سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دانشجو یار

مقاله اثرات اقتصادیدر اجتماعی اشتغال روستاییان به کسب و کارهای ک

علی م دیدگاه

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله اثرات اقتصادیدر اجتماعی اشتغال روستاییان به کسب و کارهای کوچک (مطالعه موردی: بخش جوکار شهرستان ملایر) pdf دارای 8 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله اثرات اقتصادیدر اجتماعی اشتغال روستاییان به کسب و کارهای کوچک (مطالعه موردی: بخش جوکار شهرستان ملایر) pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله اثرات اقتصادیدر اجتماعی اشتغال روستاییان به کسب و کارهای کوچک (مطالعه موردی: بخش جوکار شهرستان ملایر) pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله اثرات اقتصادیدر اجتماعی اشتغال روستاییان به کسب و کارهای کوچک (مطالعه موردی: بخش جوکار شهرستان ملایر) pdf :

سال انتشار: 1393
محل انتشار: سومین همایش ملی توسعه پایدار روستایی
تعداد صفحات: 8
چکیده:
توسعه کسب و کارهای کوچک در مناطق روستایی به مثابه یکی از قطب های اقتصادی و اجتماعی کشور، علاوه بر تولید ناخالص ملی، کنترل بیکاری و ایجاد اشتغال می توانند در افزایش اعتماد به نفس، خوداتکائی، توانمند شدن جامعه روستایی و نهایتا رشد و توسعه کشور نقشی برجسته ایفا کنند. در مطالعه حاضر که به صورت پیمایشی انجام شده است، اثرات (SE,s) بر وضعیت اقتصادی و اجتماعی روستائیان شهر ملایر بررسی و تحلیل شده است. جامعه آماری تحقیق، روستائیانی است که به صورت نظام مند کسب و کاری را با هدف کسب درآمد و اشتغال در بخش جوکار شهرستان ملایر در طول 2 سال اخیر راه اندازی نموده اند که فهرست آن ها در اختیار سازمان جهاد کشاورزی شهرستان قرار داشته است و هنوز به صورت پایدار به فعالیت خود ادامه می دهند که به صورت تمام شماری مورد بررسی قرار گرفتند (N=40). گردآوری داده ها با استفاده از روش مصاحبه ساختارمند و پرسشنامه صورت پذیرفته است. پرسشنامه تحقیق بر اساس پیش نگاشته ها تدوین و دقت گویه های آن با روایی صوری((Face validity توسط متخصصان فن و کارشناسان جهاد کشاورزی مورد تایید قرار گرفته است. برای بررسی پایایی ابراز تحقیق Reliability)) پرسشنامه در اختیار روستائیان درگیر در SE,s) ) قرار گرفت و نتایج آن بررسی و آلفای کرونباخ آن محاسبه گردید. این مقیاس برای بخش های مختلف ابزار تحقیق از 73/. تا 91/. متغیر بود که با توجه به مستندات آماری رقم قابل قبولی است. برای تحلیل داده های جمع آوری شده از نرم افزار SPSS/16 استفاده شده است. نتایج تحقیق نشان داد که مهم ترین نقشSE,s) )، رسیدن به استقلال مالی، کسب تجربه و تخصص و بالا بردن درآمد خانوار می باشد. همچنین از دیدگاه پاسخگویان، مهم ترین مشکل روستائیان تامین سرمایه است ضمن این که رضامندی روستائیان از میزان حمایت دستگاه های اجرائی بسیار کم است.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی:

ساخته شده توسط Rodrigo ترجمه شده به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ.

سرویس وبلاگ نویسی پارسی بلاگ