سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دانشجو یار

مقاله سطح سرمی عناصر کمیاب آهن، مس و روی در بیماران مبتلا به سرط

علی م دیدگاه

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله سطح سرمی عناصر کمیاب آهن، مس و روی در بیماران مبتلا به سرطان مثانه در مقایسه با افراد سالم pdf دارای 5 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله سطح سرمی عناصر کمیاب آهن، مس و روی در بیماران مبتلا به سرطان مثانه در مقایسه با افراد سالم pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله سطح سرمی عناصر کمیاب آهن، مس و روی در بیماران مبتلا به سرطان مثانه در مقایسه با افراد سالم pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله سطح سرمی عناصر کمیاب آهن، مس و روی در بیماران مبتلا به سرطان مثانه در مقایسه با افراد سالم pdf :

مقاله سطح سرمی عناصر کمیاب آهن، مس و روی در بیماران مبتلا به سرطان مثانه در مقایسه با افراد سالم pdf که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در بهار 1389 در پژوهش در پزشکی از صفحه 56 تا 60 منتشر شده است.
نام: سطح سرمی عناصر کمیاب آهن، مس و روی در بیماران مبتلا به سرطان مثانه در مقایسه با افراد سالم
این مقاله دارای 5 صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله عناصر کمیاب
مقاله آهن
مقاله مس
مقاله روی
مقاله سرطان مثانه

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
سابقه و هدف: علی رغم شیوع بالا و هزینه های اقتصادی و عوارض ناشی از سرطان مثانه، هنوز مطالعه مدونی در رابطه با بررسی نقش برخی عناصر کمیاب از قبیل آهن (Fe)، مس (Cu) و روی (Zn) در سرطان مثانه صورت نگرفته است. بر این اساس، در این مطالعه ارتباط بین سطح سرمی عناصر کمیاب آهن، مس و روی و سرطان مثانه مورد بررسی قرار گرفت.
روش بررسی: در این مطالعه مورد، شاهدی، 51 بیمار مبتلا به سرطان مثانه و 58 نفر گروه شاهد به روش آسان انتخاب شدند. پس از اخذ رضایت نامه کتبی از افراد مورد آزمون، نمونه های خون گرفته و سطح سرمی عناصر کمیاب آهن، مس و روی در آنها اندازه گیری شد. داده ها با استفاده از آزمون t بین دو گروه مورد مقایسه قرار گرفت.
یافته ها: میانگین غلظت سرمی آهن و روی در افراد مبتلا به سرطان مثانه کاهش معنی داری در مقایسه با گروه شاهد داشت (P<0.001). در حالی که افزایش معنی داری در میانگین غلظت سرمی مس در افراد مبتلا به سرطان مثانه در مقایسه با گروه شاهد مشاهده شد (P<0.001). نسبت Cu.Zn در افراد مبتلا به سرطان مثانه در مقایسه با افراد غیر مبتلا افزایش معنی داری داشت (P<0.001).
نتیجه گیری: به نظر می رسد که در مبتلایان به سرطان مثانه میزان روی و آهن کمتر و میزان مس بیشتر از گروه شاهد باشد. بدیهی است که تعیین دقیق رابطه علی و معلولی نیاز به مطالعات هم گروهی و بررسی های آینده نگر دارد و با توجه به عود بالای سرطان مثانه، لزوم مطالعات بیشتر در این زمینه مشخص می شود.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی:

ساخته شده توسط Rodrigo ترجمه شده به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ.

سرویس وبلاگ نویسی پارسی بلاگ