سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دانشجو یار

مقاله مطالعه عددی جوشش جریانی مادون سرد در یک کانال عمودی موجدار

علی م دیدگاه

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله مطالعه عددی جوشش جریانی مادون سرد در یک کانال عمودی موجدار pdf دارای 6 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله مطالعه عددی جوشش جریانی مادون سرد در یک کانال عمودی موجدار pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله مطالعه عددی جوشش جریانی مادون سرد در یک کانال عمودی موجدار pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله مطالعه عددی جوشش جریانی مادون سرد در یک کانال عمودی موجدار pdf :

سال انتشار: 1393
محل انتشار: بیست و دومین کنفرانس سالانه مهندسی مکانیک
تعداد صفحات: 6
نویسنده(ها):
موسی محمدپور فرد – استادیار، مهندسی مکانیک، دانشگاه شهید مدنی آذربایجان، تبریز
حبیب امین فر – استاد، مهندسی مکانیک، دانشگاه تبریز، تبریز
محمد نصیری – مربی، مهندسی مکانیک، دانشگاه آزاد اسلامی واحد پلدختر، پلدختر

چکیده:
جوشش مادون سرد یکی از مسائل مهم در صنایعی همچون هسته ای و تولید نیرو است چون با تحلیل آن اطلاعاتی در خصوص کسر حجمی بخار در روی دیواره و میزان شار حرارتی بحرانی به دست می آید. در کار حاضر تاثیر موجدار بودن کانال بر جوشش جریانی مادون سرد درون یک کانال قائم دو بعدی به صورت عددی بررسی شده است. از روش حجم محدود و مدل دو سیالی برای مطالعه جریان استفاده شده است. نتایج بدست آمده نشان داد به دلیل ثابت بودن مقدار مومنتم جریان در عرض کانال، با افزایش دمای آب روی دیواره چگالی آن کاهش یافته و سرعت سیال در نزدیکی دیواره ها افزایش یافته است. همچنین به دلیل تغییرات سرعت ناشی از تغییرات سطح مقطع کانال و به دنبال آن کاهش فشار موضعی جریان، کسر حجمی بخار در نزدیکی گلوگاه ها افزایش می یابد.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی:

مقاله عدسی چشم pdf

علی م دیدگاه

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله عدسی چشم pdf دارای 31 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله عدسی چشم pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله عدسی چشم pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله عدسی چشم pdf :

عدسی چشم

Crystalin Lens
تعریف چَشم:
چَشم یا چـِشم عضو بارز اولین حس از حواس پنجگانه یعنی بینایی است. در زبان پهلوی هم این واژه به همین گونه به کار می‌رفته‌است.
انواع گوناگونی از اندام‌های حساس به نور در موجودات زنده یافت می‌شود. ساده‌ترین انواع چشم‌ها تنها توان تشخیص وجود نور در پیرامون را دارند در صورتی‌که چشم‌های پیچیده‌تر قادرند شکل‌ها و رنگ‌ها را نیز از هم بازشناسند.

عدسی چشم :
عدسی عضوی است محدب الطرفین ، قابل انعطاف، بدون رگ و شفاف با قطر 9 میلیمتر و ضخامت 4میلیمتر که ما بین مایع زلالیه و زجاجیه چشم قرار دارد. و توسط زنولها به شیارهای بین جسم مژگانی اتصال دارد.عدسی در پشت مردمک واقع شده است و عمل تطابق و متمرکز کردن نور بر روی شبکیه را انجام می‌دهد.
در هنگام مطالعه، عدسی با تغییر انحنا خود این امکان را ایجاد می‌نماید که بتوانیم اجسام نزدیک را بخوبی ببینیم. این قابلیت از سن 40 تا 45سالگی به بعد، کاهش

می‌یابد و بنابراین پیر چشمی عارض می‌گردد، بدین معنا که برای دید نزدیک و مطالعه نیاز به عینک جداگانه خواهد بود. هرگاه فردی به نزدیک نگاه می‌کند، انقباض عضله سیلیاری، کشش عدسی را کم می‌کند و لذا عدسی کروی‌تر شده و قدرت انکساری بیشتری پیدا می‌کند و تصویر جسم نزدیک را بر شبکیه می‌اندازد (عمل تطابق). در نگاه به دور عکس این حالت اتفاق می‌افتد. با پیر شدن و کاهش حالت ارتجاعی عدسی ، قدرت تطابق آن کاهش می‌یابد و فرد تار می‌بیند.این همان حالتی است که به آن پیر چشمی گفته می شود.

عمل عدسی در چشم :
عدسی (بعد از قرنیه) دومین قدرت چشم است. عدسی در پشت مردمک واقع شده است و عمل تطابق و متمرکز کردن نور بر روی شبکیه را انجام می‌دهد. در هنگام مطالعه، عدسی با تغییر انحنا خود این امکان را ایجاد می‌نماید که بتوانیم اجسام نزدیک را بخوبی ببینیم. این قابلیت از سن 45-40 سالگی به بعد، کاهش می‌یابد و بنابراین پیر چشمی عارض می‌گردد، بدین معنا که برای دید نزدیک و مطالعه نیاز به عینک جداگانه خواهد بود. هرگاه فردی به نزدیک نگاه می‌کند، انقباض عضله سیلیاری، کشش عدسی را کم می‌کند و لذا عدسی کروی‌تر شده و قدرت انکساری بیشتری پیدا می‌کند و تصویر جسم نزدیک را بر شبکیه می‌اندازد (عمل تطابق). در نگاه به دور عکس این حالت اتفاق می‌افتد. با پیر شدن و کاهش حالت ارتجاعی عدسی ، قدرت تطابق آن کاهش می‌یابد و فرد

بیماریهای عدسی چشم :
پیر چشمی با کاهش قدرت تطابق عدسی، باعث کاهش توانایی فرد در اجرای اعمال نزدیک می‌شود.
آب مروارید یا کاتاراکت که یکی از شایعترین بیماریهای چشم می‌باشد بعلت کدر شدن عدسی چشم اتفاق می‌افتد. در آب مروارید، کدورت عدسی باعث تاری دید دور و نزدیک می‌شود.

در رفتگی عدسی که با تاری دید شدید مشخص می‌شود.
همچنین کاهش تطابق عدسی چشم می‌تواند باعث عیوب انکساری چشم (دوربینی، نزدیک بینی و ;)

اب مروارید بیماری شایع عدسی چشم :
آب مروارید چیست؟
آب مروارید عبارت است از کدر شدن عدسی چشم که بصورت طبیعی شفاف است. مانند پنجره ای که بخار آب آنرا تار کرده باشد، آب مروارید نیز باعث تاری دیده میشود. عقاید غلطی درباره آب مروارید وجود دارد، اما باید گفت که
انواع آب مروارید:
1– کاتاراکت هسته ای یا نوکلئار: که کدورت عمدتا درقسمت های مرکزی عدسی قرار داشته و حاصل تغییرات طبیعی سن است.
2 – کاتاراکت قشری یا کورتیکال: که کدورت عمدتا در قسمت های محیطی عدسی است و تدریجا به قسمت های مرکزی کشیده می شود. بسیاری از دیابتی ها به این نوع کاتاراکت گرفتار می شوند.

3 – کاتاراکت زیر کپسولی یا ساب کپسولر: که در قسمت پشتی عدسی شروع می شود. افراد دیابتی، دوربینی بالا، مبتلایان به رتینیت پیگمانتر، و مصرف کنندگان دارو های استیروئیدی ( کورتون) معمولا به این نوع مبتلا می شوند.

آب مروارید:
1 پرده ای بروی چشم نیست
2 بر اثر استفاده بیش از حد از چشم بوجود نمی آید
3 سرطان نیست
4 از یک چشم به چشم دیگر سرایت نمی کند
5 سبب کوری قابل برگشت نمی شود
علائم شایع آب مروارید عبارتند از:
1 تار شدن دید چشم که بدون درد است
2 حساسیت به نور
3 تغییرات مکرر نمره عینک

4 دو بینی در یک چشم
5 احتیاج به نور بیشتر برای مطالعه
6 کاهش دید در شب
7 محو شدن یا زرد شدن رنگها
آب مروارید ممکن است سبب تاری یا عدم وضوح دید شود
مقدار و شکل کدر شدن عدسی متفاوت است. چنانچه کدر شدن عدسی نزدیک مرکز عدسی نباشد ممکن است شما از وجود آب مروارید آگاه نباشید.
علل آب مروارید کدامند؟

شایعترین شکل آب مروارید ناشی از افزایش سن است. سایر علل آب مرواریدعبارتند از:
سابقه خانوادگی ابتلا به آب مروارید
مشکلات طبی مانند بیماری قند (دیابت)
ضربه به چشم
مصرف طولانی داروها مانند کورتن

قرار گرفتن طولانی مدت و بدون محافظت در مقابل نور آفتاب
سابقه جراحی چشم
چگونه آب مروارید تشخیص داده میشود؟

معاینه دقیق توسط چشم پزشک میتواند وجود و وسعت آب مروارید، و همچنین هر گونه مشکل دیگری که باعث کاهش دید یا ناراحتی می شود را مشخص کند. ممکنست علل دیگری علاوه بر آب مروارید بویژه مشکلات پرده شبکیه و یا عصب بینایی باعث کاهش دید شود. چنانچه این مشکلات وجود داشته باشد، بعد از عمل آب مروارید ممکنست دید کامل به دست نیاید. در صورتیکه این مشکلات شدید باشد، حتی عمل آب مروارید نیز ممکنست باعث بهبود دیده نشود. چشم پزشک میتواند به شما بگوید که چقدر احتمال دارد این مشکلات در چشم شما وجود داشته باشد.
آب مروارید با چه سرعتی ایجاد میشود؟

سرعت ایجاد آب مروارید نزد افراد مختلف فرق میکند و حتی ممکنست بین دو چشم نیز متفاوت باشد. اغلب آب مروارید هائی که با افزایش سن ایجاد میشوند در طی چند سال بتدریج بوجود می آیند. سایر آب مرواریدها بخصوص در افراد جوان و یا در بیماران مبتلا به بیماری قند ممکنست بسرعت و در طی چند ماه باعث کاهش دید شوند. بنابراین پیش بینی دقیق سرعت پیشرفت آب مروارید امکانپذیر نیست.

آب مروارید چگونه درمان میشود؟
تنها راه درمان آب مروارید جراحی است. بهر حال چنانچه علائم آب مروارید خفیف باشد تغییر نمره عینک ممکنست موقتا مشکلات شما را حل نماید. هیچگونه دارو، روش تغذیه، ورزش یا وسائل نوری وجود ندارد که باعث درمان یا جلوگیری از آب مروارید شوند. دوری از نور خورشید ممکن است به جلوگیری یا کند شدن پیشرفت آب مروارید کمک کند. عینکهای آفتابی که نور ماورا بنفش را جذب می کنند یا عینکهای طبی با یک پوشش ضد اشعه ماورا بنفش باعث حفاظت چشم می شوند.
چه موقع بایستی جراحی انجام شود؟

هنگامیکه آب مروارید بحدی باعث کاهش دید شود که مانع انجام فعالیتهای روزانه بشود. این عقیده که آب مروارید بایستی جهت عمل “رسیده” باشد درست نیست.
وقتی که آب مروارید ایجاد می شود عدسی چشم ضخیم و کدر می گردد. نور نمی تواند از آن به آسانی عبور کند و به این ترتیب باعث تاری دید می شود.
جراحی آب مروارید هنگامیکه نیازهای بینایی شما آن را ایجاب کند می تواند انجام شود. شما باید ببینید که آیا دید شما در حدی است که بدون هیچ ناراحتی کارتان را انجام دهید یا خیر؟ بدون خطر رانندگی کنید؟ آیا می توانید براحتی بخوانید و تلویزیون تماشا کنید؟ آیا شما می توانید فعالیتهای روزانه مثل پخت و پز، خرید، کارهای منزل، خوردن داروهایتان را بدون مشکل انجام دهید.

بر اساس مشکلاتتان، شما و چشم پزشکتان می توانید با هم تصمیم بگیرید که چه موقع جراحی لازم است.
انتظار شما از عمل آب مروارید چه باید باشد؟
سالانه بیش از دهها میلیون عمل آب مروارید در کشورهای پیشرفته جهان انجام می شود که حدود 95% این عمل ها بدون عارضه است. در کشور ما نیز سالانه بیش از 100,000 عمل آب مروارید با بهره گیری از روشهای مختلف انجام می شود.

در طی عمل آب مروارید که معمولاً با بی حسی موضعی انجام می شود، عدسی کدر از داخل چشم بیرون آورده می شود. در اغلب موارد بجای عدسی طبیعی یک عدسی یا لنز داخل چشمی دائمی قرار داده می شود. این لنز برای همیشه در چشم شما باقی می ماند و خراب یا فاسد نمی شود. چشم پزشک این جراحی ظریف را با میکروسکوپ و وسائل ظریف و تکنولوژی مدرن انجام می دهد. گذاشتن یا پیوند عدسی مصنوعی توسط جراح ورزیده عوارض بیشتری را به بیمار تحمیل نخواهد کرد بلکه باعث می شود دید بیمار بعد از عمل بسیار خوب باشد و به عینکهای ضخیم و سنگین که مشکلات فراوانی ایجاد می کنند نیاز نداشته باشد.
در نزدیک به یک پنجم بیمارانیکه عمل آب مروارید می شوند کپسول طبیعی که نگهدارنده عدسی داخل چشمی است کدر می شود و جراحی لیزر برای باز کردن این کپسول کدر شده لازم است تا دید مجدداً بهبود یابد.

بعد از عمل آب مروارید شما می توانید تمامی کارهای خود بجز فعالیتهای سنگین را انجام دهید. شما بایستی قطره های تجویز شده توسط جراح را بدرستی و در موقع مقرر استفاده کنید. چندین ویزیت بعد از عمل برای کنترل کردن وضعیت بهبود چشم شما لازم است.
جراحی آب مروارید یک عمل بسیار موفقیت آمیز است. در بیش از 90% موارد دید بهبود می یابد مگر اینکه مشکلی در قرنیه، پرده چشم یا عصب چشم شما وجود داشته باشد. مهم است بدانید که ممکنست عوارض در طی عمل جراحی یا بعد از آن پیش بیاید که باعث کاهش دید شود. مانند هر عمل جراحی نتیجه صد در صد را نمیتوان تضمین نمود.

توصیه های پس از عمل جراحی:
پس از عمل جراحی آب مروارید نکات زیر باید رعایت شود و تا ویزیت بعدی از انجام کارهای زیر خودداری نمایید.
1- استفاده از مواد آرایشی برای چشم و اطراف آن
2 – شستشو و استحمام چشمها
3 – ورزش و فعالیتهای سنگین و بلندکردن اجسام سنگین

4– مالش و دست زدن به چشمها
5 – سرفه کردن و عطسه کردن
6 -زورزدن در هنگام اجابت مزاج
7 – تغییر ناگهانی وضعیت سر
8 – خم شدن سر تا زیر کمر و سجده نمودن. به مدت 3 تا 4 هفته در هنگام نمازخواندن به سجده نروید بلکه مهر را به پیشانی خود بگذارید.
9 – خوابیدن به طرف شکم و یا چشم عمل شده

10 – شستن سر و صورت با شامپو بعد از ویزیت روز اول پس از عمل جراحی و با صلاح پزشک بلامانع است .
11 – در صورت داشتن بینائی کافی رانندگی و تماشای تلویزیون و کار با کامپیوتر تا جائی که شما را خسته نکند، بلامانع است.
12 -بعد از آنکه به شما اجازه استحمام داده شد از ورود آب به داخل چشم به مدت تاهفته خودداری کنید. در موقع استحمام از مالش چشم ها جداُ بپرهیزید.
نتیجه:

آب مروارید علت شایع کاهش دید بخصوص در افراد مسن است اما قابل درمان می باشد. چشم پزشک علاوه بر اینکه می تواند به شما بگوید که آیا کاهش دید شما ناشی از آب مروارید است و یا علت دیگری دارد. در تصمیم گیری در مورد عمل جراحی نیز به شما کمک می کند.
روش های مختلف عمل جراحی آب مروارید
1- عمل آب مروارید به روش داخل کپسولی یا اینترا کپسولار کاتاراکت اکسترکشن
2-عمل آب مروارید به روش خارج کپسولی یا اکسترا کپسولار کاتاراکت اکسترکشن
درعمل آب مروارید به روش داخل کپسولی؛ عدسی به همراه کپسول احاطه کننده آن از چشم خارج می شود و در نتیجه جائی برای کارگذاری لنز داخل چشمی باقی نمی ماند. این روش در حال حاضر تقریبا کنار گذاشته شده و فقط در موارد خاصی؛ مثلا زمانی که لنز دچار نیمه در رفتگی است و امکان حفظ کپسول عدسی وجود ندارد، بکار می رود

در عمل آب مروارید به روش خارج کپسولی؛ پس از باز کردن قسمت قدامی کپسول عدسی، محتویات آن خارج شده و در نتیجه از محفظه کپسول عدسی میتوان به عنوان محل کارگذاری لنز داخل چشمی استفاده کرد. این روش خود به دو شکل : 1- با برش بزرگ و 2- با برش کوچک ؛ انجام می شود در عمل آب مروارید به روش خارج کپسولی با برش بزرگ؛ محل اتصال قرنیه به صلبیه ( لیمبوس) حدود 9 تا 11 میلی متر باز می شود و پس از باز کردن کپسول قدامی، هسته عدسی خارج می شود و پس از شستن مواد باقیمانده عدسی، لنز داخل چشمی کار گذاشته می شود و محل برش با 6 تا 9 عدد بخیه بسته می شود . حدود دو تا سه ماه بعد بخیه ها برداشته می شوند. پس حدود دو تا سه ماه طول می کشد تا بینائی به حد نسبتا طبیعی برسد.بنابراین عیب اصلی این روش را می توان در طولانی بودن دوره نقاهت آن دانست. از آنجایی که با این روش معمولا مقداری آستیگماتیسم ایجاد می شود؛ ممکن است بینایی صد در صد نشده و برای اصلاح آن نیاز به عینک دور باشد . هم اکنون در اکثر شهر های ایران این روش مرسوم است؛ لذا ما از آن به عنوان “روش مرسوم عمل آب مروارید “نام می بریم.

درعمل آب مروارید به روش خارج کپسولی با برش کوچک؛ از برش حدود میلی متری برای خارج کردن محتویات عدسی استفاده می شود. به این معنی که هسته عدسی در داخل چشم خرد شده و سپس از طریق ساکشن از چشم خارج می شود.
این روش خود به دو نوع است. 1- تکنیک فیکو امولسیفیکیشن: که برای خرد کردن هسته عدسی از انرژی” ماوراء صوت (اولتراسوند)” کمک می گیرد. 2-تکنیک فیکو لیزر: که برای خرد کردن هسته عدسی از انرژی “لیزر” کمک می گیرد.

هم اکنون در تمام دنیا در بیش از 97درصد موارد از انرژی ماوراء صوت استفاده می شود ؛ زیرا این روش قدرت و کارایی بهتری دارد. بخصوص زمانی که آب مروارید پیشرفته بوده و در نتیجه هسته عدسی سفت باشد روش” فیکو لیزر” قابل انجام نیست. در ایران نیز تقریبا در صد در صد موارد از روش” فیکوامولسیفیکیشن اولتراسوند” ( اصطلاحا به آن “فیکو” می گویند) استفاده می شود؛ ولی از آن جائی که در تصور عموم، لیزر دقت بالایی دارد، این روش بنام روش لیزری مطرح می شود. البته ذکر این نکته ضروری است که گاها پس از گذشت مدتی از عمل آب مروارید ممکن است کپسول عدسی کدر شده و باعث تاری دید شود که ما بطور معمول از انرژی لیزر برای باز کردن کپسول ( و مسیر دید) استفاده می کنیم که به این کار ” لیزر کپسولوتومی” می گوئیم

تقریبا بطور همزمان تحول مهم دیگری در طراحی و کیفیت لنزهای مصنوعی داخل چشمی بوقوع پیوست واستفاده از عدسی های مصنوعی تاشونده مرسوم شد.اخیرا لنز هائی طراحی شده اند (موسوم به لنز های با خاصیت تطابق) که با مکانیسم های مختلفی دید نزدیک را نیز تا اندازه قابل توجهی بهبود می بخشند و در نتیجه فرد علاوه بر بینائی خوب دور ، بدون نیاز به عینک مطالعه، نزدیک را هم خوب می بیند.
بنابراین بارزترین حسن عمل جراحی آب مروارید با برش کوچک، کاهش میزان آستیگماتیسم ایجادشده در اثر عمل جراحی و دوره نقاهت و بازگشت بینایی بسیار کوتاه است.

اگر هر دو چشم به آب مروارید مبتلا باشد پزشک آنها را در یک زمان جراحی نمی کند. هر چشم باید به طور جداگانه تحت عمل جراحی قرار گیرد. در صورتیکه وضعیت اورژانس نباشد بهتر است حدود هفته بین دو عمل فاصله باشد. گاهی از اوقات در بیماران مبتلا به بیماری قند جهت معاینه شبکیه و درمان ضایعات ناشی از بیماری انجام عمل آب مروارید ضروری است.
از نظر بی هوشی نیز با پیشرفت تکنولوژی عمل، دیگر نیازی به بی هوشی عمومی وجود ندارد و با تزریق بی حسی و یا حتی ریختن قطره بی حسی عمل جراحی امکان پذیر است.

پیشرفته ترین روش عمل جراحی در دنیا عمل فیکو با استفاده از قطره بی حسی و بدون نیاز به تزریق آمپول بی حسی و یا بی هوشی عمومی است . در این روش مدت زمان عمل حدود ده دقیقه است و نیازی به پانسمان چشم نیست و بیمار بلافاصله پس از عمل مرخص می شود و از روز بعد به کار و زندگی عادی برمی گردد.همه بیماران عمل شده توسط اینجانب با این روش عمل می شوند.
عمل جراحی آب مروارید به طور کلی به دو شکل انجام می شود

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی:

مقاله اتخاذ سیاست نخبه گرائی در الگوریتم بهینه سازی جامعه مورچگا

علی م دیدگاه

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله اتخاذ سیاست نخبه گرائی در الگوریتم بهینه سازی جامعه مورچگان برای حل مساله بهره برداری بهینه از سیستم سد چند مخزنه pdf دارای 9 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله اتخاذ سیاست نخبه گرائی در الگوریتم بهینه سازی جامعه مورچگان برای حل مساله بهره برداری بهینه از سیستم سد چند مخزنه pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله اتخاذ سیاست نخبه گرائی در الگوریتم بهینه سازی جامعه مورچگان برای حل مساله بهره برداری بهینه از سیستم سد چند مخزنه pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله اتخاذ سیاست نخبه گرائی در الگوریتم بهینه سازی جامعه مورچگان برای حل مساله بهره برداری بهینه از سیستم سد چند مخزنه pdf :

سال انتشار: 1392
محل انتشار: پنجمین کنفرانس مدیریت منابع آب ایران
تعداد صفحات: 9
نویسنده(ها):
رامتین معینی – استادیار، گروه مهندسی عمران، دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه اصفهان

چکیده:
یکی از مهمترین مسایل بهینه سازی در زمینه مدیریت منابع آب، مسأله بهره برداری بهینه از مخزن سد است که با پیچیده تر شدن مساله و افزایش ابعاد آن، از جمله افزایش تعداد مخازن، امکان حل این مسأله با استفاده از روش های مرسوم بهینه سازی کاهش می یابد. لذا، امروزه بکارگیری الگوریتم های فراکاوشی برای حل این مسأله بهینه سازی بیش از سایر روش ها مورد توجه محققین قرار گرفته است. یکی ازمهمترین این الگرویتم ها، الگوریتم بهینه سازی جامعه مورچگان است. اولین الگوریتم پیشنهاد شده جامعه مورچگان، الگوریتم سیستم مورچه می باشد. به منظور کاهش معایب الگوریتم تعریف شده ابتدائی سیستم مورچه، در طول سالیان اخیر الگوریتم های جدیدی بر اساس اصو الگوریتم بهینه سازی جامعه مورچگان تعریف شده است. در این مقاله مسأله بهره برداری بهینه از سیستم سد چهار مخزنه با استفاده از الگوریتم سیستم مورچگان نخبه حل شده و نتایج آن با سایر نتایج موجود مقایسه شده است. مقایسه نتایج بدست آمده از این الگوریتم با سایر نتایج موجود،نشان دهنده آنست که با استفاده از این الگوریتم جواب تقریبا مناسبی همراه با هزینه محاسباتی مناسب، حاصل شده است.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی:

مقاله برنامه ریزی میکروگریدها ، در محیط تجدید ساختار یافته و در

علی م دیدگاه

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله برنامه ریزی میکروگریدها ، در محیط تجدید ساختار یافته و در تعامل با بازار برق با استفاده از الگوریتم DAPSO pdf دارای 10 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله برنامه ریزی میکروگریدها ، در محیط تجدید ساختار یافته و در تعامل با بازار برق با استفاده از الگوریتم DAPSO pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله برنامه ریزی میکروگریدها ، در محیط تجدید ساختار یافته و در تعامل با بازار برق با استفاده از الگوریتم DAPSO pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله برنامه ریزی میکروگریدها ، در محیط تجدید ساختار یافته و در تعامل با بازار برق با استفاده از الگوریتم DAPSO pdf :

سال انتشار: 1394
محل انتشار: بیستمین کنفرانس توزیع برق
تعداد صفحات: 10
نویسنده(ها):
حمید اسدی بقال – شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل
علی جاهدی – شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل
مسعود عباسی – شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل
علیرضا نوروزی – شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل

چکیده:
با توجه با این که ماهیت ریز شبکه ها تا حدودی با شبکه قدیمی متفاوت است، بنابراین مسائل فنی و کنترلی آن تغییرخواهد کرد در حالت جزیره ای کنترل فرکانس و ولتاژ بر عهده ریز شبکه بوده و هر گونه تغییر حالت در سیستم باید تحتکنترل باشد تا تعادل بین تولید و مصرف حفظ شود. در این مقاله برنامه ریزی برای میکروگرید منفرد که میکروگریدی متصلبه شبکه ولتاژ پایین است، مدل می شود. در این ساختار، بهره بردار میکروگرید سعی می کند تا با ترکیبی از منابع داخلیمیکروگرید، خرید یا فروش توان در تبادل با بازار بالادستی )بازار سطح توزیع(، ضمن تامین بار داخلی، سود خود را بیشینهکند. در این مقاله در ابتدا میکرو گرید به صورت منفرد برنامه ریزی می شود و در مرحله دوم میکروگرید در تبادل با بازارانرژی مورد بهره برداری قرار می گیرد.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی:

مقاله ارزیابی ریسک فعالیت های HGPI واحد 1 نیروگاه گازی کاشان با

علی م دیدگاه

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله ارزیابی ریسک فعالیت های HGPI واحد 1 نیروگاه گازی کاشان با روش FMEA pdf دارای 7 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله ارزیابی ریسک فعالیت های HGPI واحد 1 نیروگاه گازی کاشان با روش FMEA pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله ارزیابی ریسک فعالیت های HGPI واحد 1 نیروگاه گازی کاشان با روش FMEA pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله ارزیابی ریسک فعالیت های HGPI واحد 1 نیروگاه گازی کاشان با روش FMEA pdf :

سال انتشار: 1393
محل انتشار: هفتمین کنفرانس نیروگاه های برق
تعداد صفحات: 7
نویسنده(ها):
صادق حسینی پیرحیاتی – شرکت ساخت و بهره برداری انرژی نوین

چکیده:
یکی از ملاحظات مهم و رو به رشد سازمانی، ایمنی و بهداشت کارکنان است. حوادث در محیط کار هر سال باعث مرگ و میر و از کار افتادگی گروه کثیری از کارکنان در صنعت برق می شود. لذا مدیران ارشد توجه و منابع سازمانی خود را معطوف به ایجاد راهکارهایی جهت کاهش وقوع حوادث نموده اند. این امر ما را بر آن داشت تا با مطالعه و تجزیه و تحلیل خطرات بالقوه و اثرات آن به روش Failure Modes and Effects Analysis)FMEA) در انجام فعالیت های بازرسی از مسیر داغ توربین های گازی که متکی بر قانون پیشگیری قبل از وقوع حادثه می باشد از میزان وقوع حوادث در این فرایند بکاهیم، مطالعه صورت گرفته از نوع توصیفی و مداخله ای می باشد که در ابتدا تمامی فعالیت های فرایند HGPI مورد بررسی و تجزیه تحلیل قرار گرفت. با توجه به سطح ایمنی و بهداشت در نیروگاه، RPN مربوط به هر کدام از فعالیت ها در نتیجه همفکری تیم FMEA تعیین گردید. سپس با استفاده از میانگین گیری و انحراف معیار RPN های بدست آمده سطح پذیرش ریسک تعیین و برای آندسته از فعالیت هایی که RPN آنها در محدوده سطح ریسک غیرقابل قبول و RPN های سطح ریسک متوسط بالای 80 اقدامات کنترلی پیشنهادی و اصلاحی صورت گرفت. با توجه به نتایج بدست آمده، RPN بعد از انجام کنترلهای پیشنهادی کاهش یافته که نشان دهده اثر بخشی اقدامات کنترلی و اصلاحی در این روش می باشد.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی:

<      1   2   3   4   5   >>   >

ساخته شده توسط Rodrigo ترجمه شده به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ.

سرویس وبلاگ نویسی پارسی بلاگ