سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دانشجو یار

مقاله بررسی کاربرد قارچ میکوریزا و میزان کود فسفات بر عملکرد و ا

علی م دیدگاه

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله بررسی کاربرد قارچ میکوریزا و میزان کود فسفات بر عملکرد و اجزای عملکرد لوبیا قرمز در شرایط کم آبی pdf دارای 5 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی کاربرد قارچ میکوریزا و میزان کود فسفات بر عملکرد و اجزای عملکرد لوبیا قرمز در شرایط کم آبی pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی کاربرد قارچ میکوریزا و میزان کود فسفات بر عملکرد و اجزای عملکرد لوبیا قرمز در شرایط کم آبی pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی کاربرد قارچ میکوریزا و میزان کود فسفات بر عملکرد و اجزای عملکرد لوبیا قرمز در شرایط کم آبی pdf :

سال انتشار: 1393
محل انتشار: اولین همایش الکترونیکی یافته های نوین در محیط زیست و اکوسیستم های کشاورزی
تعداد صفحات: 5
چکیده:
کشـاورزی پایـدار بـر پایـه مصرف کودهای زیستی با هدف حذف یا تقلیل چشـمگیر در مصـرف نهاده های شیمیایی، یک راه حل مطلوب جهت غلبه بر مشـکت زیست محیطی به شمار میآید. به منظور بررسی پیامدهای کاربرد قارچ میکوریزا جهت کاهش کاربرد کود فسفر و مقاومت به کم آبی در زراعت لوبیا قرمز آزمایشی در سال 1391-1392 در مزرعه تحقیقـاتی مرکز تحقیقات کشاورزی شهرستان اراک به صورت آزمایش اسپیلت پلات فاکتوریل در قالب طرح بلوک کامل تصادفی با سـه تکـرار انجام شد. فاکتورهای آزمایش شامل تنش آبی در سه سطح شامل (آبیاری پس از 60، 90 و120 میلی متر تبخیر از تشت تبخیر کلاس A) در کرت های اصلی و دو عامل کود سوپر فسفات تریپل در سه سطح (صفر، 50 و 100 درصد میزان توصیه شده و عامل سوم قارچ میکوریزا در دو سـطح (عدم کاربرد و کاربرد قـارچ گونـهGlomus mosseae ) به صورت فاکتوریل در کرت های فرعی قرار داده شدند. نتایج نشان داد که همراه با افزایش تنش آبی، تعداد دانه در غلاف، عملکرد دانه و تعداد غلاف در بوته کاهش یافت اما با کاربرد قارچ میکوریزا کلیه صفات مذکور به شکل معنی داری افزایش یافتند. همچنین مصرف کود فسفات به میزان 50 درصد مقدار مورد نیاز نیز منجر به بهبود صفات برآوردی شد. نهایتا مشاهده شد که کاربرد قارچ های میکوریزا شدت‎های متوسط کم آبی را به نحو موثری پوشش می‎دهد ضمن آنکه نیاز به کاربرد کود شیمیایی فسفاته را نیز در زراعت لوبیا کاهش می دهد.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی:

ساخته شده توسط Rodrigo ترجمه شده به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ.

سرویس وبلاگ نویسی پارسی بلاگ