سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دانشجو یار

پروژه دانشجویی مقاله آشنایی با معماری و تاریخچه برخی از امامزاد

علی م دیدگاه

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 پروژه دانشجویی مقاله آشنایی با معماری و تاریخچه برخی از امامزاده های تهران و گیلان با pdf دارای 36 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد پروژه دانشجویی مقاله آشنایی با معماری و تاریخچه برخی از امامزاده های تهران و گیلان با pdf   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی پروژه دانشجویی مقاله آشنایی با معماری و تاریخچه برخی از امامزاده های تهران و گیلان با pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پروژه دانشجویی مقاله آشنایی با معماری و تاریخچه برخی از امامزاده های تهران و گیلان با pdf :

آشنایی با معماری و تاریخچه برخی از امامزاده های تهران و گیلان

بقعه آقا سید حسین و بناهای همجوار مسجد ، مقبره منجم باشی
این بقعه در شمال بازار لنگرود قرار دارد و متعلق به یکی از حکام کیایی است. زمان ساخت بقعه مربوط به دوره کیانیان است. این بنا شامل اتاق حرم و ایوان های جانبی آن است. ازاره دیوارهای حرم و ایوان ها دارای کاشی کاری عصر تیموری ، صفوی و قاجار است.

درهای بقعه از قدمت زیادی برخوردارند و دارای کتیبه با آیات قرآنی و ادعیه هستند. تاریخ کتیبه 1200 و 1272 هـ. ق را نشان می دهد. اتاق حرم دارای گنبد و ضریح مشبک است. بر دیوارهای ایوان ، دیوار نگاره های مذهبی از واقعه کربلا نقش بسته است. بر حاشیه بالای دیوار ، اشعاری گچ بری شده از مراثی محتشم کاشانی مشاهده می شود. بر روی سنگ مرمر حسینیه غربی اتاق حرم، خبر آتش سوزی شهر لنگرود و بازسازی بقعه ذکر شده است.

مسجد شمالی بقعه نیز قدیمی است و دارای دری با کتیبه ای به خط « محمد حسین طالقانی » به تاریخ 1277هـ.ق است. در سقاخانه نیز کاشی عصر قاجار با تصاویر بزرگ واقعه کربلا به چشم می خورد . نقاشی کاشی ها از عبدالله نامی به تاریخ 1320 هـ . ق است.

بقعه آقا سید محمد
این بقعه در روستای « پینچا» از توابع آستانه اشرفیه قرار دارد و در دوره کیاییان و صفویه ساخته شده است.
بنای بقعه با پلان مستطیل شکل و بام سفال سر، در کنار اتاق حرم دارای ایوان هایی با فیلپاهای جانبی است. دامنه ی بام سه پشته و دیوارهای ایوان با دیوار نگاه های مذهبی آراسته شده است. درِ چوبی و قدیمی بقعه دارای کتیبه هایی با آیات قرآنی و ادعیه است که تاریخ 870 هـ.ق و نام فقیه احمد بن ابوالرضی بن علی پینچایی » بر روی آن مشاهده می شود. اشعاری از محتشم کاشانی به تاریخ 1333 قمری بر دیوار ایوان نقش بسته است.

امامزاده ابراهیم
بنای امامزاده ابراهیم در روستای طالقان از توابع شهرستان شفت و در جنوب شرقی آن قرار دارد. امامزاده ابراهیم از بـُقاع مورد احترام اهالی است و وی را فرزند « امام موسی کاظم » (ع) می دانند. این بقعه پلان مربع و ضریح مشبک با سقف گهواره ای و چهار ستون در اطراف ضریح دارد. بام بنا از حلب و دارای چوب حمال سراسری و واشان کشی و لمبه کوبی است.
امامزاده هاشم
امامزاده هاشم در محلی به همین نام و در 30 کیلومتری جنوب رشت ، در جاده رشت – تهران واقع است. بنا به گفته رابینو این بقعه در زمان شاهزاده « منوچهر خان معتمدالدوله » حاکم وقت گیلان به طور گسترده بازسازی شد. در جریان جنگ جهانی اول و مبارزات میرزا و یارانش این بقعه آسیب فراوان دید و برای آخرین بار زلزله سال 1369 صدمات جدی بر آن وارد ساخت . بقعه امامزاده هاشم در سال های اخیر به طور گسترده بازسازی و مرمت شده و تأسیسات آن گسترش یافته است.
بقعه امیر بنده
این بقعه در 4 کیلومتری جنوب غربی شهرستان کلاچای واقع است و دوره ی ساخت آن به زمان کیاییان و حکومت صفویه تعلق دارد و در دوره قاجاریه ومعاصر مرمت شده است. بقعه امیر بنده دارای اتاق میانی و ایوان های جانبی است و ستون های چوبی ساده و لاچ لنگری در حاشیه ایوان به کار رفته است. پلان بنا مستطیل شکل و بام آن سفالینه است. دامنه بام و سرستون ها چکش برگردان های ظریف دارد. اضلاع آن 12* 17 متر طول دارند.

گنبد پیر محله
این بنا در جنوب شرقی رودسر ، در فاصله هفت کیلومتری « حسنک سرا» واقع شده است. این بقعه دارای یک ایوان کوچک در سمت ورودی و دو اتاق کوچک در طرفین آن است. گنبدخانه به شکل هشت ضلعی و ساده ساخته شده، سطح آن را با گچ ، اندود کرده اند. قطر دیوارها حدود 65 و قطر دیوار گنبد حدود 115 سانتیمتر است.
از مشخصات بنا، گنبد دو لایه آن است. در داخل اتاق میانی ، محرابی با دهنه ای به عرض 90 و بلندی 170 سانت تعبیه شده است. این بنا فاقد عناصر تزیینی و نمونه یک معماری اصیل و سنتی گیلان است. طاق نماهایی در بیرون بنا در کادرهایی چهارگوش و مستطیل جای گرفته و دارای طاق جناقی است. در داخل بنا نیز طاق نماهایی به ارتفاع 30/3 متر دیده می شود. آجرکاری خارجی بقعه ، ساده و در قسمت فوقانی دیوارها ، قرنیزهایی متمایل به خارج وجود دارد.
با توجه به معماری بقعه ، از جمله استفاده از قوس های جناقی تیز، پیش آمدگی قرنیزهای فوقانی و نوع گورسازی که شبیه سردابه است، این بنا شباهت به معماری دوره ایلخانی دارد.
بقعه پیر قطب الدین
بقعه پیر قطب الدین در 3 کیلومتری جاده آستارا – اردبیل ، در دهکده باغچه سرا واقع است. این بنای سده 10 هـ.ق ، پلانی مستطیل شکل به اندازه 6* 30/11 متر دارد. نمای بقعه ، آجری و بام آن سفالپوش است. سنگ مرمر سفیدی با نوشته های آیات قرآنی از سوره آل عمران و آیه الکرسی و نیز تاریخ وفات « میرزا محمدبن قبادجان » در سال 942 هجری در بقعه وجود دارد.

بقعه چهار پادشاهان ( چهار اولیا)
بقعه چهار پادشاهان در لاهیجان ، مجموعه ای از مقابر و مسجد متصل به آن است. این مجموعه مرکب از اتاق هایی در کنار یکدیگر و ایوانی است که در سمت شمالی اتاق ها و به موازات آنها کشیده شده است. قدیمی ترین مقبره این مجموعه متعلق به « سید خورکیا » یا « خرم کیا» است. بقیه مقابر پس از جنگ سال 791 هـ.ق در رشت که به کشته شدن چند تن از حکام کیایی منجر شد، درجوار قبر قدیمی ایجاد شد.
علت نام گذاری امروزی ، بنا به این دلیل است که این مقابر را به « سید خورکیا» ، « سید علی کیا » ، « سید رضی کیا» و « سید یحیی کیا» نسبت می دهند. البته مقبره فرد اخیر به صورت مجزا و در بنای دیگری ، واقع در شرق بنای اصلی دفن شده است. این بنا با تعمیرات اخیر شکل جدیدی یافته است.
از وجوه زیبای این بنای به ظاهر ساده که دارای بامی سفالین است باید به صندوق های چوبی قبرها اشاره داشت که هر یک در نوع خود اوج هنر منبت کاری و گره چینی است.
غیر از صندوق های چوبی این مقابر که با آیات قرآنی و گره چینی آراسته شده اند، باید ذکری نیز از درهای چوبی و قدیمی این بقعه کرد.
بر حاشیه بالای ایوان ، اشعاری از ترجیع بند « محتشم کاشانی » در رثای سالار شهیدان به خط نستعلیق و به صورت گچ بری برجسته ، دیده می شود.
نقاشی های دیواری بنا نیز بسیار دیدنی است. این نقاشی ها ، اطرافِ اتاق « سید خورکیا» ر ا به صحنه رزمگاه کربلا و سواران آراسته اند. کاشی کاری ازاره ایوان و فیلپا ( ستونی که سقف بر آن قرار می گیرد ) های حاشیه ایوان که دارای کاشی هفت رنگ و نقوش گل و مرغ است ، از دیگر قسمت های دیدنی این بقعه به شمار می روند. این بنا با توجه به کتیبه های موجود روی صندوق و درها به قرن 7 تا 9 هجری منسوب شده و در کنار بقعه « میر شمس الدین » از بقاع معتبر لاهیجان به شمار می آید.
بقعه خواهر امام
این بقعه در محله خواهر امام، نزدیک بازار رشت قرار دارد و در دوره قاجار ساخته شده است. سر در بقعه دارای کاشی کاری و اشعاری در 9 بیت ، به تاریخ 1290 هـ.ق است. گچ بری داخل کمربند گنبد ، دربرگیرنده آیه الکرسی به خط نستعلیق به تاریخ 1306 هـ.ق است. خوشنویس آن « محمد میرزا» به دستور « حسام السلطنه » به اهتمام « میرزا عباد قاجار مسعودی » و عمل « حاجی غلامحسین » است. کتیبه ای جلوی در حرم به چشم می خورد که بر روی آن به دستور « ناصر الدین شاه قاجار » فرمان معافیت مالیاتی خبازان ، به خط « ملک محمد قزوینی » در سال 1272 هجری آمده است.

دانای علی
بقعه دانای علی در محله « چمار سرا » ی رشت و در وسط خیابان بیستون واقع است. به نقل از پیران قوم ، این بقعه از آنِ پیری دانا و مؤمنی پرهیزگار است که به مقام طی الارض رسیده و نمازهای روزانه خود را در مکه معظمه می خواند. ساختمان بقعه ، کوچک و از آجر و آهن است و با سنگ مرمر و کاشی های مکتوب و منقوش تزیین شده است. گنبد کاشی کاری شده بقعه با طرح کلاه درویشی و به تقلید از گنبد شیخانه ور لاهیجان ساخته شده است.

 

بقعه متبرکه امامزاده زید
سومین بقعه متبرکه شهر تهران از نظر قدمت تاریخ موجود در آن بقعه امامزاده زید است که در مرکز بازار تهران و د رانتهای جنوبی بازار بزازها به نام بازار امیر قرار دارد .این بقعه به طوری که از تاریخ صندوق قدیمی آن (902ه)بر می آید ،پیش از دوران سلطنت سلسله شاهان صفویه در تهران دایر بوده است .بر روی این صندوق دو حاشیه افقی یکی در قسمت بالای چهار ضلع صندوق و دیگری در پایین آن تعبیه شده است . حاشیه بالایی حاوی کتیبه ای است که آن زا به خط ثلث به طور برجسته منبت کاری کرده اند و مشتمل بر دو آیه اول آیه الکرسی است.در رابطه با نسب آن بزرگوار ،یک نظر این است که ایشان حسنی و از اولاد حسن المثنی و پسر عموی حضرت عبد العظیم (ع)از احفاد امام حسن مجتبی (ع) است،امام در شجره نامه آن حضرت آمده که وی از فرزندان یحیی بن زید بن علی بن الحسین است.غیر از صندوق روی مرقد مطهر ،سایر قسمتهای بقعه امامزاده زید تماما از آثار دوره قاجاریه است .بنای صحن و ایوان و حجرات در زمان سلطنت ناصر الدین شاه احداث گردیده ،و در داخل بقعه بر روی در خاتم که میان ایوان و حرم قرار دارد ،دو تاریخ 1297 و 1309 خوانده می شود.این دو تاریخ در پایان دو کتیبه کاشی نیز نقش شده و معرف تعمیرات بنا در قرن 13 ه است . مقبره لطفعلی خان زند از سرداران دوره زندیه که بر روی آن سنگ مرمری به نام وی نصب شده ،در ایوان جنب بقعه قرار دارد . کاشیکاری گنبد و تجدید تعمیر ایوان و آیینه کاری رواق و حرم و مقبره جنب آن در خلال سالهای 1315_1316 ش انجام یافته است .صحن قبلی این بقعه امروزه به مدرسه تبدیل شده است .
بقعه متبرکه امامزاده سید ولی

در نزدیکی بقعه امامزاده زید (ع)مزار دیگری به نام بقعه امامزاده سید ولی قرار دارد که در جنب بازار کفاشها و بازار پاچنار واقع شده است .آن حضرت از نوادگان امام محمد تقی (ع)معرفی گردیده است .در بنای بقعه ایشان هیچ گونه نوشته و یا کتیبه تاریخی وجود ندارد .بنای بقعه مربع شکل و هر ضلع آن تقریبا سه متر و نیم است و شاه نشین هایی به عمق دو متر یا دو متر ونیم بر وسعت حرم از چهار جانب می افزاید .ضریح فلزی به ابعاد 3*2 متر مربع با کتیبه های قر آنی و اشعاری از محتشم به خط نستعلیق اخیرساخته شده و بر روی مرقد نصب گردیده است .ضریح قبلی از جنس چوب و متعلق به دوره قاجاریه بوده است .
بقعه امامزاده سید ولی اخیرا باز سازی گردیده و در جوار آن خوابگاهی سه طبقه برای طلاب علوم دینی ساخته شده است .در شمال و غرب بقعه مسجدی از دوره فتحعلی شاه قاجار به یادگار مانده است .
بقعه متبرکه امامزاده ابراهیم
بقعه امامزاده ابراهیم (ع) واقع در منطقه دربند تجریش که ار ییلاقات و تفریحگاه های شمال تهران به شمار می رود،در روستای ((پس قلعه در دامنه دره توچال قرار دارد)).
این منطقه به علت داشتن یخچالهای طبیعی دارای آب و هوای خنک است و زائرین محترم علاوه بر کوهپیمایی در حال حاضر به وسیله تله کابین نیز به بقعه مزبور رفت و آمد می نمایند .نسب آن حضرت به امام حسن مجتبی (ع) می رسد.

بقعه متبرکه امامزاده سید اسحاق

بقعه متبرکه امامزاده سید اسحاق (ع)در کوچه خدابنده لو در خیابان ناصر خسرو واقع شده و مردم آن رابه نام قدمگاه چهارده معصوم هم می خوانند و بنا بر متن زیارتنامه موجود ایشان در ملک ری به شهادت رسیده اند
نسبت ایشان به حضرت امام موسی بن جعفر (ع)می رسد .این بقعه کوچک درحدود 22 متر مربع مساحت دارد و در سالهای اخیر بازسازی گردیده است .
یک لوح سنگی که بر آن صلوات بر چهارده معصوم کنده کاری شده به دیوار بقعه نصب شده است . شیوه نگارش خط ثلث موجود بر سنگی که در سرداب قرار دارد ،تاریخ آن را به قرن هشتم یا نهم هجری می رساند.

بقعه متبرکه امامزاده اسماعیل

بقعه متبرکه امامزاده اسماعیل در خیابان کلهر در منطقه چیذر و در نزدیکی بقعه امامزاده علی اکبر (ع)واقع شده است .آن حضرت از نوادگان امام موسی کاظم (ع) است .بنای اصلی بقعه ایشان چهار گوش است وحدود 150 متر مربع مساحت دارد .در چوبی ساده ورودی به حرم و دیوارهای آجری داخل آن با رنگ سبز نقاشی شده و نیمه پایین دیوار از سنگ مرمر پوشیده شده است .ضریح مطهر آن حضرت ،مشبک و بالای آن فرم نیم دایره دارد.مرقد مطهر در داخل ضریح سنگ مرمر بزرگی است .گنبد بنا به رنگ سبز نقاشی شده که مدتی ار عمر آن می گذرد .این بنا دارای صحن مشجر با درختان بسیار کهنسال است که در آن فبوری نیز به چشم می خورد .این امامزاده دارای حسینیه ای وسیع و از امکانات رفاهی جهت زائرین برخوردار است .

بقعه متبرکه امامزاده سید اسماعیل

این بقعه که منسوب به سید اسماعیل از احفاد امام علی النقی (ع) است در جنوب شرقی تهران حدفاصل دو خیابان 15 خرداد و مولوی قرار دارد .این بنا دارای صحن ،ایوان و دو گلدسته بلند،رواق،ضریح و مسجدی کوچک است .در داخل سر در بقعه و دورن ایوان کتیبه ای به خط نستعلیق سفید رنگ بر متن کاشی خشتی لاجوردی نقش شده است .از مفاد این کتیبه تاریخی بر می آید که ساختمان ایوان و گلدسته و کاشیکاری بلند سر در ، در زمان سلطنت محمد شاه قاجار و در سال 1262 ق به اهتمام عیسی خان بیگلر بیگی انجام یافته است .
اثر بسیار قدیم تر آن ،دری نسبتا عتیقه است که در ضلع غربی حرم قرار گرفته و بر روی آن محمد شاه قاجارو عیسی خان بیگلر بیگی آمده است .قسمت وسط هر دو لنگه در مربوط به قرن نهم هجری قمری است و طبق کتیبه های موجود بانی آن استاد حسین بن پیر علی حداد تهرانی و تاریخ آن جمادی الاول سال 886 ق است.
واین تاریخ قدیمی ترین سال تاریخی است که ابنیه قدیمی داخل شهر تهران باقی مانده است .
بدین ترتیب می توان قسمتی از بقعه را متعلق به قرن نهم ه .از زمان مربوط به ساختمان اصلی بنا و بقعه را به قرن 13 ه و دوران قاجار منسوب دانست .کاشیهای زرین فام مرقد مطهر متعلق به قرون 7و8ه ق مناره های موجود در این بقعه از قرن 13 ه ق باقی مانده است .

بقعه متبرکه امامزاده اسماعیل

بقعه متبرکه این امامزاده در خیابان قلهک ،خیابان امامزاده ،انتهای پارک زرگنده واقع شده است .آن حضرت از نوادگان امام زین العابدین (ع)است و شجره نامه ایشان بر روی تابلوی بزرگی نوشته شده و در داخل حرم نصب گردیده که در آن تاریخ وفات ایشان سال 850 ق قید شده است .بنای بقعه با مساحت 250 متر مربع به صورت چهار ضلعی است و از اره دیوارهای داخل حرم سنگ و نیمه بالای آن گچ است .ضریح فلزی آن با اشعار و کتیبه های قرآنی تزیین شده و در وسط حرم واقع است .این بقعه دارای دو ایوان ستوندار است که بر روی دیوارهای آن کتیبه های کاشیکاری قرار دارد .گنبد کوچک این بنا دارای کاشیهای سبز و لاجوردی و کتیبه ای قر آنی است که دور تا دور پایین گنبد را پوشانده است. تمامی تزیینات و ملحقات بنای بقعه ،جدید و مربوط به سالهای اخیر است.

بقعه متبرکه امامزاده اهل بن علی

این بقعه متبرکه در جنوب محله دولاب ،خیابان خاوران ،ایستگاه امیر سلیمانی ،خیابان خواجوی کرمانی در میان محوطه پردرخت پارکی به مساحت پانزده هزار متر مربع،بر روی سکویی به ارتفاع یک متر قرار دارد.
گنبد بنا دو پوش آجری است و قبلا قسمتی از بالای آن با کاشیهای فیروزه ای پوشیده شده لیکن در حال حاضر پوشش سیمانی دارد .طرح توسعه و تعمیر بقعه به مساحت دو هزار متر مربع در سال 1381 به طور مطلوبی انجام شده و نمای آن آجر کاری و کاشیکاری است .بر دیوار طرفین ایوان دوازده بیت شعر به خط نستعلیق بر کاشیهای خشتی با تاریخ 1308ه.ق نوشته شده که برخی از ابیات آن چنین است
تبارک الله از این شوکت و جلالت و جاه کدام نور خدا خفته اندر این خرگاه
امامزاده آزاده اهل بن علی است شهید گشته زجور مناطق گمراه
همین اشعار را در 1324 با مختصر تغییراتی در برخی کلمات و تعویض نام متولی ،به خط نسخ بر کاشی نوشته و بر بالای سر در ورودی محوطه بقعه نصب نموده اند.
صاحب مرقد،طبق متن اشعار فوق و زیارتنامه ،از فرزندان امیرالمومنین علی (ع)معرفی گردیده ،اما در کتاب «اختران فروزان طهران و ری»نسب ایشان به فرزندان امام حسن مجتبی (ع)می رسد.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی:

پروژه دانشجویی تحقیق در مورد روشهای تولید اتانول بنزین با pdf

علی م دیدگاه

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 پروژه دانشجویی تحقیق در مورد روشهای تولید اتانول بنزین با pdf دارای 46 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد پروژه دانشجویی تحقیق در مورد روشهای تولید اتانول بنزین با pdf   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

 

 

بخشی از فهرست مطالب پروژه پروژه دانشجویی تحقیق در مورد روشهای تولید اتانول بنزین با pdf

مقدمه 

الف – چگالی نسبی 

ب – تقطیر 

ج – فشار بخار  

د – صمغها 

ه – پایداری 

و – گوگرد 

ز – عدد اکتان ( آرام سوزی ) 

انواع مواد افزودنی  

فرایندهای پالایش در پالایشگاه 

تقطیر نفت خام 

رفرمینگ (تبدیل) کاتالیزی و همپارش 

بازیابی بخار (واحد صنعتی گاز )

آلکیل دار کردن 

نحوه سوختن بنزین در موتور 

حالت تنفس:

2 - حالت تراکم

3 - حالت انفجار

4 - حالت تخلیه

سوخت های جایگزین بنزین 

انواع سوختهای جایگزین

بیودیزل

تفاوتهای اساسی در ترکیب بیودیزل و گازوئیل 

ترکیب زنجیرهای اسیدهای چرب 

تولید بیودیزل 

- سوخت های الکلی

- متانول

روش تولید

اثرات زیست محیطی

ملاحضات ایمنی

اتانول

    اتانول بنزین

روشهای تولید

انتشار گازهای آلاینده

- سوخت های سری P

انتشار مواد آلاینده 

جمع بندی

منابع

 

مقدمه
بنزین برشی از نفت است که برای سوخت موتورهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد . این سئخت مخلوطی است از گروههای مختلف هیدروکربنی که در مولکولشان بین 4 تا 12 کربن دارند . نقطه های جوش آنها بین 30 تا 120 درجه سانتی گراد است .
دو نوع سوخت مونور در بازار عرضه می شود : 1 – بنزین معمولی 2 – بنزین سوپر ، که تفاوتشان در عدد اکتان (درجه آرام سوزی ) است . این دسته بندی بنزین اتومبیل بر مبنای عدد اکتان در حقیقت بر پایه مرغوبی بنزین است . زیرا هر چه عدد اکتان بنزین بالاتر باشد ، مرغوبتر است .
از دهه 1920 به بعد برای بالا بردن درجه اکتان از ترکیبات سرب دار مانند تترااتیل سرب ( TEL ) استفاده می شود . به علت سمی بودن این ماده و جلوگیری از آلودگی محیط زیست ، اغلب کشورهای صنعتی به تدریج استفاده از این ماده ممنوع شده است . به جای آن از بنزین بدون سرب استفاده می شود .


بخشی از منابع و مراجع پروژه پروژه دانشجویی تحقیق در مورد روشهای تولید اتانول بنزین با pdf
1-    پالایش نفت ، تالیف جینز ایج. گری. گلن ای. هندروک _ ترجمه سیدمهدی بصیر، محمد باقر پورسید، گیتی ابوالمحمد.
2-    شیمی نفت ، تالیف دکتر مرتضی خسروی فتح آبادی.
3-    کتابخانه دانشگاه علوم تکلونوژی شیراز
4-    سایت های اینترنتی ( www.google.com و www.roshd.com  )

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی:

پروژه دانشجویی مقاله بررسی نقش و ساختار بیمه در مدیریت ریسک های

علی م دیدگاه

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 پروژه دانشجویی مقاله بررسی نقش و ساختار بیمه در مدیریت ریسک های صنایع نفت و گاز وپتروشیمی با pdf دارای 12 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد پروژه دانشجویی مقاله بررسی نقش و ساختار بیمه در مدیریت ریسک های صنایع نفت و گاز وپتروشیمی با pdf   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی پروژه دانشجویی مقاله بررسی نقش و ساختار بیمه در مدیریت ریسک های صنایع نفت و گاز وپتروشیمی با pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پروژه دانشجویی مقاله بررسی نقش و ساختار بیمه در مدیریت ریسک های صنایع نفت و گاز وپتروشیمی با pdf :

چکیده :

هدف از مدیریت ریسک در صنایع کاهش دادن ریسک هایی است که استمرار تولید را با چالش مواجه می سازد و استمرار تولید در صنایع نفت وگاز و پتروشیمی تا حد زیادی وابسته به مدیریت ریسک است .محققین استراتژی های متنوعی را در مدیریت ریسک ارائه کردهاند به عنوان مثال مهمترین استراتژی های مدیریت ریسک-1 جلو گیری از ریسک -2کاهش ریسک -3تسهیم ریسک -4 بیمه -5 حفظ ریسک به شمار می آیند . و بیمه را می توان یکی از استراتژی های مهم تسهیم ریسک دانست دراین رویکرد یک طرف قرار داد (بیمه گذار )با پرداخت هزینه ای ریسک های مشخصی را به طرف دیگر (بیمه پذیر ) که با دریافت حق بیمه جبران خسارت های احتمالی ناشی از ریسک را می پذیرد امروز ه بیمه علاوه بر انتقال ریسک اهمیت زیادی در تامین مالی صنایع نفت و گاز و پ تروشیمی دارد اهمیت داشتن بیمه در این رویکرد به این دلیل است که در این رویکرد نسبت بدهی به سرمایه سرمایه گذار بالااست تاکنون تحقیقات گسترده ایی در مورد استراتژی های مدیریت ریسک انجام شده است اما در زمینه ی نقش بیمه در مدیریت ریسک تحقیقات قلیلی صورت گرفته است در این مقاله سعی برآن شده تا با شناسایی انواع بیمه های قابل کاربرد و شرایط و خصوصیات هر یک ار بیمه نامه ها و همچنین شناسایی و بررسی شرکت های ارائه دهنده این بیمه نامه ها با انواع بیمه و شرایط هر یک ار آنها آشنا شده و در مدیریت ریسک بتوان از این بیمه ها به طور مناسبی استفاده کرد.

واژ ه های کلیدی :مدیریت ریسک ، بیمه مهندسی ، بیمه سیاسی ،حق بیمه

مقدمه

صاحبان صنایع و کارخانجات و کلیه مراکزی که در انجام فعالیت های خود با محیط زیست در ارتباط می باشند، بایستی طرح هایی به منظور واکنش به وضعیت های اضطراری همچون سیل، زلزله، انتشار مواد شیمیایی و هسته ای را مدنظر داشته باشند. مواقع اضطراری موقعیت هایی ناگهانی می باشند که در آن مواد خطرناک و سایر موادی که می توانند اثرات منفی جدی بر روی سلامتی و ایمنی افراد و محیط زیست ایجاد کنند، آزاد شده و یا رها شدن آنها قریب الوقوع باشد و در پی این حادثه عواقب زیان بار بر روی سلامتی افراد و محیط زیست حادث شود.

طرح و اکنش در شرایط اضطراری برنامه کامل و دقیقی از مجموعه ای از فعالیت های گروهی و اجتماعی در جهت مهار و به حداقل رساندن اثرات یک حادثه غیر مترقبه می باشد که مستلزم تدابیر اصلاح کننده فوری فراتر از حد معمول و طبیعی آن بوده تا بدین وسیله از جان انسان ها حفاظت شده ، جراحات به حداقل برسد و توانایی مهار حادثه حالت مطلوب یافته و آسیب به محیط زیست و اموال نیز کاهش یابد. این طرح ها بایستی خطرات بالقوه را شناسایی نموده، سیستم های مربوط به پیشگیری از حوادث را ایجاد نموده و مکانیسم های مناسب جهت به حداقل رساندن خطرات و آسیب حاصل از بروز این حوادث را ارائه نماید.

1 موارد مندرج در یک طرح واکنش در شرایط اضطراری

21 بیان خط مشی و سیاست

کارخانجات و صنایع بایستی گزارشی از خط مشی و سیاست خود را ارائه داده و تعهد خود را نسبت به پیشگیری از وضعیت اضطراری و آمادگی در برابر آن را روشن سازد. این گزارش را معمولا یک مقام ارشد مثل رئیس شرکت و مدیر اجرایی، امضا می کند. سیاست و خط مشی صنایع موارد زیر را در بر می گیرد:
تعهد بخش مدیریت در حفظ سلامتی و ایمنی کارکنان و مردم و حفاظت از محیط زیست

بیان ارجحیت شرکت در زمان نشت مواد سمی. معمولا ارجحیت شرکت ها و کارخانه ها سلامتی و ایمنی فوری افراد در محل کار و افراد دیگری که پیرامون محیط کار زندگی می کنند و همچنین حفاظت از محیط زیست می باشد.

اعلام دقیق اختیار و قدرت فرد ناظر اصلی در زمان انجام عملیات اضطراری

اعلام قدرت و اختیار فردی که پاسخگوی مردم و رسانه های گروهی می باشد.

اعلام دقیق طرح و برنامه کارخانه و شرکت در پای بندی به سیاست خود

به آزمایش گذاردن و اجرای دقیق و مناسب طرح و برنامه.

هدف و دامنه کاری

هدف از برنامه ریزی یک طرح واکنش در شرایط اضطراری، ایجاد یک حالت آمادگی است که انجام واکنش سریع، همزمان و منظم در موقعیت اضطراری را ممکن می سازد. این طرح پیرامون 4 هدف اصلی زیر شکل می گیرد:
درک نوع و اندازه وضعیت اضطراری

ایجاد آمادگی تا م و تمام ( تجهیزات، نیروها ) معادل با حد و اندازه وضعیت اضطراری

ضمانت نمودن تصمیم گیری به موقع و مرتب و انجام دقیق فرایند واکنش ( اعلام وضعیت و انجام عملیات استاندارد )

ایجاد سازمان مدیریت بحران با مسئولیت مشخص و واضح ( سیستم فرمان دهی در زمان بحران، نظارت عملیاتی، فرماندهی واحد )

مطالب مورد نظر در طرح واکنش در شرایط زیست محیطی موارد زیر را در بر می گیرد:
عملیات فردی و یا بخشی از عملیات یک مرکز صنعتی در ناحیه بخصوص

منطقه جغرافیایی و یا طبیعی

انواع مختلف انتشار مواد سمی شامل انتشار آنها به داخل هوا، آب و یا زمین این طرح باید تمامی کالاها، مواد خطرناک و زیان آوری که حمل و نقل می شوند و یا در بخش خاصی مورد استفاده قرار می گیرند را تحت پوشش قرار می دهد

فهرستی از تمام گروه ها و سازمان هایی که بواسطه این طرح دارای مسئولیت هستند

دامنه یک طرح واکنش در شرایط اضطراری زیست محیطی باید با حادثه رخ داده هماهنگ داشته باشد و با طرح پیشگیرانه محلی ،استانی و کشوری پیوند داشته باشد. طرح کشوری بر اثر قوانین بین المللی مدیریت بحران شکل می گیرد.

طرح و برنامه ریزی پیش از بروز وضعیت زیست محیطی

1 شناسایی خطرات

اولین قدم شناسایی خطرات بالقوه می باشد. تمام خطرات بالقوه در موضع عملیاتی و خارج از موضع عملیاتی و نوع آسیب احتمالی بایستی شناسایی شود. این عملیات شناسایی مستلزم کسب اطلاعاتی در مورد سم شناسی ، ویژگی های شیمیایی و فیزیکی مواد مورد استفاده می باشد. اثر بالقوه حاصل نشر ناگهانی مواد و خطرات حاصل از آن برای انسان ها و حیوانات ، اثر بالقوه آنها بر روی کیفیت هوا، آب و خاک باید دقیقا و بوضوح مشخص شود.

خطرات ایجاد شده تو.سط انسان مثل آتش سوزی ، انفجار، حوادث زمان حمل و نقل،شکستگی لوله یا نقص فنی را باید در زمان بروز فجایع طبیعی مثل زلزله،سیل و رانش زمین در نظر داشت.

2 تجزیه و تحلیل ریسک

گام بعدی تعیین ریسک حادثه می باشد.فرایند اصلی در تجزیه و تحلیل ریسک به شرح زیر می باشد.

شناسایی نقص های بالقوه و یا شناسایی حادثه ( از جمله تناوب آن ) ایجاد آمادگی تام و تمام ( تجهیزات ، نیروها ) معادل حد و اندازه وضعیت مخاطره آمیز

محاسبه مقدار موادی که در هر نقص فنی ممکن است آزاد شود و همچنین برآورد نمودن احتمال بروز این مواد

ارزیابی اثرات اینگونه حوادث بر اساس گزارشات تهیه شده از بدترین مورد ایجاد شده

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی:

پروژه دانشجویی مقاله مالیه عمومی با pdf

علی م دیدگاه

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 پروژه دانشجویی مقاله مالیه عمومی با pdf دارای 40 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد پروژه دانشجویی مقاله مالیه عمومی با pdf   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی پروژه دانشجویی مقاله مالیه عمومی با pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پروژه دانشجویی مقاله مالیه عمومی با pdf :

چکیده
هزینه‌های بخش عمومی نیمی از جریان مالیه است در این مقاله تلاش ما بر این است که موارد هزینه حکومت اسلامی را بررسی نمائیم. نگاهی خواهیم داشت بر موارد هزینه و تخصیص منابع که نحوه دخالت دولت را در اقتصاد مشخص و سر فصل‌های امور هزینه را تعریف نماید. امور مختلف سیاسی، نظامی، اداری، تقنینی، اجرائی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، قضائی، بهداشتی، تأمینی، بازرسی و نظارت، عمرانی، برنامه‌ریزی، امنیتی، تعزیزی و تنبیهی در این فصول می‌گنجند. دولت اسلام محق نیست که درآمدهایش را به هرطریق که مایل است هزینه نماید لذا به بررسی اصول مالیه و هزینه در بودجه دولت اسلامی می‌پردازیم. دولت اسلام از لحاظ دخالت در امور اقتصادی و اندازه دولت کاملاً منعطف است و در زمانی کاملاً کم اثر و با طیف کم و در زمان مورد نیاز کاملاً مؤثر و با طیف وسیع عمل می‌نماید و این بسته به نیاز زمان و مکان در مداخله در امور طبق شریعت اسلام است.

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی:

پروژه دانشجویی مقاله سیره پیامبر نقش اخلاق و مشورت در سیره عملى

علی م دیدگاه

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 پروژه دانشجویی مقاله سیره پیامبر نقش اخلاق و مشورت در سیره عملى پیامبر اسلام با pdf دارای 18 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد پروژه دانشجویی مقاله سیره پیامبر نقش اخلاق و مشورت در سیره عملى پیامبر اسلام با pdf   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی پروژه دانشجویی مقاله سیره پیامبر نقش اخلاق و مشورت در سیره عملى پیامبر اسلام با pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پروژه دانشجویی مقاله سیره پیامبر نقش اخلاق و مشورت در سیره عملى پیامبر اسلام با pdf :

نقش اخلاق و مشورت در سیره عملى پیامبر اسلام (ص)


یکى از شاخصه هاى پر اهمیت در پیشرفت اسلام اخلاق نیک و کلام‏دلاویز و پرجاذبه پیامبر اکرم (ص) با انسان‏ها بود، این خلق نیکوتا بدان حدى بود که معروف شد سه چیز در پیشرفت اسلام نقش به‏سزایى داشت:

1- اخلاق پیامبر (ص)

2- شمشیر و مجاهدات حضرت على (ع)

3- انفاق ثروت حضرت خدیجه (س)

در قرآن مجید، به نقش اخلاق پیامبر (ص) درپیشرفت اسلام و جذب ‏دل‏ها تصریح شده است، آن جا که مى‏خوانیم: «فبما رحمه من الله‏لنت لهم و لو کنت فظا غلیظ القلب لانفضوا من حولک فاعف عنهم‏و استغفر لهم و شاورهم فى الامر; اى رسول ما! به خاطر لطف ورحمتى که از جانب خدا، شامل حال تو شده، با مردم مهربان‏گشته‏اى، و اگر خشن و سنگدل بودى، مردم از دور تو پراکنده‏مى‏شدند، پس آن‏ها را ببخش، و براى آن‏ها طلب آمرزش کن، و درکارها با آن‏ها مشورت فرما.»

ازاین آیه استفاده مى‏شود که : 1- نرمش و اخلاق نیک، یک هدیه الهى است، کسانى که نرمش ندارند،از این موهبت الهى محرومند; 2- افراد سنگ‏دل و سخت‏گیر نمى‏توانند مردم‏دارى کنند، و به جذب‏نیروهاى انسانى بپردازند; 3- رهبرى و مدیریت صحیح با جذب و عطوفت همراه است; 4- باید دست‏شکست‏خوردگان در جنگ و گنهکاران شرمنده را گرفت وجذب کرد (با توجه به این که شان نزول آیه مذکور در موردندامت فراریان مسلمان در جنگ احد نازل شده است); 5- مشورت با مردم از خصلت‏هاى نیک و پیوند دهنده است که موجب‏انسجام مى‏گردد.

پیامبر اسلام (ص) علاوه بر این که ارزش‏هاى اخلاقى را بسیار ارج‏مى‏نهاد، خود در سیره عملى‏اش مجسمه فضایل اخلاقى و ارزش‏هاى والاى‏انسانى بود، او در همه ابعاد زندگى با چهره‏اى شادان و کلامى‏دلاویز با حوادث برخورد مى‏کرد.

به عنوان مثال، درتاریخ آمده‏است:در سال نهم هجرت هنگامى که قبیله سرکش طى بر اثر حمله‏قهرمانانه سپاه اسلام شکست ‏خوردند، عدى بن حاتم که از سرشناسان‏این قبیله بود به شام گریخت، ولى خواهر او که «سفانه‏» نام‏داشت‏ به اسارت سپاه اسلام درآمد.

سفانه را همراه سایر اسیران به مدینه آوردند و آنان را درنزدیک مسجد در خانه‏اى جاى دادند، روزى رسول خدا (ص) از آن‏اسیران دیدن کرد، سفانه از موقعیت استفاده کرده و گفت: «یا محمد هلک الوالد و غاب الوافد فان رایت ان تخلى عنى، و لا تشمت ‏بى احیاء العرب، فان ابى کان یفک العانى، و یحفظ الجار، و یطعم‏الطعام، و یفشى السلام، و یعین على نوائب الدهر;

اى محمد!پدرم (حاتم) از دنیا رفت، و نگهبان و سرپرستم (عدى) ناپدید شدو فرار کرد، اگر صلاح بدانى مرا آزاد کن، و شماتت و بدگویى‏قبیله‏هاى عرب‏ها را از من دور ساز، همانا پدرم (حاتم) بردگان‏را آزاد مى‏ساخت، از همسایگان نگهبانى مى‏نمود، و به مردم غذامى‏رسانید، و آشکارا سلام مى‏کرد، و در حوادث تلخ روزگار، مردم‏را یارى مى‏نمود.»

پیامبر اکرم (ص) که به ارزش‏هاى اخلاقى، احترام شایان مى‏نمود، به‏سفانه فرمود: «یا جاریه هذه صفه المؤمنین حقا، لو کان ابوک مسلما لترحمناعلیه; اى دختر! این ویژگى‏هایى که برشمردى، از صفات مؤمنان‏راستین است، اگر پدرت مسلمان بود، ما او را مورد لطف و رحمت‏قرار مى‏دادیم.» آنگاه پیامبر (ص) به مسؤولین امر فرمود:«خلوا عنها فان اباها کان یحب مکارم الاخلاق; این دختر را به‏پاس احترامى که پدرش به ارزش‏هاى اخلاقى مى‏نمود، آزاد سازید.».

آن گاه پیامبر (ص) لباس نو به او پوشانید، و هزینه سفر به شام‏را در اختیار او گذاشت، و او را همراه افراد مورد اطمینان به‏شام نزد برادرش رهسپار کرد.

نمونه‏هایى از اخلاق پیامبر (ص)
در سیره عملى پیامبر (ص) صدها نمونه از اخلاق نیک و زیبا وجوددارد که هر کدام نشانگر قطره‏اى از اقیانوس عظیم حسن خلق آن‏حضرت است، همان گونه که خداوند با تعبیر «و انک لعلى خلق‏عظیم; و همانا تو اخلاق عظیم و برجسته‏اى دارى‏» به این مطلب‏اشاره فرموده است.

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی:

<      1   2   3   4   5   >>   >

ساخته شده توسط Rodrigo ترجمه شده به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ.

سرویس وبلاگ نویسی پارسی بلاگ