سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دانشجو یار

پروژه دانشجویی تحقیق لایه محافظ هواپیما با pdf

علی م دیدگاه

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 پروژه دانشجویی تحقیق لایه محافظ هواپیما با pdf دارای 16 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد پروژه دانشجویی تحقیق لایه محافظ هواپیما با pdf   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی پروژه دانشجویی تحقیق لایه محافظ هواپیما با pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پروژه دانشجویی تحقیق لایه محافظ هواپیما با pdf :

کاربرد
کاربردهایی که در پائین بحث می شود مثالهایی در مورد چگونگی استفاده از روشهای گرمایی را بیان می کنند بمنظور سهولت تشریح مطالب، کاربردها را به طبقه بندی های زیر تقسیم می کنند.
• دستگاه های سرد وگرم،کنترل فرآیند،نفوذمنابع،ناپیوستگی تورق وهفرات،
• دستگاه های الکترونیکی، تحقیق
دستگاه های سرد و گرم: انواع متعددی از دستگا ه ها وجود دارند که برای هدایت یا تولید گرما حین عملیات بکار رفته و کاندیداهای خوبی برای روش ترموگرامی هستند.کانالهای گرمایشی، خطوط بخار، رادیاتورها، تبادلگر حرارت، سیستم های خروجی/ لوله اگزوز و سیستم های سردساز، دستگاه های انتقال حرارتی هستند که از تکنیک های بازرسی حرارتی هم می توان حین بازرسی های دوره ای برای تشخیص نشتی، مجاری مسدود شده و عایقکاری ناقص یا مفقود بکار برد. کوره ها، اجاقها (آونها)،حمام های نمک، اتوکلاو ها، محل واکنش و دستگاه ساخته شده داغ( مانند دستگاه های پرس و آسیابهای غلتکی) نیز مانند بازرسی دوره ای بمنظور اتلاف حرارتی غیرضروری هستند. از تکنیکهای توموگرافی نیز برای بازرسی مخازن تبرید
( برودتی) استفاده می شود. دستگاه های دیگر مانند یاطاقانها، طوقه لغزنده، ترمزها، آنتنهای انتقال و دستگاه های الکتریکی، حین عملکردشان حرارت تولید می کنند نواحی داغ متمرکز معمولاً نشانه نقص فنی مکانیکی یا الکتریکی بوده و شناسایی زود هنگام مهلتی را برای تعویض قطعات معیوب حین نگهداری برنامه ریزی شده منظم فراهم آورده تا اینکه خسارتی جدید بوقوع پیوندد.
کنترل فرآیند:
راههای بازرسی حرارتی مناسبی در مورد فرایند های خاصی که محصولات بالای دمای اتاق (به عنوان خروجی فرآیند) تولید می کنند راوجوددارد. مثالها عبارتند از پلاستیک های heat shaped heat – set بر قطعات فلزی چکش کاری شده داغ فرآیندهای اندودکردن داغ، و قطعات جوشکاری قطعات برای توان هنگام خروج ا زفرآیند بررسی کرد. دماهای غیرعادی فرآیندهای خارج از کنترل را نشان می دهد و تصحیحاتی بمنظور جلوگیری از تولید تعداد زیادی از قسمت های معیوب باید اتخاذ شود مثالی از روش کنترل فرآیند گرمایشی فعال تکنیکی برای وارسی ضخامت پوشش صفحات با استفاده از خواص جذبی مادون قرمز است.
نفوذ مایع
نفوذ آب یا سیال در ساختارهای لانه زنبوری مشکل مهمی در نگهداری هواپیما است. بررسی را باید فوراً بعد از پرواز بمنظور تشخیص چنین مایعاتی وقتی ساختار تا دمای اتاق گرم می شود انجام داد. نفوذ آب در سقف ها را می توان هنگام غروب وقتی که دمای محیط پائین می آید تشخیص داد. این روش برای شناسایی موفقیت آمینه نشست و رطوبت باقی مانده در عایق کاری گزارش شده است. سطح سیالات در مخزن مهرشده( محکم شده) را می توان از طریق ترموگرافی تعیین کرد. به این ترتیب که با گرم کردن یا سردکردن مخزن و سپس یادداشت محل تفاوت معین درد دمای مخزن می توان این کار را انجام داد.
ناپیوستگی / تورق و voids
تکنیک های تولید مدرن به شدت به کاربرد اتصال در ساختار ها و پوششهای محافظ تکیه دارند. تکنیک های حرارتی نامزدهای مناسبی برای تشخیص شکستگی، تورق و جای خالی در لایه های نازک صفحات وجهی نازک لانه زنبوری و پوششهای محافظ می باشد، همچنانکه ضخامت نمونه افزایش می یابد بازرسی حرارتی کمتر مؤثر بوده که این امر به علت بزرگتر شدن عمق محتمل عیب و نقص می باشد. بازرسی حرارتی هنگامی که با ساختارای فلزی متصل سروکار داریم مانند آلومینیوم با چسب متصل شده مشکل است.
گرمایش تابشی آلومینیوم تا حدودی ناکارآمد است. زیرا جذب سطحی کم بوده و سیگنال حراری- نشری بعلت قابلیت نشر پائین کم است.
به همین دلایل و همچنین برای دوری از نویز انعکاسی، قطعات آلومینیومی معمولاً قبل از بازرسی حرارتی به رنگ سیاه در می آورند، بعلاوه نفوذ حرارتی بالا بالای آلومینیوم مستلزم تزریق حرارتی با توان بالا است( قبل از اینکه همسان شدگی حرارتی داخل ساختار برقرار گردد) که بتواند الگوی حرارتی مرئی تولید کند. با این وجود، محاسبه ساختارهای حرارتی آلومینیوم چسبیده در اقدام سریع بوسیله بازرسی حرارتی بویژه برای کاربردهای درون خطی جذاب است.

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی:

پروژه دانشجویی طرح(کارآفرینی) طرح توجیهی احداث کافی نت با pdf

علی م دیدگاه

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 پروژه دانشجویی طرح(کارآفرینی) طرح توجیهی احداث کافی نت با pdf دارای 18 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد پروژه دانشجویی طرح(کارآفرینی) طرح توجیهی احداث کافی نت با pdf   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی پروژه دانشجویی طرح(کارآفرینی) طرح توجیهی احداث کافی نت با pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پروژه دانشجویی طرح(کارآفرینی) طرح توجیهی احداث کافی نت با pdf :


افزایش روزافزون کاربرد رایانه در عصر حاضر ، منجر به ورود آن به حریم زندگی روزمره افراد شده است .چنانکه امروزه بکارگیری کامپیوتر در زندگی عادی تنها معطوف به زمانی نیست که صرف کار با یک دستگاه رایانه شخصی می‌شود بلکه با استفاده از هر یک از وسایل الکترونیکی منزل یا محل کار یا حتی رانندگی با خودرو ، مشغول بکارگرفتن یک یا چند پردازنده هستیم.
شکل گیری و گسترش شبکه جهانی اینترنت ، نقطه عطفی در تاریخ دانش بشری به شمار می‌آید . در حال حاضر با استفاده از امکانات وسیعی که « وب » در دسترس قرار داده است، مفهوم « دهکده جهانی » بیش از هر زمان دیگری ملموس به نظر می رسد. با استفاده از این تکنولوژی، امکان ارتباط مستقیم از هر نقطه در جهان با هر نقطه دیگری بدون توجه به مسافت و ملیت فراهم آمده ، از دیگر سو منابع عظیم اطلاعاتی قابل دستیابی از اینترنت ، امکان پژوهش در مورد هر موضوعی را برای دانشجویان و دانش پژوهان فراهم نموده است. چنین کاری بدون استفاده از اینترنت مستلزم سفرهای طولانی و متعدد به منظور استفاده از منابع اطلاعاتی در چهارگوشه جهان خواهد بود.
علیرغم وجود محسنات فوق الذکر ، استفاده از اینترنت مستلزم وجود امکاناتی از قبیل رایانه، خط تلفن یا خط مستقیم ماهواره ای می باشد . به منظور ایجاد امکان دسترسی همگانی به شبکه جهانی « کافی نت » ها به وجود آمده اند. کافی نت مرکزی است که با فراهم آوردن امکانات لازم برای استفاده از اینترنت، بهره گیری از چنین منبعی را برای عموم مردم ممکن می سازد. این مراکز علاوه بر این که موجب افزایش سطح عدالت اجتماعی می گردند با توجه به حجم روزافزون تقاضای کاربری اینترنت دارای توجیه مناسب اقتصادی نیز می باشند.







سرمایه گذاری مورد نیاز طرح



الف – سرمایه ثابت



1- مکان مورد نیاز طرح ، شامل یک واحد دارای کاربری تجاری به مساحت تقریبی 24 متر مربع می‌باشد که ارزش رهن کامل (حصه ثابت ) آن معادل 100 میلیون ریال برآورد می‌شود.



2- تجهیزات :

ردیف شــرح تعداد هزینه واحد(هزارریال) هزینه (میلیون ریال)
1
2
3
4 رایانه رومیزی
چاپگر
اسکنر
تجهیزات شبکه سازی 7
1
1
- 4
2
1
- 28
2
1
3
جمــــع 34









3- اثاثیه اداری :

ردیف شــرح تعداد هزینه (میلیون ریال)
1
2
3
4
5 میز و صندلی اداری
میز و صندلی کامپیوتر
خط تلفن
دستکاه فاکس
سایر ( لوازم روی‌میز و آبدارخانه، سطل زباله) 1 سری
6 سری
3
1 دستگاه
- 2
5/2
6
1
2
جمـــع 5/13



4- هزینه های قبل از بهره برداری :

ردیف شـــرح هزینه ( میلیون ریال )
1
2 هزینه تهیه طرح توجیهی، اخذ مجوز و ثبت تسهیلات
آموزش 3
1
جمـــع 4















جمع کل سرمایه گذاری ثابت

شـــرح هزینه ( میلیون ریال )
حصه ثابت ساختمان
تجهیزات
تجهیزات اداری
هزینه های قبل از بهره‌برداری 100
34
5/13
4
جــــمــــع 5/171
پیش بینی نشــده ( معادل 5 % اقلام فوق ) 5/8
جمـــــع کل 160
















برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی:

پروژه دانشجویی ?پروژه آمار جامعه کل دانشآموزانی است که کتاب آما

علی م دیدگاه

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 پروژه دانشجویی ?پروژه آمار جامعه کل دانش‌آموزانی است که کتاب آمار و احتمال را مطالعه کرده اند با pdf دارای 22 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد پروژه دانشجویی ?پروژه آمار جامعه کل دانش‌آموزانی است که کتاب آمار و احتمال را مطالعه کرده اند با pdf   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی پروژه دانشجویی ?پروژه آمار جامعه کل دانش‌آموزانی است که کتاب آمار و احتمال را مطالعه کرده اند با pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پروژه دانشجویی ?پروژه آمار جامعه کل دانش‌آموزانی است که کتاب آمار و احتمال را مطالعه کرده اند با pdf :

آموزش پرورش قصد دارد میزان سواد دانش‌آموزان وضعیت تحصیلی آنان و تعداد قبول‌شدگان در یکی از سنوات تحصیلی را بدانند و با استفاده از آنان تعدادی کتب کسر یا اضافه نمایند و یا برنامه‌ریزی دیگری را تنظیم نمایند تا میزان سواد دانش‌آموزان ارتقا یابند. بدین‌منظور رئیس وقت آموزش و پرورش طبق بخشن نامه‌های مختلف به هر یک از واحدهای تالیف کتب درسی از آنان خواست که در مورد وضعیت کسانی که به آنها کتب تدریس می شود و نیز میزان مرغوبیت آنان تحقیق کنند.

روشهای جمع‌آوری داده‌ها:
بسیاری از گروه‌هایی که روش درست تحقیق را نمی‌دانستند در این مهم باز ماندند و گروه آمار تحقیقات خود را آغاز کرد. این گروه ابتدا جامعه را معرفی نمود.
((جامعه کل دانش‌آموزانی است که این کتاب را مطالعه می کنند.))
با توجه به کثرت جامعه و هزینه سر سام آور وقت گیر بودن نمی توانستند سر شماری کنند بس تصمیم دیگری گرفتند. یکی از اعضا پیشنهاد کرد که از دانش آموزان تهران نمونه گیری کنند که مورد موافقت سر گروه واقع نشد سر رگروه دلایل خود را برای رد این در خواست چنین اعلام کرد :
1- دانش آموزان تهرانی به دلیل اینکه دارای امکانات فراوانی هستند وضعیت تحصیلی آنان بسیار بهتر ازمناطق محروم نقاط کشور است .
2- دانش آموزان به صورت تصادفی انتخاب نشده اند و ممکن است نمودار آنها با نموداری که می خواهند بدست آورند فرق داشته باشد .
سر گروه اعلام کرد که کل شهرهای ایران را روی کاغذ بنویسند و از این شهرها 100شهررا بصورت قرعه کشی و کاملا تصادفی انتخاب نمایند سپس اسم مدارس این شهرها را نیز به روی کاغذ آورند و100 دبیرستان را به صورت تصادفی انتخاب نمایندو سپس اسم هر یک از دانش آموزان آن مدارس را بنویسند و از آن صد دانش آموز انتخاب نمایند و نمرات آنها را مورد برسی قرار دهند و با ابنکه اسم کلیه دانش آموزانی که به آنها کتاب آمار به آنها تدریس شده است روی کاغذ نوشته شود و100دانش آموزانتخاب شوند اکثریت اعضا به روش دوم رای دادند .
اسم کلیدی دانش آموزان را روی کاغذ نوشته و 100دانش آموز را انتخاب نمودند نمرات این دانش آموزان به شرح زیر است .

19 15 18 17.75 16.5 14.5 15.25 20 16 19.75
18.75 19 20 14 20 19 10.25 11.75 13 20
18 20 15 16 18 18 19 20 20 20
18 19 19 19.75 20 17 19 14.5 14 12
20 20 20 18.5 20 19 10 12.75 10.25 18
18 19.5 20 20 17.75 17.75 17.5 14 15.5 14
17 15 16 14 19 10.25 12.5 14 16 17
13 12 10 11 19.25 17 19 20 20 18
20 20 18 20 20 18 18 20 20 20
20 20 20 20 20 20 20 20 20 20
ِ
این عددها یا به عبارتی دادها با استفاده از داده های از پیش تهیه شده بدست آمده است
سپس این گروه به مرور هدف پرداخت وضعیت دانش آموزان درس آمار و خود سازی و نیز تعداد دانش آموزانی که نمره بالای 15 آورده اند.
با وجود این مطلب دادهها را دسته بندی کردند و نوع داد ها را مشخص نمودند وضعیت دانش آموزان در متغیر کیفی و ترتیبی بود و تعداد دانش آموزانی که بالای 15 نمره اخذ نموده‌اندو نیزکمی پیوسته است. یکی از اعضا به این متغیر ها اعتراض کردند و مدعی شد که سر گروه اشتباه کرده است.
سر گروه در پاسخ به او چنین گفت وضعیت دانش آموزان قابل شمارش نسبت به متغیر ها کیفی است و نیز اگر داده ها را از کوچک به بزرگ مرتب کنیم نوعی ترتیب طبیعی بین داده ها بوجود می آید و آن این است که داده ها از کوچک به بزرگ مرتب شده اند در مورد تعداد دانش آموزانی که بالای 15نمره گرفته اند نیز باید بگوییم که تعداد دانش آموزان قابل شمارش است پس متغیر کمی استی و نیز اینکه این متغیرها پیوسته نیز است زیرا علاوه بر 17 18 17.25 17.5 17.75 را نیز در بر می گیرد .
با توجه به پاسخ سر گروه آن فرد قانع شد.

در ادامه سر گروه از یکی از اعضا خواست که داده ها را از کوچک به بزرگ مرتب کند و نیز این کار را کرد .










12.5 12 12 11.75 11 10.25 10.25 10.25 10 10
14.5 14 14 14 14 14 14 13 13 12.75
16 16 16 16 15.5 15.25 15 15 15 14.5
18 17.75 17/75 17.5 17.25 17 17 17 17 16.5
18 18 18 18 18 18 18 18 18 18
19 19 19 19 19 19 19 19 18.75 18.5
20 20 20 20 19.75 19.75 19.5 19.25 19 19
20 20 20 20 20 20 20 20 20 20
20 20 20 20 20 20 20 20 20 20
20 20 20 20 20 20 20 20 20 20

سپس فراوانی مطلق داده ها را بدیت آورید به عنوان مثال داده 20/34 بار تکرار شده است پس می شود :x2=34 و بقیه داده ها را این چنین بدست می آوریم.

f12= 2 f17.5=1 f11=1 f10.25=3 F10=2
F14.5=2 F14=6 F13= 2 f12.75=1 F12.5=1
F16.5=1 F16=4 F15.5=1 F15.25=1 F15=3
F17.75 2 F17.5=1 F17.25=1 F17=4
F19=10 F18.75=1 F18.5=1 F18=11
F20=34 F19.75=2 F19.5=1 F19.25=1

دسته بندی
اولین اقدامی که در مطالعه یک جامع بر اسا سداده ها انجام میدهیم آن است که ببینیم آیا می توان جامعه را به چند دسته جدا تفکیک کرد د رمطا لعه متغیرهای گسسته جدول فراوانی بدون دسته بندی کار آمد است ولی اگر متغیر پیوسته باشد این روش برای منظم کردن داده های عملی نیستلذا برای تنظیم داده ها در این قبیل موارد مراحل زیر را طی می کنیم .


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی:

پروژه دانشجویی بررسی دستگاه چله پیچی کارگاه بافندگی با pdf

علی م دیدگاه

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 پروژه دانشجویی بررسی دستگاه چله پیچی کارگاه بافندگی با pdf دارای 71 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد پروژه دانشجویی بررسی دستگاه چله پیچی کارگاه بافندگی با pdf   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

 

چکیده:

ما در این نوشتار، گزارشی از روند ساخت امکانات مورد نظر برای بهبود کیفیت کلی دستگاه چله پیچی کارگاه بافندگی ارائه دادیم. در فصل اول مقدمه ای از تاریخچه نساجی نوشته شده و در فصل بعدی با عنوان ساخت مراحل طراحی و ساخت هر یک از موارد پیش بینی شده را نوشتیم. سعی شده تا مطالب به طور واضح و قابل فهم ارائه شود ولی بهترین حالت بررسی روند ساخت با مشاهده دستگاه است. موارد ساخت مکانیزم هماهنگ کننده شیب تامبورها و چگونگی پیشرفت آن به طور کامل توضیح داده شده است در فصل دوم اطلاعات لازم در مورد تغییر شیب و وسایل استفاده شده در ماشین توضیح داده شده است در آخر ضمائمی از چله پیچی و روند کار ارائه شده تا در کیفیت بهره برداری از ماشین چله پیچی تاثیر داشته باشد .
در نگاه کلی هدف از انجام این پروزه برای ما بدین شرح بوده است. امید که به آنها دست یافته باشیم:
1-    بالابردن سطح کیفی وسایل آموزشی موجود در دانشگاه
2-    امکان استفاده و بهره برداری دیگر دانشجویان از نتایج پروژه
3-    سمت و سو دادن و ایجاد انگیزه در بقیه دانشجویان برای انجام پروژه های ساخت
4-    ماندگاری پروژه
5-    تغییر نگاه دانشجویان از ارجحیت دادن به مباحث صرفاً تئوری به کاربردی بودن فعالیتهای علمی  

 

فهرست مطالب

چکیده
فصل اول : مقدمه     -
1
1-1 مقدمه    2
1-2 قدمت نساجی در یزد    4
1-3 چله پیچی     5
1-4 ماشین چله پیچی امید    6
فصل دوم : ساخت    8
2-1 طراحی و ساخت قطعه مرکزی    9
2-2 فرزکاری قطعه مرکزی     10
2-3 تنظیم شیب به صورت دستی    12
2-4 اهرم های شیب تامبور    14
2-5 درآوردن شیار میلگرد    15
2-6 بستهای نگه دارنده میلگرد    16
2-7 حرکت قطعه مرکزی    17
2-8 ساخت قطعه های راهنما    18
2-9 برش پروفیلهای تامبور    20
2-10 مرحله مونتاژ دستگاه     21
نتایج پروژه    23
فصل سوم: اشنایی با ماشین های چله پیچی موجود و معایب آن    24
3-1 چله پیچی بخشی
25
3-2 چله پیچی مستقیم    29
3-3 عیوب چله پیچی    31
3-3-1 تاب حلقه نخ در چله        32
3-3-2 تفاله نخ در چله    33
3-3-3 تو رفتگی در چله    34
3-3-4 جفتی در چله    35
3-3-5 چله شل پیچیده شده    36
3-3-6 چله نامشخص    37
3-3-7 رنگ بندی اشتباه در چله    38
3-3-8 سرنخ کم یا زیاد در چله    38
3-3-9 شل بودن یک طرف چله    39
3-3-10 گره بد در  چله    42
3-3-11 نخ اشتباه در چله    42
3-3-12 نخ پاره در چله    43
3-3-13 نخ زیر و رو در چله    44
3-3-14 نخ سفت در چله    45
3-3-15 نخ شل در چله    47
3-3-16 نخ گوریده در چله    49
3-3-17 نقصان در قیطان تقسیم    50
3-3-18 نقصان در قیطان چپ و راست     50
3-4 عوامل محدود کننده نخ پارگی    51
3-5 دستگاه های چله پیچی موجود در بازار
52
3-5-1 ماشین  BENNIMGER    52
3-5-2 دستگاه چله پیچی مستقیم HACOBA    56
3-5-3 ماشین چله پیچی بخشی TEXTIMA    65
منابع و مآخذ    69

 

        فهرست اشکال
شکل 2-1 طراحی و ساخت قطعه مرکزی     10
شکل 2-2 فرزکاری قطعه مرکزی    11
شکل 2-3 الف تنظیم شیب به صورت دستی    12
شکل 2-3 ب و ج  تنظیم شیب به صورت دستی     13
شکل 2-4 اهرم های شیب تامبور     14
شکل 2-5 درآوردن شیار میلگرد     15
شکل 2-6 الف و ب بست های نگه دارنده میلگرد    16
شکل 2-7 حرکت قطعه مرکزی     18
شکل 2-8 قطعه راهنما    19
شکل 2-9 برش پروفیل های تامبور    20
شکل 2-10 مونتاژ دستگاه    22
شکل 3-1 نمایی از چند دستگاه چله کشی بخشی    29
شکل 3-2 نمایی از دو دستگاه چله کشی مستقیم    31
شکل 3-3 نمای کلی ماشین Benninger    56


مقدمه :

نساجی درایران ازجمله صنایعی است که به صراحت نمی توان تاریخ قطعی پیدایش آنرا مشخص کرد.چه آنکه بشر از ابتدای زندگانی برروی کره زمین بعد از هوا وغذا،نیازبه پوششی برای مقابله با سرما وگرما را درخود احساس کرده وبه همین جهت نیزشاید منطقی ترین تصوراین باشد که قبل ازهرچیزبه فکرتهیه لباس افتاده وبا بهره گیری ازحداقل امکانات موجود وبه احتمال قوی با استفاده ازپوست حیواناتی که شکارمی کرده برای خود تن پوش تهیه نموده وطی گذشت زمان وبا تحولاتی که خواه ناخواه درزندگی اش پیش آمده به شیوه‌های تهیه پارچه پی برده واز به هم انداختن الیاف گیاهی یا حیوانی کوشیده تا به تن پوش خود حالتی اطمینان بخش تر و شیک تر بدهد.
نگاهی گذرا به تاریخچه نساجی ایران نیزموید این ادعاست چه آنکه وسایل بدست آمده ازغار کمربند (درحوالی شهر بهشهر)که متعلق به حدود   6000 سال قبل ازمیلاد مسیح است نشان دهنده آن است که مردم آن زمان از فن ریسندگی وتبدیل پشم به نخ اطلاع داشته اند.
با این وجود نخستین نشانه ای که از وجود پارچه وبافت آن درایران موجود می باشد متعلق به 4000 سال قبل ازمیلاد مسیح است که طی حفریات  انجام شده در شوش بدست آمده است افسون براین یک میل مفرغی که توسط دکتراریک اشمیت طی حفاریهای تپه حصاردامغان کشف شده ومخصوص تابیدن نخ هایی نازک بوده می تواند دلیلی برپیشرفت صنعت بافندگی در3000سال قبل ازمیلاد مسیح باشد.کمااینکه اسناد دیگری نیزدردست است که نشان می دهد در2700تا 2500سال قبل ازمیلاد بافت پارچه های ظریف بطورکامل درایران متداول بوده ودر همین دوره بافت پارچه هایی باالیاف طلا ونقره نیزرواج داشته ازکتاب استر درتورات نیزچنین استفاده می شود که طی سالیان 550 تا330 پیش ازمیلاد بافت پرده های الوان ایران مرسوم ولباسهای سربازان وسپاهیان دارای طرحها ونقشه های مفصلی بوده است.
ازکتان،پارچه های ارغوانی و انواع پارچه نیز به کرات اسم برده شده است.ولی ازمنسوجات متعلق به سالهای یاد شده وحتی بعدازآن چیزی درایران بدست نیامده وفقط بعضی تکه های پارچه ابریشمی متعلق به سالهای 330-224 پیش ازمیلاد درسوریه کشف شده و نیزدر حفریات باستان شناسی منطقه لرکان(درمنتهی الیه شرق ایران) قطعاتی ازقلاب دوزی پیدا شده که احتمالا تعلق به همین دوره دارد.
   
   

منابع و مآخذ :
 
1-    بهزادان و شاپور وزیر دفتری، مکانیسم تولید ماشینهای بافندگی،1379
2-    پاستلی و اسلاویرو و مایتا وسیگریتی، بافندگی،ترجمه محمد رضا سید میر و حمید رضا گلشن تفتی انتشارات دانشگاه آزاد1384
3-    مقدمات بافندگی مهندس احمد جمالی
4-    اطلاعات کارخانه سلک بافت (بازدید)
5-    اطلاعات و بازدید از کارخانه یزدچله
6-    اطلاعات و بازدید از کارخانه خیبر فلز

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی:

پروژه دانشجویی مقاله استخراج زئین و کاربردهای آن با pdf

علی م دیدگاه

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 پروژه دانشجویی مقاله استخراج زئین و کاربردهای آن با pdf دارای 4 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد پروژه دانشجویی مقاله استخراج زئین و کاربردهای آن با pdf   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی پروژه دانشجویی مقاله استخراج زئین و کاربردهای آن با pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پروژه دانشجویی مقاله استخراج زئین و کاربردهای آن با pdf :

چکیــده: زئــین یکــی از پــروتئین هــای ذخیــره ای اصــلی ذرت مــی باشــد کــه %45-50 از پــروتئین هــای ذرت را شــامل مــی شــود. علــی رغــم ارزش تغذیــه ای پــایین آن، بواســطه ی منحصــر بــه فــرد بــودنش در تشــکیل پوشــش هــای ضــد روغنــی، ضــد آب، شــفاف و نفــوذ ناپــذیر بــه میکروارگانیســم جایگــاه ویــژه ای در ســاخت بیــوپلی مرهــای ســنتزی و فــیلم هــای قابــل تجزیــه زیســتی دارد.. از آن جــا کــه زئــین، پتانســیل خــوبی در بعضــی کاربردهــا دارد، تلاش هـای متعـددی انجـام شـده اسـت تـا پروسـه ای تجـاری و کـم هزینـه بـرای تولیـد زئـین ارائـه شـود. در حالیکـه مطالعـه بـرای بهینـه کـردن شرایط استخراج، روشـهای تولیـد، خـالص سـازی و فـراوری زئـین همچنـان ادامـه دارد، دسـتاوردهای مختلفـی حاصـل ایـن تحقیقـات مـی باشـد. در ایـن تحقیق به تعدادی از این روش ها وکاربردهای زئین پرداخته می شود.

کلمات کلیدی:”ذرت”،”استخراج”، “پروتئین”، “زئین”

مقدمه:

زئــین، پــرولامین ذخیــره ای آندوســپرم ذرت مــی باشــد کــه بــرای اولــین بــار در ســال 1897 براســاس حلالیــت آن در محلــول الکلــی- آبــی شناســایی شــد. عمــده ی زئــین در آندوســپرم ذرت قــرار دارد و محلــول در الکــل مــی باشــد. غیــر محلــول بــودن آن در آب اســتفاده ی آن را در محصــولات غــذایی انسانی محـدود سـاخته اسـت. بنـابراین تمرکـز اصـلی از نیمـه ی قـرن 20 روی امکـان اسـتفاده ی آن بـه عنـوان پلـی مـر غـذایی بـوده اسـت کـه تـلاش هــای متعــددی انجــام شــد تــا پروســه ای تجــاری و کــم هزینــه بــرای زئــین ارائــه شــود . (Shulka & cheryan, 2001) زئــین بــه طــور یکنواخــت در اجزایــی بــه نــام “zein-bodies” کــه حــدود 1 میکرومترانــد در سیتوپلاســم ســلول هــای آندســپرم ذرت بــین گرانــول هــای نشاســته کــه 15-35 میکرومتراند، توزیع یافته اند .(Duvick, 1961)

روش های متعددی برای تولید زئـین وجـود دارد کـه بسـیاری از ایـن پروسـه هـا در سـطح آزمایشـگاهی بـاقی مانـده و بـه کـاربرد تجـاری نرسـیده اسـت. تفاوت های اصـلی کـه بـین پروسـه هـای مختلـف وجـود دارد شـامل: (1 مـاده ی اولیـه (2 حـلال بـرای اسـتخراج (3 روش بـرای خـالص سـازی زئـین (4 روش های بازیافت آن می باشد .(Wattson & Ramstad, 1987)

ماده ی اولیه:

ماده ی اولیه را می توان از ذرت یا محصولات جانبی حاصل از پروسه روی ذرت تهیه کرد:
ذرت بـه 4 روش اصـلی پروسـه مـی شـود: -1 آسـیاب کـردن خشـک -2 آسـیاب کـردن مرطـوب -3 فراینـد قلیـایی -4 فراینـد خـرد کـردن مرطـوب
.(Wattson & Ramstad, 1987)
ذرت فرایند شده با قلیـا و یـا ذرت حاصـل از آسـیاب خشـک بـرای مصـرف انسـانی مـورد اسـتفاده قـرار مـی گیـرد. محصـول هـای اصـلی آسـیاب کـردن مرطـوب، نشاسـته و روغـن مــی باشـد. در حـالی کــه محصـول اصـلی فراینــد قلیـایی، اتـانول مــی باشـد. محصـول فرعــی پروتئینـی ذرت بـه روش آســیاب مرطــوب، (CGM ) Corn Gluten Meal و (CGF) Corn Gluten Feed مــی باشــد . محصــولات فراینــد قلیــایی، (DDG ) distiller dried grain و اتــانول مــی باشــد. از CGM، DDG و DMC بــرای تهیــه ی زئــین اســتفاده مــی شــود Corn Gluten .(Shulka & cheryan, 2001) (CGM) Meal از محصولات فرعی پروسه ی آسیاب مرطوب می باشد و حاوی حداقل %60 پروتئین (براساس خشک) می باشد. لذا نه تنها

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی:

<   <<   11   12   13   14   15   >>   >

ساخته شده توسط Rodrigo ترجمه شده به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ.

سرویس وبلاگ نویسی پارسی بلاگ