رفتار ضد اجتماعی و یا قانون شکنی است ولی به علت آن که به سن قانونی نرسیده است مانند یک محرم بزرگسال مجازات نمی شود رفتار نوجوان بزهکار موجب می گردد تا به چنگ قانون بیفتد زیرا رفتار او نه تنها خود نوجوان بلکه افراد دیگر و احتمالاَ جامعه را نیز به مخاطره انداخته است باین ترتیب بزهکاری نیز به ویژه توسط روانشاسان به جزائمی اطاق می شود که افرادی که به سن قانونی نرسیده اند مرتکب آن ها می شوند .

بزهکاری :
یکی از عوامل موثر در بزهکاری اضطراب و ناآرامی روحی است نابسامانیها از قبیل اختلافات پدر و مادر و بد رفتاری والدین با فرزندان به اضظراب روحی در فرزندان دامن می زنند و آنان را بیشتر در معرض این گونه انحرافات قرار می دهند . تحقیقی که روی 2652 نفر از نوجوانان بزهکار انجام شده است نشان می دهد که در خانواده هایی که سازش پدر و مادر کمتر است درصد بزهکاری و انحرافات بیشتر اسثت .
پسران و دختران برای تسکین اضطرابات ناشی از ناراحتیهای خانوادگی به دوستیهای تباه کننده روی می آورند تا بدین وسیله به دنبال پر کردن خلاء روحی خود و فرو نشاندن ناآرامیهای درونی خویش و چه بسا در این راه چنان زیاده روی کند که خود را بکلی تباه سازد .
از این رو داشتن پیوندهای محکم عاطفی و برقراری انس و الفت با فرزندان و جلوگیری از پیدایش کمبودهای عاطفی (کمبود محبت ) که به ایجاد آرامش روان و ارضاء روحی در نوجوانان منتهی مشود – از عوامل بسیار موثر در جلوگیری نفس ( خود را موجودی بی ارزش دانستن ) از عوامل زمینه ساز انحرافات در نوجوانان هستند که پدران و مادران باید با رفتارهای مناسب خود از شکل گیری چنین احساسهایی در فرزند ان خود جلوگیری کنند .

نقش دوستان نیز در این زمینه قابل توجه است رابطه با دوستان در سنین نوجوانی عمیق و مستحکم می شود و نوجوان که در پی کسب استقلال از خانواده و بزرگسالانی است به طور طبیعی به گروه همسالان توجه و گرایش پیدا می کند گویی پیوستن به آنها زمینه استقلال از خانواده و بزرگسالانی است به طور طبیعی به گروه همسالان توجه و گرایش پیدا می کند گویی پیوستن به آنها زمینه استقلال او را از بزرگسالان فراهم می کند .

نوجوان خود را با دنیای تازه ای روبرو می بیند و از هر طرف با عوامل و انگیزه های نوظهور و ناشناخته مواجه می شود و احساس تنهایی می کند و پیوستن به گروه همسالان تنهایی او ا بر طرف می کند این مسئله موجب اثر پذیری بیشتر از دوستان می شود که بررسی های علمی هم این مسئله را تائید می کند که در این دروه اثر پذیری نوجوان از همسالان بیشتر از خانواده و معلم است به این علت خطر دوستیهای نامناسب و آثار و عواقب وخیم آن باید مورد توجه باشد

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی:

پروژه دانشجویی مقاله در مورد مختصری برکاربرد چند نرم افزار مهند

علی م دیدگاه

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 پروژه دانشجویی مقاله در مورد ‌‌ مختصری برکاربرد چند نرم افزار مهندسی با pdf دارای 12 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد پروژه دانشجویی مقاله در مورد ‌‌ مختصری برکاربرد چند نرم افزار مهندسی با pdf   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی پروژه دانشجویی مقاله در مورد ‌‌ مختصری برکاربرد چند نرم افزار مهندسی با pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پروژه دانشجویی مقاله در مورد ‌‌ مختصری برکاربرد چند نرم افزار مهندسی با pdf :

مختصری برکاربرد چند نرم افزار مهندسی

نام نرم افزار (General Algebraic Modeling System) (GAMS)
موضوع:تحقیق در عملیات
در مسائل برنامه‌ریزی خطی ، غیرخطی ، عدد صحیح ، مختلط و ; بکار می‌رود .انواع محدودیت‌ها را دربر می‌گیرد ، تابع هدف در آن متغیر تعریف می‌شود ،پرقدرت‌ترین نرم‌افزار تحقیق در عملیات می‌باشد.
—————————————————————————————————————
نام نرم افزار: LINDO
موضوع:تحقیق در عملیات
در برنامه‌ریزی خطی ، عدد صحیح ، مختلط ، صفر و یک کابرد دارد . حل به دو روش انجام می پذیرد : 1‌- مساله را خودبه‌خود حل کرده و گزارش نهایی بدهد ؛ 2- مرحله به مرحله آن را حل کند . دارای help خوب، شاملLindo/386 , Super lindo Lindo Studen ,است که Super Lindo از همه قوی‌تر است .
—————————————————————————————————————
نام نرم افزار:LINGO
موضوع:تحقیق در عملیات
در برنامه‌ریزی خطی و غیرخطی بکار می‌رود . قوی‌ترین نرم‌افزار OR بعد از GAMS ، استفاده از مزایای Windows و help ، برقراری ارتباط با Excel ، ابعاد مساله به طور عادی: 16000 متغیر ، 8000 محدودیت
——————————————————————————¬——————————-
نام نرم افزار:GINO
موضوع:تحقیق در عملیات
در برنامه‌ریزی خطی و غیرخطی بکار می‌رود . استفاده از روش حل ماتریسی، مساله مورد نظر به صورت کدهای ASCII ذخیره می‌شود ، دارای help و خوبگزارش نهایی از حل مساله می‌دهد .
—————————————————————————————————————
نام نرم افزار:QSB
موضوع:تحقیق در عملیات
در برنامه‌ریزی خطی ، مسائل حمل و نقل ، برنامه‌ریزی پویا ، تئوری صف ،شبیه‌سازی و مدیریت پروژه کاربرد دارد . تهیه گزارش نهایی ، حل مرحله به مرحله ، امکانات ویرایشی (حذف و تعدیل محدودیت‌ها، تابع هدف و ;) ، امکان دیدن قسمت خاصی از مساله ، حل ترسیمی .
—————————————————————————————————————
نام نرم افزار:TORA
موضوع:تحقیق در عملیات
در برنامه‌ریزی خطی ، نظریه صف ، موجودی مسائل حمل و نقل (99 مبدأ ، 99 مقصد) کاربرد دارد . بر اساس متن کتاب «حمدی طه» نوشته شده ، مساله را در قالب مخصوص خودش ذخیره می‌کند ، تهیه گزارش در هر مرحله و گزارش نهایی ، قابلیت ویرایش و اصلاح کلیه موارد
نرم افزارهای طرح‌ریزی واحدهای صنعتی
1- نام نرم‌افزار ALDEP :
اطلاعات ورودی : طول و عرض زمین مورد نظر ، تعداد دپارتمان‌ها، نمودار رابطه فعالیت‌ها، ساخت بخش‌ها، کمترین درجه ارتباط، عرض نوار چیدمان، حداقل امتیاز برای چاپ یک طرح
قابلیت/ شرح: الگوریتم ایجاد کننده، مکانیزم کار تصافی، وارد کردن تعداد طرح‌هایی که در هر مرحله باید استقرار یابد، طرح استقراری در هر مرحله
2- نام نرم‌افزار: COMLAD

ورود اطلاعات به دو روش: 1‌ـ لیست محصولات؛ 2ـ نمودار ارتباطات
قابلیت/ شرح: ویرایش قوی‌تر نسبت به QS و Planet، ارائه طرح نهایی با امتیاز دادن به طرح‌ها و محاسبه حداکثر و حداقل آنها.
3- نام نرم‌افزار : Factory Flow
اطلاعات ورودی : جریان مواد، میزان تولید و انواع تولید
قابلیت/ شرح: رسم چارت‌های مختلف با رنگ‌های متنوع، تخمین فضای انبار مورد نیاز، رسم نمودار ازـ به و شدت ـ مسافت، تهیه بهترین استقرار با توجه به حجم تولید، فیلتر کردن دیاگرام‌های پیوسته، استفاده از ابزارهایی مانند Factory OPT، Factory CAD برای ارائه Layout بهینه، طراحی چارت در 13 و ACAD12 و …
نرم افزارهای کنترل موجودی
1- نام نرم‌افزار: Alliance/ MFG
مشخصات :ارائه توابع کلی‌ MRP و MRPII مانند: پیش‌بینی، سفارش خرید، سفارش فروش، گزارشات برنامه‌ریزی، کنترل موجودی، کنترل کارگاهی، پیگیری وظایف، و …، ارتباط با نرم‌افزارهای Quikbooks ، Realword ، Planis , ACCPAC, Soloinon و … دارا بودن یک واسطه بارکد.
نرم افزارهای آمار و احتمالات
1- نام‌ نرم‌افزار : Mini Tab
نمودار : کلیه نمودارهای کنترل کیفیت: مانند ,U,C پارتو، نقص، علت و معلولی و … ، انواع نمودارهای حرفه‌ای.

قابلیت: فرستادن اطلاعات و داده‌ها بر روی Excel، محاسبات تئوری احتمالات (ضریب هم‌بستگی، توزیع‌های پیوسته و گسسته، جداول فراوانی، مقادیر احتمالی) و تست‌های آماری، انجام رگرسیون خطی، پله‌ای و …، آنالیز داده‌ها غیرپارامتری، سری زمانی و انواع واریانس‌ها (دوطرفه و چند طرفه)، رسم همزمان 15 گراف.
2- نام نرم‌افزار: SPSS
نمودار :انواع نمودارها و نمایش گرافیکی دوبعدی و سه‌بعدی، انواع نمودارهای کنترل کیفیت
قابلیت: تهیه انواع جدول‌های احتمالات، تهیه انواع طرح‌های آماری، روش‌های رگرسیون و محاسبه انواع آن، آنالیز داده‌ها غیرپارامتری و داده‌های آماری در زمینه کنترل کیفیت با در نظر گرفتن جدول داده‌ها و نمودارها، محاسبه انواع داده‌های آماری (میانگین، میانه و …) صدور فایل‌ها و Save کردن بر روی بقیه نرم‌افزارها مانند Access، help قوی.

3- نام نرم‌افزار: Statistica
نمودار : انواع نمودارها و نمایش گرافیکی دوبعدی و سه‌بعدی، انواع نمودارهای کنترل کیفیت مانند U، NP و … .
قابلیت: انجام رگرسیون با هزاران متغیر، قابلیت تکرارپذیری و تولید دوباره، تحلیل و تفسیر نمودارهای کنترل کیفیت، تجزیه و تحلیل سیستم‌های آنالیز زمانی مانند پیش‌بینی و …، رسم طرح‌های مورد نیاز در رگرسیون، انجام انواع محاسبات احتمالی مانند توزیع‌ها و تفسیر آنها، دارای سیستم پیشنهاد کننده.
4- نام نرم‌افزار: StatGraph (STATG)
نمودار: تهیه انواع نمودارها مانند پارتو، کیفی وصفی، متغیری و … .
قابلیت: در زمینه QC، آنالیز واریانس (ANOVA)، رگرسیون، آنالیز سری‌های زمانی، رسم توابع، محاسبه انواع داده‌های آماری و انواع توزیع‌های پیوسته و گسسته (برنولی، پواسون، کای‌دو، یکنواخت و…) حل جدول Simplex.
نرم افزارهای تحقیق در عملیات
1- نام نرم‌افزار: General Algebraic Modeling System (GAMS)
نوع مساله : برنامه‌ریزی خطی، غیرخطی، عدد صحیح، مختلط و
قابلیت‌ها/ امکانات: انواع محدودیت‌ها، تابع هدف متغیر تعریف می‌شود، پرقدرت‌ترین نرم‌افزار تحقیق در عملیات.
2- نام نرم‌افزار: GINO

نوع مساله : برنامه‌ریزی خطی و غیرخطی
قابلیت‌ها/ امکانات: استفاده از روش حل ماتریسی، مساله مورد نظر به صورت کدهای ASCII ذخیره می‌شود، دارای help خوب، گزارش نهایی از حل مساله می‌دهد.
3- نام نرم‌افزار: LINDO
نوع مساله : برنامه‌ریزی خطی، عدد صحیح، مختلط، صفر و یک
قابلیت‌ها/ امکانات: حل به دو روش: 1‌- مساله را خودبه‌خود حل کرده و گزارش نهایی بدهد؛ 2‌- مرحله به مرحله آن را حل کند. دارای help خوب، شاملLindo/386 ,Super lindo, Lindo Student است که Super Lindo از همه قوی‌تر است.
4- نام نرم‌افزار: Lingo
نوع مساله : برنامه‌ریزی خطی و غیرخطی
قابلیت‌ها/ امکانات: قوی‌ترین نرم‌افزار OR بعد از GAMS، استفاده از مزایای Windows و help برقراری ارتباط با Excel، ابعاد مساله به طور عادی: 16000 متغیر، 8000 محدودیت.
5- نام نرم‌افزار: QSB
نوع مساله : برنامه‌ریزی خطی، مسائل حمل و نقل، برنامه‌ریزی پویا، تئوری صف، شبیه‌سازی و مدیریت پروژه
قابلیت‌ها/ امکانات: تهیه گزارش نهایی، حل مرحله به مرحله، امکانات ویرایشی (حذف و تعدیل محدودیت‌ها، تابع هدف و …) امکان دیدن قسمت خاصی از مساله، حل ترسیمی.
6- نام نرم‌افزار: TORA
نوع مساله : برنامه‌ریزی خطی، نظریه صف، موجودی مسائل حمل و نقل (99 مبدأ،99 مقصد)
قابلیت‌ها/ امکانات: بر اساس متن کتاب «حمدی طه» نوشته شده، مساله را در قالب مخصوص خودش ذخیره می‌کند، تهیه گزارش در هر مرحله و گزارش

نرم افزارهای شبیه‌سازی
1- نام نرم‌افزار: AutoMod
قابلیت‌ها/ امکانات: کاربرد در مدل‌سازی، سرعت بالا، تکمیل خودکار، جزئیات مدل، ساختن مدل سه بعدی به طور اتوماتیک، امکان عیب‌یابی، قابل استفاده برای طرح‌ریزی.
2- نام نرم‌افزار: Micro Saint
قابلیت‌ها/ امکانات: ایجاد سیستم‌های پیچیده شامل مدل‌های بزرگ از سیستم‌های ساخت، مونتاژ و حمل و نقل، ایجاد سریع مدل‌ها، قابلیت ایجاد، شبیه‌سازی، آنالیز و تفسیر و طرح‌ریزی مدل‌ها، برای نشان دادن واقع‌گرایانه سیستم از طرح‌های متحرک استفاده می‌شود.
3- نام نرم‌افزار: Siman
قابلیت‌ها/ امکانات: اولین زبان شبیه‌سازی برای مدل‌سازی سیستم‌های ساخت، اولین زبان قابل اجرا بر روی میکروکامپیوترها، دارای منوهای بسیار قوی، مشخص نمودن مشخصه‌های دینامیکی و استاتیکی، شبیه‌سازی در 3 قسمت انجام می‌شود: 1‌- تهیه مدل؛ 2- تهیه چارچوب آزمایش؛ 3- تجزیه و تحلیل و آنالیز اطلاعات به دست آمده.
4- نام نرم‌افزار: SimFactory
قابلیت‌ها/ امکانات: کاربرد در طرح‌ریزی و شبیه‌سازی، رسم طرح مورد نظر در محیط 14 و 13 و ACAD 12 و انتقال به محیط نرم‌افزار، نشان دادن بخش‌ها با جزییات، نمایش جریان مواد به صورت انیمیشن، طراحی Layout, Planning, Maintanace Analysis و Transportation Planning، پیشگویی عملکرد فرایندها.

5- نام نرم‌افزار: Taylor
قابلیت‌ها/ امکانات: شبیه‌سازی تولید محصولات به صورت تکی و بسته‌ای، رسم طرح مورد نظر در ACAD، امکان دیدن مدل از زوایای مختلف و جهت‌های گوناگون، دارای مفسر بسیار قوی به نام TLI ، انواع Fixed Costها، نرخ بهره و ارزش افزوده، ایجاد انواع گراف‌ها و گزارشات متناسب تمام رنگی، ضبط مستندات و مشاهده انواع اطلاعات راجع به عناصر، محصولات، کارها، مسیر حرکت و… ، در هر لحظه، کاربرد در مدل‌های مسیری.
6- نام نرم‌افزار: Vent Ana Simulation Environment (VENSIM)
قابلیت‌ها/ امکانات: از کامل‌ترین نرم‌افزارهای شبیه‌سازی، کاربرد برای مدل‌های مفهومی، ایجاد، تجزیه و تحلیل، طبقه‌بندی و شبیه‌سازی مدل‌ها، در نسخه‌های PLE (ایجاد دیاگرام و رمز عبور، شبیه‌سازی، مستند‌سازی)، Standard (قادر به ایجاد طبقه‌بندی و شبیه‌سازی مدل‌ها) Professional (مدل کردن سیستم‌های پیشرفته و بهینه کردن آن)، DSS ( قابلیت بالا در مدل کردن)، Run Time ارائه می‌شود.

 

1- نام نرم‌افزار: VISIO
نمودارها : OPC، FPC، مونتاژ، CPM و گانت چارت.
قابلیت‌ها/ امکانات: امکان تغییر شکل و ویرایش و تغییر رنگ، ارتباط با word و Excel، مرتب کردن اجزاء مانند رسم چیدمان تولید و پر کردن فضاهای خالی.
2- نام نرم‌افزار: Harvard Graphics (HG3)
نمودارها :میله‌ای، سازمانی، چند‌گانه، نمودارهای آماری
قابلیت‌ها/ امکانات: ایجاد جدول‌ها و طرح‌ها، اساس کار استفاده از منوها، تهیه اسلایدهای 35میلی‌متری با یکFilm Recorde

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی:

پروژه دانشجویی پاورپوینت خلاقیت و نوآوری در رفتار سازمانی با pd

علی م دیدگاه

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

توجه : این پروژه به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پروژه دانشجویی پاورپوینت خلاقیت و نوآوری در رفتار سازمانی با pdf دارای 11 اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت پروژه دانشجویی پاورپوینت خلاقیت و نوآوری در رفتار سازمانی با pdf   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است


لطفا به نکات زیر در هنگام خرید

دانلودپروژه دانشجویی پاورپوینت خلاقیت و نوآوری در رفتار سازمانی با pdf

توجه فرمایید.

1-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه 

دانلودپروژه دانشجویی پاورپوینت خلاقیت و نوآوری در رفتار سازمانی با pdf

قرار داده شده است

 

2-به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید

3-پس از پرداخت هزینه ، حداکثر طی 12 ساعت پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما ارسال خواهد شد

4-در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد

5-در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون زیر قرار داده نشده است


بخشی از متن پروژه دانشجویی پاورپوینت خلاقیت و نوآوری در رفتار سازمانی با pdf :

متن ندارد

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی:

پروژه دانشجویی تحقیق گرافیک سه بعدی با pdf

علی م دیدگاه

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 پروژه دانشجویی تحقیق گرافیک سه بعدی با pdf دارای 20 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد پروژه دانشجویی تحقیق گرافیک سه بعدی با pdf   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی پروژه دانشجویی تحقیق گرافیک سه بعدی با pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پروژه دانشجویی تحقیق گرافیک سه بعدی با pdf :

بخشی از فهرست پروژه دانشجویی تحقیق گرافیک سه بعدی با pdf

«فهرست مطالب»
عنوان شماره صفحه
مقدمه
گرافیک سه بعدی در 3D max 4
مختصات vooordiates 2
محور Axes 3
درک مفهوم نمای دید در 3D max 3
نورها Lights 4
روشن وند Rendering 7
قلمرو ها Rogions 8
منجمد کردن اشیاء 9
کار با گروهها 9
درک مفاهیم مربوط به مدلسازی 10
ساختن خانه 17
ساختن درب 18
نسبت دادن مواد به اشیاء 19
ساختن کوه‌ها 20
گاردهای دور باغ
20

گرافیک سه بعدی یعنی که باید در یک محیط سه بعدی شامل عرض (width) و عمق (depht) و ارتفاع (height) کار کنید. صندلی میز و ساختمان و هر چیز که در اطراف ما هستند همگی سه بعدی هستند. در واقع گرافیک سه بعدی رایانه‌ای نوعی معرفی دو بعدی از یک دنیای سه بعدی مجازی و هستند برای توصیف این حالت فرض کنید که با یک دوربین فیلمبرداری و ویدئوئی مشغول فیملمبرداری از اطراف اتاق هستید. وقتی از دریچه دوربن به اطراف اتاق نگاه کنید اشیا سه بعدی متعددی مشاهده می کنید اما وقتی فیلم ویدئوئی را روی دستگاه نمایشگر قرار می دهید با یک تصویر تخت و دو بعدی مواجه می شوید که معرف دنیای سه بعدی واقعی است. صحنه به خاط رنورها و رنگها و سایه‌هایی که به آن صحنه زندگی و عمق سه بعدی می دهند به صورت واقعی ظاهر می شود. اگر همجنان یک صحنه دو بعدی است.
در گرافیک رایانه ای اشیا فقط در حافظه رایانه وجود دارند اما آنها فاقد هر نوع شکل فیزیکی می باشند آنها فقط فرمولهای ریاضی هستند چون شایا خارج از رایانه وجود حقیقی ندارند لذا تنها روش برای ضبط آنها افزودن فرمولهای بیشتر برای معرفی نورها و دوربین ها می باشد.
پس از خلق و موقعیت دهی اشیا در صحنه می توانید مواد پیش تعریف شده را از کتابخانه مربوطه انتخاب نموده و به اشیاء گوناگون نسبت دهید. همچنین با استفاده از ویرایشگر مواد در برنامه max می توانید موارد دلخواهتان را بسازید. هنگام ساخت مواد امکان کنترل و تغییر رنگ، درخشندگی و شفافیت وجود دارد. بعد از افزودن مواد به صحنه می توانید دوربین ها را ایجاد نموده و با استفاده از آنها صحنه را ضبط مشاهده نمایید با تغییر تنظیمات مشاهد دوربین مجازی ایجاد آثار زاویه گستر یا تمرکز به داخل (zoomin) روی یک جزء کوچکتر به راحتی میسر است موقعیت دهی به دوربین ها سبب افزایش حالت دراماتیک و یا واقعگرایی صحنه خواهد شد.
درک مفهوم فضای سه بعدی
فضای سه بعدی یک مکعب تعریف شده یا حتی از یک فضای داخل رایانه می‌باشد که توسط max نیز می توان یک شی را در فضای مجازی مفقود کرد.
مختصات coordinates
در فضای سه بعدی کوچکتری نحیه ای که اشغال می شود. را نقطه point می‌نامند.
هر نقطه با مجموعه منحصر به فردی از اعداد یعنی مختصات آن تعریف می شود به عنوان مثال نقطه o,o , o معرف نقطه مرکزی فضای سه بعدی که مبدا نامیده می شود.
هر نقطه در فضای مجازی دارای سه مختصات است که معرف ارتفاع و عمق آن نقطه می باشد به این ترتیب هر نقطه معرف یک محور منفرد در فضای مجازی می‌باشد.

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی:

پروژه دانشجویی مقاله رایگان تاریخچه شرکت داروسازی ابوریحان با pd

علی م دیدگاه

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 پروژه دانشجویی مقاله رایگان تاریخچه شرکت داروسازی ابوریحان با pdf دارای 2 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد پروژه دانشجویی مقاله رایگان تاریخچه شرکت داروسازی ابوریحان با pdf   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی پروژه دانشجویی مقاله رایگان تاریخچه شرکت داروسازی ابوریحان با pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پروژه دانشجویی مقاله رایگان تاریخچه شرکت داروسازی ابوریحان با pdf :

شرکت داروسازی ابوریحان یکی از اصلی ترین تولید کننده های داروهای هورمونی انسانی و دامی در ایران است . این شرکت با 43 سال سابقه مفید ، نقش بزرگی را در بهبود و پیشرفت صنعت داروسازی در ایران ایفا می نماید . شرکت داروسازی ابوریحان در سال 1344 تحت مالکیت شرکت Schering آلمان بنام “ Berlimed of Iran “ تأسیس شد . در سال 1360 این شرکت به شرکت داروسازی ابوریحان ( شرکت سهامی عام ) تغییر نام داد و نهایتا در سال 1360 به شرکت سهامی عام تبدیل شد .
محصولات دارویی شرکت ابوریحان به دو دسته اصلی تقسیم میشوند : 1- محصولات انسانی 2- محصولات دامی

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی:

<   <<   16   17   18   19   20   >>   >

ساخته شده توسط Rodrigo ترجمه شده به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ.

سرویس وبلاگ نویسی پارسی بلاگ