سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دانشجو یار

مقاله تکنولوژی گیاه پالایی در پاکسازی آلودگی های خاک pdf

علی م دیدگاه

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله تکنولوژی گیاه پالایی در پاکسازی آلودگی های خاک pdf دارای 5 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله تکنولوژی گیاه پالایی در پاکسازی آلودگی های خاک pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تکنولوژی گیاه پالایی در پاکسازی آلودگی های خاک pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله تکنولوژی گیاه پالایی در پاکسازی آلودگی های خاک pdf :

سال انتشار: 1390

محل انتشار: اولین همایش ملی گیاه پالایی

تعداد صفحات: 5

چکیده:

فلزات سنگین و عناصر رادیواکتیو بطور طبیعی در خاک و هوا وجود دارند . آنچه که وجود این ترکیبات در محیط زیست را خطرناک ساخته است، افزایش شدید و ناگهانی سطح این ترکیبات تحت تاثیر فعالیت های بی رویه صنعتی و کشاورزی در محیط زیست می باشد . بررسی میزان فلزات سنگین و عناصر رادیواکتیو در خاک و گیاهان از مباحث مهم در سلامت انسان و اکوسیستم بشمار می رود . روش های مختلفی بمنظور پاکسازی محیط از این آلودگی ها بکار می رود که یکی از این تکنیک ها گیاه پالایی می باشد . از مزیت های روش گیاه پالایی می توان به سادگی، ارزان بودن، امکان بهره برداری در سطح وسیع و کم خطر بودن نام برد. انتخاب گیاه مناسب در این روش بستگی به شرایط اقلیمی، میزان و نوع آلودگی، دامنه تحمل پذیری گیاه نسبت به آن ماده و فاکتور انتقال عنصر از ریشه به اندام هوایی دارد.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی:

مقاله بررسی کانه آرایی کانسنگ منگنز pdf

علی م دیدگاه

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله بررسی کانه آرایی کانسنگ منگنز pdf دارای 110 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی کانه آرایی کانسنگ منگنز pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی کانه آرایی کانسنگ منگنز pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی کانه آرایی کانسنگ منگنز pdf :

2- مقدمه
با رشد فزآینده صنایع نوپای کشورمان، نیاز به تهیه مواد خام از منابع داخلی افزایش چشمگیری می یابد. در این راستا اکتشافات مواد معدنی می تواند نقش عمده ای در بازسازی و پیشرفت نوین صنایع ایران زمین داشته باشد.
منگنز از جمله فلزاتی است که اکتشاف آن جزو طرحهای اولویت دار قرار دارد. زیرا کاربرد وسیع آن در صنایع فولاد، شیمیائی، باطری سازی، شیشه، سرامیک، کود، رنگرزی و رنگسازی و موارد دیگر بر کسی پوشیده نمی باشد.
با اجرای طرحهای اکتشافی که توسط ارگانهای ذیربط صورت گرفته، و کماکان نیز با شتاب و آهنگ بیشتری در حال انجام می باشد. اخبار امیدوار کننده ای از پیدایش کانسارهای متعدد منگنز تقریباً‌ در تمامی استانهای کشورمان به گوش می رسد با جمع بندی دانسته ها و مطالعات اکتشافی اخیر کانسارهای متعدد منگنز اما در مقیاس کوچک در ایران شناسائی شده است.
علیرغم اینکه رخداد کانسارهای منگنز نوع رسوبی با ذخائر عظیم مانند کانسارهای منگنز تیپ چیاتوری و نیکوپول روسیه و دیگر ذخائر مشابه تاکنون در کشورمان کشف نشده، اما خوشبختانه کانسارهای کوچک و متعدد غنی شده منگنز که وجود آن در بسیاری از مناطق ایران خصوصاً در زونهای آمیزه رنگین و در باریکه های تکتونیکی به اثبات رسیده که مجموعاً می تواند، حیات تازه ای به صنایع وابسته به این فلز استراتژیک ببخشد.
منگنز
منگنز یکی از مهمترین فلزات برای فروآلیاژها بحساب می آید. منگنز نه تنها برای ساخت فولادهای با منگنز بالا ضروری می باشد. بلکه اغلب یک فلز بدون جانشین و لازمه برای ساختن تمام فولادهای کربن دار است. برای تولید هر تن فولاد مقدار 13 تا 20 پوند منگنز نیاز می باشد. حدود 95 درصد منگنز تولید شده در صنعت متالورژی بکار می رود.
و مقدار کمی از آن برای ساخت دیگر آلیاژها مانند بعضی از برنزها استفاده می گردد.
مهمترین و اصلی ترین هدف کاربرد منگنز در ساخت فولاد، اکسیژن و گوگردزدائی از آن می باشد. زیرا منگنز همانند یک فیلتر عمل می کند بطوریکه محصول نهائی بصورت فلز بی عیب و سالم بدست می آید.
از کانسنگی که شامل حداقل عیار 46 درصد منگنز است می توان فرومنگنز با عیار 80 درصد منگنز و 15 تا 18 درصد آهن تولید نمود. همچنین منگنز در ساخت آلیاژ اشپیلایزن (20 درصد منگنز، مابقی آهن) نقش اساسی را ایفاء می کند.
کانسنگ منگنز با خلوص زیاد به جهت ساخت باطری های خشک و دیگر صنایع از جمله شیشه سازی، رنگسازی، رنگ دانه ها، رنگرزی و کودها استفاده می شود.
منگنز در صنعت فولاد به جهت سفتی و استحکام دادن به محصولات آن از جمله ورقه های فولادی، آرماتورها، چرخهای ماشین، سوزنهای راه آهن، صندوقهای نسوز، سنگ شکن ها، دستگاههای برش و آسیاب، ماشین ابزار، چرخ دنده ها، اسکلت فلزی، پلهای فلزی و خیلی موارد دیگر کاربرد دارد.
2-کانی شناسی منگنز (2 و 1)
منگنز در بسیاری از کانیهای موجود در پوسته زمین وجود دارد و تاکنون بیش از 300 کانی حاوی منگنز شناخته شده است، اما تعداد کانیهای منگنزدار که دارای ارزش اقتصادی می باشد کمتر از 12 کانی است. جدول شماره 1 ترکیب شیمیایی Mn موجود در برخی از کانی های مهم منگنز را نشان می دهد.
جدول (1)

3- کاربردهای منگنز (2)
منگنز از فلزاتی است که به علت دارا بودن خواص فیزیکی و شیمیایی مطلوب، کاربردهای متنوعی در صنایع یافته است. حدود 90 تا 95 درصد از تولید جهانی این ماده معدنی در متالورژی فولادهای معمولی ریخته گریها و ساخت فروآلیاژهای مختلف به کار می رود 5 الی 10 درصد باقیمانده از تولید جهانی این ماده معدنی نیز در صنایع باتری سازی و در صنایع شیمیایی (رنگ آمیزی – صنایع شیشه، صنایع کشاورزی تصفیه آب) مورد استفاده قرار می گیرد.
در ایران علاوه بر سنگ منگنز مور استفاده در صنایع فولادسازی، مقداری سنگ پرعیار نیز جهت ماده اولیه کارخانجات فروآلیاژ سازی نیاز می باشد.
4- چرخه منگنز
ذخائر منگنز ممکن است بصورت فرعی به همراه ماده معدنی آهن و یا بطور جداگانه از آهن ذخائر منگنز رسوبی را تشکیل دهند.
اکسیدهای آهن در محیط PH پائین تری (در محیط احیاء تر از محیط رسوبی منگنز) نسبت به اکسیدهای منگنز رسوب می کنند. بنابراین آهن و منگنز بدین ترتیب از یکدیگر جدا می گردند. (به احتمال زیاد در محیطی با PH یکسان در حد اشباع رسوب می کند) اما در پاره ای موارد نیز چنین نمی شود.
در محیط های خنثی رسوب گذاری آهن و منگنز بصورت کربنات همزمان صورت می گیرد. همچنین جدایش منگنز و آهن تحت شرایط اکسیداسیون انجام می پذیرد.
زیرا رسوب گذاری اکسید و هیدروکسیدهای آهن در درجه اکسیداسیون پایین تری (EH) در مقایسه با ترکیبات منگنزدار در محیط هائی با PH یکسان رخ می دهد.
ذخائر بزرگ منگنز رسوبی گزارش شده نسبتاً کم اما مهم تر از دیگر ذخائر منگنز اکتشاف شده می باشد. ولی کانسارهای فوق الذکر از لحاظ تعداد و میزان ذخیره کم و کوچکتر از ذخائر آهن رسوبی است.
رسوب گذاری سنگ منگنز به اشکال کربنات یا اکسیدی می تواند در دریاچه ها،‌ باتلاقها و دریاها رخ دهد. و آهن نیز به موازات منگنز تحت شرایط یاد شده تشکیل شود. اما تفاوت این دو در دجه اکسیداسیون و شکل اکسیدهای آن است. اگرچه اکسیدها و هیدروکسیدهای آهن در طبیعت بطور کامل ناشناخته می باشند. اما ترکیبات هم ظرفیت منگنز بصورت کانی های مشخص بخوبی قابل شناسائی است.
منگانیت به فرمول شیمیائی Mn2O3 , H2O و هوسمانیت به فرمول شیمیائی Mn3O4 نقطه مقابل گوتیت و منیتیت می باشد. اما منگنز بصورت دی اکسید (MnO2) که عمده ترین کانی منگنزدار است، مانند کانه های یاد شده نقطه مقابلی در ترکیبات آهن دار ندارد.
کانسارهای نوع دریائی منگنز عمدتاً بشکل دی اکسید در داخل رسوبات عمیق دریاها و آبهای کم عمق تشکیل می گردند. این کانسارها بصورت گرهک هائی بشکل مواد رنگی و پوشش های سطحی بر روی فسیل ها بطور گسترده پخش می باشند.
به عقیده هوت (HEWETT) مقادیر فراوانی از این گرهک ها در نواحی اقیانوسی غالباً در زیر رسوبات کم ضخامت انباشته شده است.
گرهک های منگنزدار که در آبهای عمیق تشکیل می شوند، از نظر اقتصادی بسیار مهم می باشند. هوت نتیجه گیری می کند که اغلب کانسارهای منگنز استراتیفورم جهان حاصل از محلولهای گرمابی با درجه حرارت کم هستند که از اعماق زمین و کانونهای فعال آتشفشانی نشأت می گیرند. در این ذخائر میزان آهن بدلیل هواخوردگی سنگهای قاره ای بسیار ناچیز می باشند.
در نزدیکی سواحل، رسوبات آهن و ذرات ریزاکسید منگنز یا ژلهای بیوکربناتی و اکسیدهای دیگر و کربناتها و یا هر دو فلز آهن و منگنز رسوب می نماید. شکل این اکسیدها بصورت تخم ماهی یا االیتیک عمدتاً بصورت کانه های پیلوملان و پیرولوزیت است. به همراه کانه های یاد شده فسیل های دریائی نیز یافت می شوند که این مطلب منشأ دریایی بودن منگنز را تأیید می کند. سنگهای دربرگیرنده ماده معدنی عموماً شیل و آهک و مقدار کمی هم ماسه سنگ می باشد.
1-5منشاء و انواع کانسارهای منگنز
منگنز با چهار ظرفیت 2+ ، 3+ ، 4+ و 6+ در طبیعت وجود دارد. که منگنز دو ظرفیتی آمادگی جایگزینی با عناصر کلسیم و آهن دو ظرفیتی را دارد. به همین علت عموماً منگنز به همراه این عناصر دیده می شود.
منگنز دو ظرفیتی در محیط های احیاء یا نزدیک به خنثی شرایط مساعدی برای محلول شدن را دارد. اما تمرکز آن زمانی صورت می گیرد که نیروی احیاء کنندگی افزایش یابد. در محیط های فوق اکسیدان منگنز با ظرفیت بیشتر تشکیل می شود و نسبتاً نامحلول است.
اکثر ترکیبات محلول آهن که در طبیعت یافت می شوند از ترکیبات منگنز دو ظرفیتی کم محلول تر می باشند.
آهن عموماً قبل از منگنز رسوب گذاری می نماید. زیرا یون های آهن زودتر از یون های منگنز راسب می گردند.
شرایط و مراحل رسوب گذاری نیز در جدایش آهن و منگنز مؤثر می باشد. مگر اینکه نسبت آهن به منگنز بطور غیرعادی افزایش یابد.
هردو پارامترهای رسوب گذاری و غنی شدن در پیدایش کانسارهای منگنز مؤثر می باشد.
کانسارهای منگنز اولیه ممکن است به سه گونه دسته بندی گردند:
1- رسوبی (شامل گرهک های کف دریاها)
2- ولکانوژن (با منشاء آتشفشانی)
3- گرمایی (هیدروترمالی)
حدود محوسازی بعضی از آنها تدریجی است. فرآیندهای سوپرژنی در تغییر کانسارهای نزدیک سطح زمین مؤثر است. بویژه نقاطی که اکسیدهای منگنز نسبتاً نامحلولند، در شکل گیری کانسارهای نوع برجا، حائز اهمیت می باشد.
بیشترین تولید منگنز در دنیا از کانسارهای رسوبی و برجا بدست می آید. که قسم دوم مربوط می شود به کانسارهای سطح الارضی حاصل شده از هوازدگی کانی های منگنز در شیتها، پگماتیتها، لایه های رسوبی، رگه های پر شده در شکافها و مواد معدنی حمل شده.

2-5گرهک های منگنز در اعماق دریاها
گرهک های منگنز ممکن است یکی از بزرگترین منابع تأمین کننده منگنز، مس، نیکل، کبالت و فلزات دیگر به حساب آیند. میزان واقعی این ذخائر را میلیاردها تن تخمین زده اند. حتی پیش بینی می شود که این منابع پایان ناپذیر باشد.
عمده گرهک های مشخص شده در اقیانوس آرام از کانیهائی با عیار 20 درصد منگنز و 5/1 درصد مس و نیکل و در شرایطی تا 3/0 درصد کبالت و فلزات دیگر تشکیل و غنی شده اند.
6- نحوه رسوب گذاری و جدایش منگنز و آهن از یکدیگر
ارتباط توالی کانه های منگنز با آهن به هنگام رسوب گذاری آن می باشد. در زمان رسوب گذاری آهن و منگنز بطریق شیمیائی از محلولهای کربناته، و بدلیل با ثبات تر بودن کربنات منگنز نسبت به کربنات آهن، نتیجتاً منگنز در محلول کربناته بیشتر حل و نسبت به آهن دیرتر راسب می شود. بنابراین عوامل فوق در تفکیک ایندو دخیل می باشند.
تفکیک منگنز و آهن در محیط اکسیدان صورت می پذیرد زیرا رسوب اکسیدهای آهن در شرایط اکسیداسیون پائین تری در مقایسه با ترکیبات منگنزدار در هر درجه از PH رخ می دهد.
در شرایط اکسیداسیون یکسان (EH) آهن بصورت اکسید شروع به رسوبگذاری می کند. که رسوب گذاری منگنز در درجه PH پائین تری از آهن صورت می گیرد. اما در محیط خنثی آهن و منگنز ممکن است به همراه هم و بصورت انواع کربناتها رسوب گذاری نمایند.

1-7شرایط رسوب گذاری
بخش اعظم شرایط رسوب گذاری بستگی به ترکیب کانی شناسی کانسار از قبیل اندازه و ابعاد کانی ها، درجه خلوص، پراکندگی، وسعت و چینه شناسی کانسار دارد.
کانه های آهن و منگنز رسوبی می توانند در محیط آبهای شیرین و دریائی و لجن زارها، مرداب ها، گندآبها، دریاچه ها، چشمه های آب گرم و اقیانوسها تشکیل شوند. فسفات و سولفورها غالباً در شرایط دریائی شکل می گیرند.
2-7 دریاچه ها و لجن زارها (آبهای راکد)
کانسارهائی که در لجن زارهای محصور و دریاچه های راکد تشکیل می شوند. کوچک و محدود می باشند. آهن بصورت هیدروکسید یا کربنات آهن دو ظرفیتی بدلیل عدم حضور مواد آلی فوراً با اکسیژن ایجاد واکنش می کند و به اکسیدهای آهن تبدیل می گردد. در این کانسارها معمولاً ناخالصی هائی وجود دارند.
در کبک (QUEBEC) کانادا و کشور سوئد ماده معدنی آهن موجود را از لایروبی کف دریاچه ها بدست می آورند. شرایط برای رسوب گذاری ماده معدنی در لجن زارها به نواحی وسیع و پوشیده از برف و یخ بستگی دارد.
منگنز ممکن است به تنهائی و یا به همراه آهن با منشاء باتلاقی تشکیل کانسار بدهد. کانسارهای منگنز ناخالص بصورت اخرای منگنز (WAD) می باشند.
هوت اشاره نموده که گرهک های اکسید منگنز نیز در دریاچه ها از جمله دریاچه تین (TYNE LAKE) اسکاتلند و دریای سلر (SELLER SEA) اطریش پیدا شده است.
در هیل بوروق (HILLS BOROUGH) نیوبرونسویک (NEW BRUNSWICK) منگنز با منشاء یاد شده، 2 متر ضخامت و مساحتی به میزان 17- جریب را در اشغال دارد.
3-7 حوضه های باتلاقی (مردابی)
در مناطق دارای آب شور و باتلاقی، دریائی و گندآبها، آهن در جوار درختان و گیاهان ذخیره می گردد. رسوب گذاری بیوکربناتهای آهندار یا محلولهای آلی بویژه در محیط هائی که در آن تخلیه دی اکسیدکربن صورت می گیرد، بوقوع می پیوندد.
با از بین رفتن گیاهان ذخائر آهن در محیط اکسیدان بصورت کربنات آهن (سیدریت) و در غیر اینصورت بصورت هیدروکسید و در میحط های احیاء به کربنات تا کربنات آهن تغییر می یابد.
مراحل انباشته شدن و تجمع آن همانند ذغال سنگ صورت می گیرد. بنابراین سیدریت رسوبی می تواند در اندازه های ذخائر ذغال سنگی بوجود آید. اگر سیدریت در امتداد تجمع گیاهان ذخیره شود، بصورت یک باند سیاه از ماده معدنی آهندار شکل می گیرد و رخداد آن بشکل لایه های ذغالی می باشد. اگر در این ذخائر ذغالسنگ به همراه ماده معدنی دیده شود، شکل ظاهری آن مانند ذغالسنگ است. و حتی در مواقعی آن را با ذغال سنگین اشتباه می گیرند. اما می توان بدلیل وزنشان آنها را از یکدیگر تمیز داد. در صورتیکه کانسارهای مزبور هم اندازه با کانسارهای ذغالی و ماده معدنی حاوی مقدار زیادی رس باشد. بدان سنگ آهن رس دار با ناخالصی کربنات اطلاق می شود.
ماده معدنی کربناتی رسوبی عمدتاً حاوی ناخالصی هائی از قبیل مواد آلی رس، ماسه سنگ و دیگر کربناتها می باشد. نحوه کانی سازی منگنز نیز همانند آهن صورت می پذیرد.
به عقیده هوت کانسارهای کربناته در رسوبات توسعه زیادتری نسبت به ذخائر مشابه دیگر دارند. این ذخائر پس از طی مراحل غنی شدن کانسارهای اقتصادی منگنزدار تیپ اکسیدی برجا را بوجود می آورند.
4-7 تشکیل کانسارهای منگنز در محیط های دریائی
غالب ذخائر اقتصادی منگنز رسوبی در مناطق دریائی شکل می گیرند. اکثراً تحت شرایط خاص آبهای کم عمق و در آبهای آزاد تشکیل می گردند.
گرهک های منگنز که از نظر اقتصادی بسیار ارزشمندند، مقادیر مهمی از فلزات پایه و قیمتی را در داخل رسوبات قعر دریا برجای می گذارند. همچنین سیلیکاتهای آهن نیز در دریاهای آزاد به وفور انباشته شده اند. این کانسارها بندرت ارزش اقتصادی دارند. اما بعضی از آنها جزو کانسارهای اقتصادی به حساب می آیند. برخی از کاوشگران دریافتند که پاره ای از معادن اکسیدی آهن از این تیپ نهشته ها مشتق شده اند.
مناطق کم عمق دریاها و باتلاقها یا دریاهای وسیع خشک شده، و باریکه ها، می توانند مکانهای مناسبی برای رسوب گذاری و شکل گیری کانسارهای بزرگ آهن و منگنز و سنگهای فسفاته، گوگرد و سنگهای کربناته اقتصادی و رسوبات رسی باشند.
8-تمرکز کانسارهای منگنز برجا
رخداد کانی سازی منگنز و آهن تحت شرایط یکسانی صورت می گیرد. منتها میزان نهشته های منگنز نسبت به آهن بسیار کمتر است. اکسیدهای منگنز نسبت به آهن کم محلول تر است. و یونهای آن بصورت متمرکز و انبوه در محلول باقی می ماند. این کانه ها در اثر هوازدگی سنگهای آهن منگنزدار و بطور برجا به کانسارهای منگنز تبدیل می گردند. شرایط تشکیل این گونه ذخائر مشابه کانسارهای آهن نوع برجا است. ذخائر آهن معمولاً مقادیری منگنز به همراه دارند. منتها شرایط ویژه مربوط به جدایش ایندو از یکدیگر در ارتباط با درجه PH و EH (درجه اسیدیته و درجه اکسیداسیون) آنها می باشد. زیرا منگنز نسبت به آهن ثبات بیشتری دارد.
9-منابع تشکیل کانه های منگنز
منبع تأمین منگنز در ذخائر نوع برجا خیلی محدودتر از کانسارهای مشابه آهندار آن می باشد. منگنز همیشه در سنگهای آتشفشانی وجود دارد اما مقدار آن کافی برای تشکیل کانسارهای نوع برجا نمی باشد. همچنین این مطلب نیز در مورد خیلی از شیستها صدق می کند.
پاره ای از ذخائر نوع برجای منگنز حاصل از هوازدگی دارای شرایط ذیل می باشد:
1- سنگ آهک و یا دولومیتی که میزان اکسید آلومینیوم آن ناچیز، ولی کربنات و اکسیدهای منگنز بصورت پراکنده و هم زایشی (سن ژنتیک) در داخل سنگهای فوق وجود داشته باشد.
2- آهکهائی که داخل آن منگنز بصورت پراکنده باشد. سنگهای کربناته منگنز تحت شرایط معین و خاصی رسوب می کند.
3- سنگهای سیلیکاته منگنز و آهندار، همچنین شیستهای کریستالین و سنگهای آتشفشانی آلتره.
شیستهای کریستالین در برزیل حاوی رودوکروزیت، اسپسارتیت و تفروئیت در هندوستان و ساحل طلا (GOLD COAST) حاوی رودونیت و اسپسارتیت منابع بسیار بزرگی برای ذخائر منگنز نوع برجا به حساب می آیند.
4- زونهای کانه دار منگنز و یا کانه های غنی از منگنز، رگه ها، ذخائر جانشینی و یا کانسارهای نوع کنتاکت متاسوماتیک (اسکارنی) که ممکن است حاوی کانه هائی نظیر رودوکروزیت، رودونیت، سیدریت منگنز آهندار و کلسیت، اسپسارتیت، تفروئیت، آلقنیت (ALLEGHENITE) به فرمول شیمیائی Mn7(ASO4)2(OH)8 ، پیدمونتیت (PIEDMONTITE) به فرمول شیمیائی Ca2(Al,Mn+3,Fe)3Si3O12 (OH) از گروه اپیدوت، هوسمانیت، منگانوزیت (MANGANOSITE) به فرمول شیمیائی (MnO) و غیره باشند.
هوت اشاره می کند که این کانی ها فراوانی بیشتری نسبت به بقیه دارند. اکثر کانسارهای منگنز نوع برجا از سنگهای منگنز آهندار یا فیلونهای آهن منگنزدار تشکیل شده اند.
10-طریقه تشکیل کانسارهای منگنز نوع برجا
کانسارهای منگنز نوع برجا مطابق شکل 2-13 از تجمع اکسیدهای غیرمحلول آن که حاصل هوازدگی سنگها و یا فیلونهای منگنز آهندار است، شکل می گیرند.
اما در سنگهای نوع سیلیکاته برای بوجود آمدن اینگونه ذخائر باید شرایط آب و هوائی حاره ای یا نیمه حاره ای جهت هوازدگی این قبیل سنگها حاکم باشد، تا سیلیس بتواند از محیط خارج شده، و منگنز غنی گردد.
چند کانسار بزرگ هوازده از آهکهائی که مقادیری منگنز هم زایشی (سن ژنتیک) را در خود دارند، بوجود آمده است. بطور کلی رخداد این قبیل کانسارهای منگنز نسبت به کانسارهای مشابه آهندار آن کمتر صورت می پذیرد. در اثر جایگزینی حجم بزرگی از این گونه آهکها طبیعتاً کانسارهای بزرگی از منگنز این نوع را بوجود می آورد. که به تبع آن توده های رسی و سیلیسی نیز تجمع می یابند. بنابراین کانسارهای منگنز حاصل شده از آهکها باید کوچک و کم عیار همچنین در هر تن ماده معدنی باید مقادیری رس به همراه داشته باشد.
تعدادی از این تیپ کانسارهای نوع برجا که منگنز آن از آهکهای منگنزدار تغذیه شده است، وجود دارد.
در سنگهای سیلیکاته، سیلیس و منیزیت و آهک و دیگر عناصر تحت شرایط آب و هوای حاره ای توسط پدیده هوازدگی جدا می گردند که اکسیدهای منگنز موجود بصورت برجا همانند بوکسیت غنی می شوند.
غالب کانسارهای مهم منگنز تیپ برجا از شیستهای کریستالین نشأت می گیرند.
کانی های منگنز موجود در کربناتها در اثر هواخوردگی به کانسارهای فیلونی حاوی اکسیدهای منگنز از نوع برجا تبدیل می گردند محلولهای کربناته یا اسیدهای آلی با منشاء گیاهی کربناتها را حل نموده و در محیط اکسیدان و حضور اکسیژن، اکسیدهای منگنز نامحلول را بصورت توده های لایه ای شکل و برجا، راسب می کند. اگر در فیلون منگنزدار سولفاتها وجود داشته باشند، منگنز ممکن است بصورت سولفات و در محیط های خنثی با کمک اکسیژن بصورت اکسیدهای بالای منگنزدار ظاهر شود.
بطور کلی شکل گیری کانسارهای منگنز نوع برجا در تنگاتنگ کانسارهای آهن صورت می پذیرد منتها تفاوت و جدایش این دو عنصر از یکدیگر در تأثیر PH و EH محیط می باشد.

11-توزیع و طبقه بندی کانسارهای منگنز
کانسارهای منگنز متشکله تیپ برجا ممکن است به یکی از دسته بندی های ذیل تعلق داشته باشد:
1- تحت شرایط آب و هوای حاره ای از شیستهای کریستالین تشکیل می شود.
2- از آهکهائی که قبلاً مقادیری از منگنز را در خود داشته باشد،‌ غنی شود.
3- از کانسارهائی که حاوی منگنز آهندار باشند، مشتق گردد.
دسته بندی شماره 1 و 2 مهمتر از بقیه می باشند و این تیپ کانسارها که جزو مهمترین ذخائر منگنز شناخته شده دنیا بشمار می آیند. بصورت رسوبی و به همراه سنگهای وابسته آن شکل می گیرند.
کانسارهای منگنز نوع برجا در بخش های غیر منجمد جهان و از همه مهمتر در نواحی حاره ای و نیمه حاره ای تشکیل می شوند.
کانسارهای بزرگ شناخته شده منگنز با منشاء برجا در کشورهای هندوستان غنا، برزیل، مصر و مراکش قرار دارد. همچنین از این قبیل ذخائر در کشورهای رومانی، ژاپن، مالزی و فیلیپین و در درجه دوم در کشورهای مجارستان چکسلواکی، اطریش، ایتالیا، شیلی، پورتوریکو، مالزی، زئیر و ایالات متحده آمریکا وجود دارد.
12- تولید و توزیع منگنز
تولید جهانی منگنز در حدود 24 میلیون تن می باشد که از این میزان حدود آن در کشور شوروی و مابقی در کشورهای آفریقای جنوبی، برزیل، استرالیا و گابن و در درجه دوم در کشورهای چین، چکوسلاواکی، اندونزی، مجارستان، ایتالیا، مالزی، فیلیپین، رومانی، شیلی، مکزیک، شمال آفریقا و مصر تولید می گردد.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی:

مقاله تجارت الکترونیک و نقص آن در توسعه کسب و کار pdf

علی م دیدگاه

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله تجارت الکترونیک و نقص آن در توسعه کسب و کار pdf دارای 9 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله تجارت الکترونیک و نقص آن در توسعه کسب و کار pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تجارت الکترونیک و نقص آن در توسعه کسب و کار pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله تجارت الکترونیک و نقص آن در توسعه کسب و کار pdf :

سال انتشار: 1393
محل انتشار: کنفرانس بین المللی حسابداری و مدیریت
تعداد صفحات: 9
چکیده:
تجارت الکترونیکی طی سالیان اخیر با استقبال گسترده جوامع بشری روبرو شده است. تجارت الکترونیکی فرصتهای بی سابقه ای برای هر دو کشور در حال توسعه و توسعه یافته ارائه می دهد. سازمانها نیازمندعکس العمل سریع و مداوم در مقابل مشکلات و همچنین بهره جستن از فرصتهای حاصل از محیط کسب و کار جدیدی می باشند. هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر تجارت الکترونیک در توسعه کسب و کار می باشد. نتایج حاکی از تأثیر مثبتی است که تجارت الکترونیک بر توسعه کسب و کار دارد.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی:

مقاله تاریخچه کاشی pdf

علی م دیدگاه

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله تاریخچه کاشی pdf دارای 28 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله تاریخچه کاشی pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تاریخچه کاشی pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله تاریخچه کاشی pdf :

کاشیکاری، آجرکاری، گچبری
هنرهای وابسته به معماری که در کرمان قدمتی بسیار طولانی دارد، بصورت خرده کاشی لعابدار همراه با آجرکاری نمونه های بسیار خوبی از دوران سلجوقی، تیموری و آل مظفر در کرمان موجود است از جمله مقبره خواجه اتابک ( متعلق به دوران سلجوقی ) مسجد جامع و مسجد پامنار. قدیمی ترین نمونه کاشی معرق کرمان در «قبه سبز» واقع در «محله خواجه خضر» است. دکتر پیر نیا عقیده داشتند این کاشی قدیمی ترین نمونه کاشی معرق ایران است و متعلق به دوران قراختاییان ( قبل از دوران تیموری ) است. اما با توجه به پختگی و تکامل کاشی موجود به نظر نمی رسد این کاشی اولین کاشی معرق ایران باشد، احتمالاً زمینه طولانی تری دارد و تجربیات قبلی ای در این زمینه شده است.
قدیمی ترین نمونه گچبری مربوط به دوران سلجوقی در مسجد ملک موجود است. محراب این مسجد دارای گچبریهای بسیار زیبا و بی نظیر است. گچبریهای آرامگاه خواجه اتابک نیز به صورت کتیبه و به خط ثلث و کوفی از دوران سلجوقی باقی است.
قطعات گچبری به همراه آجرتراشی از دوران صفویه و قاجاریه در مجموعه گنجعلیخان موجود است.
کرمان هم اکنون نیز از هنرمندان خبره ای در این زمینه برخوردار است که عده زیادی از آنها در حال مرمت و احیاء بناهای قدیم هستند و در پروژه های حفظ و احیاء میراث فرهنگی همکاری دارند. از جمله کارهای این گروه، مرمت کاشیکاری، گچبری، مقرنس، آجرکاری و کاربندی مجموعه گنجعلیخان ( حمام، کاروانسرا و ... )، بنای شاه نعمت الله ولی، مسجد پامنار، بادگیر حاج آقاعلی، مجموعه ابراهیم خان، مسجد جامع، مسجد ملک، تکیه مدیر الملک، موزه سکه، سر در مشتاقیه، سر در مدرسه معصومیه، گنبد جبلیه و ... است.
علاوه بر کارگاه میراث فرهنگی، کارگاه کاشی تراشی «کاشی تراش» به تولید کاشی های معرق، معقلی و مقرنس کاشیکاری می پردازد.

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی:

مقاله A New Friction Stir Processing Method for Fabricating AZ91

علی م دیدگاه

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله A New Friction Stir Processing Method for Fabricating AZ91/SiC Nanoدرcomposite pdf دارای 6 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله A New Friction Stir Processing Method for Fabricating AZ91/SiC Nanoدرcomposite pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله A New Friction Stir Processing Method for Fabricating AZ91/SiC Nanoدرcomposite pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله A New Friction Stir Processing Method for Fabricating AZ91/SiC Nanoدرcomposite pdf :

سال انتشار: 1389

محل انتشار: دومین کنفرانس بین المللی کامپوزیت

تعداد صفحات: 6

چکیده:

In this investigation, a new method of friction stir processing (FSP) was applied to fabricate SiC/AZ91 composite layer. Current FSP methods suffer from inhomogeneous distribution of reinforcement particles in the processed area. Besides, they are unable to produce composite layer in a wide area. In this investigation, the SiC powder was packed into the grooves on AZ91 sheet perpendicular to the tool direction. The distance between the grooves centerline was 4mm and six-pass FSP with 2.5 mm overlap was carried out. Particles distribution, microstructure and hardness were evaluated on the surface and inside the processed area. Moreover, the wear characteristics of the resulted composite were evaluated using a pin-on-disc wear tester at room temperatures. It was found that the reinforcement particles were distributed uniformly inside the nugget zone and on the surface without any agglomeration taking place. The hardness and grain size of different points on the surface were almost constant. The microstructure and hardness of stirred zone (SZ) were homogeneous in longitudinal and transverse directions. The fabricated AZ91/SiC nanocomposite showed superior wear resistance to that of plain AZ91 alloy.

 

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی:

<   <<   6   7   8   9   10   >>   >

ساخته شده توسط Rodrigo ترجمه شده به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ.

سرویس وبلاگ نویسی پارسی بلاگ