سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دانشجو یار

مقاله تقارن قدرت در تندیس موسی، اثر میکل آنژ pdf

علی م دیدگاه

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله تقارن قدرت در تندیس موسی، اثر میکل آنژ pdf دارای 15 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله تقارن قدرت در تندیس موسی، اثر میکل آنژ pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تقارن قدرت در تندیس موسی، اثر میکل آنژ pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله تقارن قدرت در تندیس موسی، اثر میکل آنژ pdf :

مقاله تقارن قدرت در تندیس موسی، اثر میکل آنژ pdf که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در پاییز 1389 در پژوهش ادبیات معاصر جهان (پژوهش زبان های خارجی) از صفحه 87 تا 101 منتشر شده است.
نام: تقارن قدرت در تندیس موسی، اثر میکل آنژ
این مقاله دارای 15 صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله تفسیر فروید
مقاله رنسانس
مقاله میکل آنژ
مقاله نقد اثر هنری
مقاله تندیس حضرت موسی
مقاله ایتالیا

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
در میان تفاسیر متعددی که درباره تندیس حضرت موسی، ساخته میکل آنژ، نوشته شده است، تفسیر فروید از همه مشهورتر است. وی بیش از ده توصیف از این مجسمه را بررسی کرده و تعبیر شخصی و نوین خود را بدین گونه عرضه می کند: حضرت موسی در این تندیس، در حال فرود بر سکوی سنگی و مهار خشم خود است، نه برخاستن. به استناد نتایج پژوهش های معاصر آراس، منتقد هنر و برومبرژه، انسان شناس، به ترتیب در مورد معانی و ارزش های نشانه شناختی «انگشت سبابه» در آثار هنری دوره رنسانس و تحلیل انسان شناسانه موی انسان به ویژه «ریش» در جوامع مختلف، که هر دو در پیکره حضرت موسی دیده می شوند، پاره ای از جزییات این تندیس را می توان به منزله نمادهایی از «قدرت» تبیین کرد. از سوی دیگر، نمایش حضرت موسی به شکل «ذوالقرنین» و نیز به ویژه مجسمه های ایستاده راحیل و لیا در دو سوی تندیس چندان مورد توجه منتقدان و مفسران قرار نگرفته یا حتی نادیده گرفته شده اند، در حالی که به نظر می رسد که هم نمود «ذوالقرنین» و هم کلیت فضای اثر، در بر گیرنده هر سه مجسمه را باید به طور همزمان مد نظر قرار داد. مولف این مقاله کوشیده است نشان دهد که شاید موضوع اصلی این اثر، آن گونه که هنرمند ایتالیایی قرن شانزدهم مجسم کرده است، تجلی دو وجه از «قدرت» باشد: تقارت «قدرت» الهی و روحانی («ذوالقرنین»، لوح ها، وحی، نیایش راحیل، ;) در برابر «قوت و قدرت زمینی» (نیروی تن و بازوان، ریش ستبر، نگاه لیا بر زمین، ;).

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی:

ساخته شده توسط Rodrigo ترجمه شده به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ.

سرویس وبلاگ نویسی پارسی بلاگ